Hieman vaikea selittää tämä:

talon pitkällä sivulla on noin 5+5 m, jossa 5 m ulottuu noin 1 m pidemmälle (eli pieni kulma). Jos aion siirtää seinän niin, että seinällä ei ole mitään kulmaa (rakennan 1x5m lisäosan), miten "kantavuus" menee? Voiko pidentää kattopalkit ja kattotuolit niin, että uusi seinä tulee kantavaksi, vai pitäisikö laittaa liimapuupalkki vanhan ulkoseinän kohdalle ja antaa laajennuksen olla "itsenäinen" rakenne?

kiitollinen vastauksesta

Veikkaisin sitä myöhempää vaihtoehtoa, mutta palkkaa rakennussuunnittelija. Niin laajoihin rakenteisiin ei kannata ryhtyä pelkästään "Äntligen hemma" ja paljon rohkeutta matkatavarana ;)

Mutta minulla onhan osa ammattikoneista? silloinhan sen pitäisi onnistua? ;)

vitsit sikseen, olin vain kiinnostunut tietämään miten se ratkaistaan, sitten jokin koulutettu henkilö saa huolehtia itse mitoituksesta ja rakenteesta.
Mutta jos on oikea piirustus, pitäisi kai voida hoitaa se ilman käsityöläistä, jos on tarkka?

fein sanoi:
Mutta minullahan on joitakin ammattikoneita? silloinhan sen pitäisi onnistua? ;)

vitsi vitsinä, olin vain kiinnostunut tietämään miten se ratkaistaan, sittenhän joku koulutettu ihminen voi huolehtia itse mitoittamisesta ja rakenteesta.
Mutta jos sinulla on oikea piirustus, pitäisi pystyä hoitamaan se ilman käsityöläistä, jos on tarkka?
Joo, varmasti hoidat sen itse/pienellä avustuksella. Rakennussuunnittelija antaa sinulle piirustuksen, jossa on kaikki tarvittava. Sitten muutama tuki ja vähän maalaisjärkeä ja edellyttäen, että peukalo ei ole väärässä paikassa, sujuu varmaan hyvin. :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.