A
AoA: Aiomme rakentaa kaksikerroksisen kevytsoraharkkotalon, jossa välipohjan jänneväli on enintään 6 metriä. Mikä välipohja on paras ottaen huomioon askeläänet, sähkö-, vesi- ja lattialämmitysasennukset sekä materiaalin ja työn kokonaiskustannukset? Kiitos etukäteen/AoA
0 vastausta · 4,6k lukukertaa
A
AndersG: Sinun pitäisi ainakin olla kuusi. Ero Norrlandin ja Smålandin välillä on, että pohjoisesta peräisin oleva puu on kasvanut hitaammin ja sillä on tiheämmät vuosirenkaat, se on yksinkertaisesti parempaa. Sahaa kaksi yhtä suurta palasta ja vertaa niiden painoa, niin näet.
0 vastausta · 2,5k lukukertaa
Z
zankan: noin 5 mm
0 vastausta · 4,2k lukukertaa
Z
0 vastausta · 4,2k lukukertaa
pinebar
pinebar: Hei! Clas Olssonilla on nämä, jotka ovat melkein samanlaisia: http://www.clasohlson.se/ext.asp?art=211333001 Myös ne sinun täytyy maalata itse valkoiseksi. /pinebar
4 vastausta · 2,7k lukukertaa
Z
zico98: Hei. Seuraavan otsikon alta voit lukea hieman ostoksista Puolassa: http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=40336 Aion todennäköisesti itse matkustaa Puolaan 23.7 ja palata 25.7 ison kuorma-auton kanssa ja minulla saattaa olla vähän tilaa ylimääräiselle rahtitavaralle. Jos olet kiinnostunut joistakin eurolavapaikoista hyvään hintaan, niin ota yhteyttä. Mitä aion hankkia talomme
1 vastaus · 3,4k lukukertaa
Z
zankan: Nyt selvitämme vähän täällä.... Poranterää EI tule käyttää, ei ole hyvä tavallisille RDB- tai R-koolauksille, tulisi käyttää vain FR-koolauksiin. Käytä grabberia tai muuta valmistajaa, joka on tarkoitettu vanerille, OSB:lle tai lastulevylle, nimeltään J16, jos en erehdy. Niiden tulee olla myös fosfatoituja. Usein on keskituki, joka aiheuttaa ongelmia. Päätytuen voi helposti
5 vastausta · 40,2k lukukertaa
MathiasS
MathiasS: Muovi ei estä ullakon tuuletusta. Ullakon tuuletuksen sinun täytyy hoitaa muulla tavalla - räystästuulettimella, ritilät päätykolmiossa jne. Muovi ja tuuletus eivät ole toistensa vastakohtia. Olen epäileväinen siitä, että kosteuden vaikutus olisi huomattavasti suurempi katon pinnassa, mutta se on vain minun vatsanpohjatuntemus. Talon on pärjännyt hienosti 40 vuotta ja se pärjää
6 vastausta · 8,0k lukukertaa
P
pankarbage: juu pitää paikkansa oikein hyvin se.
2 vastausta · 1,3k lukukertaa
M
Mats: Riittää hyvin, että käytössä on 2.50, jotta voi nähdä voiton. Nostetaan vain levy ylös ja sitten säädetään se paikalleen. Sitten painetaan se kiinni nostimella. Ruuvata voi sitten rauhassa.
8 vastausta · 11,7k lukukertaa
Z
zankan: [citat] Naulatulpat eivät kelpaa.... AMA sanoo jotain ihan muuta, ellei muistini petä...Nyt en valitettavasti voi tarkistaa sitä, koska minulla ei ole pääsyä kotiin...tosin jos K hyväksyy sen iskemisen naulatulpalla, niin riittää, mutta olen hyvin, hyvin epäileväinen...
5 vastausta · 11,8k lukukertaa
Manberg
Manberg: Kun aloitan rakentamisen, siitä tulee niin ekologista ja taloudellista kuin mahdollista (tietyin kompromissein). Haluaisin, että te, jotka olette rakentaneet, rakentamassa tai aiotte rakentaa ekologisesti, antaisitte vinkkejä ja näkemyksiä materiaaleista, valmistajista ja kokemuksista. Ikkunat, ovet, eristys, lämmitys, rakennuslupien ongelmat tämän takia jne. Itse aion rakentaa 20 cm
0 vastausta · 4,7k lukukertaa
P
per11: sama täällä - se meluaa oikein kunnolla keskusyksikössä Aseta CD:n keskusyksikkö sopivaan paikkaan, esim. kellariin, autotalliin, ullakolle? jne.
6 vastausta · 3,6k lukukertaa
ByggaNytt
ByggaNytt: Eristys (lasi-/kivivilla) ei vanhene tai huonone, jos sitä säilytetään hyvin, kuten sinun näyttää tehneen. Sinun tulisi kuitenkin tarkistaa, että se on yhä suorasti leikattu eikä koostu vain jäännöspaloista. On tärkeämpää eristää hyvin ja välttää kylmäsiltoja kuin eristyksen tyyppi. Joten käytäpä eristystäsi ensimmäiseen kerrokseen ja osta sitten uutta seuraavaan!
