3 911 lukukertaa ·
3 vastausta
4k lukukertaa
3 vastausta
Lattialle hionta, milloin ?
Hei, olen parhaillaan remontoimassa makuuhuonetta, olen asentanut uutta kipsiä ja tasoittanut jne., olen purkanut huonon parkettilattiani, ja sen alla on todella hieno 30 mm lankkulattia, mutta se tarvitsee hiomista. Kysymykseni on, missä järjestyksessä on sopivinta tehdä tämä, pitäisikö minun hioa lattia ennen kuin maalaan katon, listat ja tapetoin vai mitä järjestystä suosittelette?
Maalaa kattoCarla sanoi:Hei, olen parhaillaan remontoimassa makuuhuonetta, olen asentanut uudet kipsilevyt ja tasoittanut jne. Olen purkanut huonon parkettilattiani, ja sen alta löytyi hieno 30 mm lankkulattia, mutta se tarvitsee hiontaa.
Kysymykseni on, mikä olisi sopivin järjestys tehdä tämä? Pitäisikö minun hioa lattia ennen kuin maalaan katon, puusepän työt ja tapetoin, vai mitä järjestystä suosittelette?
Hio lattia
PEITÄ lattia
Maalaa puusepäntyöt
Tapetoi
Tapetin pitäisi mennä hieman lattialistan päälle niiden mukaan, jotka tietävät, muuten valo voi luoda outoa varjoa lattialistan kohdalla.
Voisi kuvitella, että lattia hiotaan viimeiseksi, mutta niin ei ilmeisesti tehty. Riippuu varmaan käsityöläisistä tapauskohtaisesti.
Mielestäni on itsestään selvää, että lattia hiotaan viimeiseksi tai toiseksi viimeiseksi. Viimeiseksi asennat jalustat tai maalaat jalustat, jos säilytät olemassa olevat.
Klikkaa tästä vastataksesi