1 vastaus · 3,0k lukukertaa
M
Mats: Ja niin siitä tuli..... Hionta. Tämä johtuu siitä, että vaikka olisin hakannut, minun olisi silti pitänyt hioa tulos. Noin 30 tunnin, muutaman rakon ja melko kipeiden jalkojen jälkeen kitti on nyt suurimmaksi osaksi poissa. Niille, jotka ovat ammattilaisia hiomisessa, niin kyllä, tekniikkani oli surkea. Kun vihdoin opin, miten se pitäisi tehdä, meni puolet työstä 6-7 tunnissa. Nyt
2 vastausta · 13,2k lukukertaa
M
Magnus_Nordmark: [citat] 66 mm tuki riittää varmasti hyvin. Kriittisempää voi olla materiaali, jolle palkki asetetaan, kuinka kovaa se on? Onko se puu, betoni, tiili?
8 vastausta · 15,3k lukukertaa
S
Steffo57: Ajattelin palkkeja. En ole oikeastaan ajatellut plinttiä. (Jokainen plintti on valettu yhteen pohjalapun kanssa, joka on 600x600 ja korkeus 170. Itse sylinterimäinen plintti on Ø200 x 1200 mm, jossa on 4x Ø8 mm raudoitustanko. Myös pohjalapussa on raudoitus. Sitten on maaperän eristys tietenkin.)
11 vastausta · 14,3k lukukertaa
·
ByggaNytt
ByggaNytt: Parempia kuvia täällä: http://www.familjenlindstrom.se/images/byggahus/panel
2 vastausta · 1,8k lukukertaa
gadeberg
gadeberg: Palomagneettien magneetit ovat sinänsä sähkömagneetteja.
5 vastausta · 7,5k lukukertaa
J
joseful81: Hei! Kiitos vastauksestasi! Aion kokeilla sitä ensin, katsoa miltä se näyttää muutamien laattojen alla.! Kirjoitan taas, kun olen tehnyt sen, niin saamme nähdä! Kiitos jälleen kaikesta avusta!!! Ystävällisin terveisin Josefin [citat]
5 vastausta · 5,9k lukukertaa
K
kakelmaster: Ja, se useimmiten pahemmalta kuin se on, paljon vaaditaan, että raudat ruostuvat läpi. Piikkaa pois kaikki löysä ja valaa uusi pohja kaadolla. Sitten asennat kosteusesteen ja viimeistelet laatoilla. [citat]
9 vastausta · 4,1k lukukertaa
P
poiu: Myydäänkö sitä, yksityisasiakkaille, lisäaineita, jotka tekevät betonista juoksevampaa? Sitä käytetään VCT:n pitämiseksi alhaisena ohuessa, itse sekoitetussa valussa ulkona.
0 vastausta · 2,7k lukukertaa
krillek
krillek: Otsikko kertoo kaiken... :)
0 vastausta · 3,7k lukukertaa
chris47
chris47: En halua väittää olevani mikään asiantuntija muureista, mutta voin kuvitella kaksi menetelmää, joista valitsisin. Rakenna muotti listoilla ja vanerilevyillä. Raudoita ja tiivistä. Tilaa x määrä kuutiometrejä betonista ja täytä tila. Toinen vaihtoehto on muurata muuri tiilillä, luonnonkivellä tai betonikivellä. Molemmissa tapauksissa muuri tulee kiinnittää alustaan poraamalla
1 vastaus · 2,9k lukukertaa
MathiasS
MathiasS: [siirretty] [link=http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=20751/0]Hantverkare & entreprenörer[/link] [siirron teki] MathiasS.
0 vastausta · 1,3k lukukertaa
M
Mats: armering pitäisi aina.... En ole mikään guru, vaan iloinen amatööri, joten laittaisin 10mm raudan pohjalle ja yhden yläosaan, ja niiden väliin leikkaisin kaistaleita raudoitusverkosta. Kuinka syvälle sen täytyy mennä ollakseen vakaa, minulla ei ole aavistustakaan.
5 vastausta · 4,7k lukukertaa
·
F
fremag: På www.byggbeskrivningar.se löytyy hyvä kuvaus puusta. Katso valikon "allmänt" alta niin löytyy kuvaus "Bra att veta om trä"
4 vastausta · 12,8k lukukertaa
N
Nickenorpan: [citat] Kuulostaa erittäin mielenkiintoiselta! Mutta en ymmärrä. Mikä on Sto ja mistä löytyy toimenpideohjelma?  [/quote] www.sto.se Yritä soittaa heille? En tiedä onko olemassa "jälleenmyyjää", joka myy heidän tuotteitaan asiakkaalle ilman työtä niin sanotusti. Siellä missä asuin aikaisemmin, meillä oli täsmälleen sama ilmiö kuin sinä kuvailet, ja sitten piikattiin pois se
4 vastausta · 1,9k lukukertaa
K
kakelmaster: Kuinka moni hakee rakennuslupaa tähän. Viranomaisten pitäisi olla välittämättä siitä, mitä autotallissa tehdään. ;) [citat] Että sinun täytyy hakea rakennuslupaa, koska muutat olennaisesti tilan käyttötarkoitusta. [/quote]
3 vastausta · 2,9k lukukertaa
R
robert_turesson: hehe, ne istuvat jo siellä missä pitääkin, joten se osa on jo hoidettu.
2 vastausta · 2,6k lukukertaa
L
Lybeck: Olen kunnostamassa vanhaa (1930) navettaa Skånesta ja olen valitettavasti aloitteleva kivitalojen parissa. Sisäpuolen maali- ja rappauskerrokset istuvat erittäin huonosti, joten aion purkaa kaiken rappauksen. Alla on melko karkeakokoinen rakenne, jonka tulkitsen jonkinlaiseksi vanhaksi karkeaksi sementiksi. Lisäksi on joitain syvempiä "vaurioita". Rakenne on luultavasti graniittia. Siitä
0 vastausta · 2,7k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.