4 712 lukukertaa ·
5 vastausta
5k lukukertaa
5 vastausta
Valaa tukimuuri
Hei, suunnittelen valaa tukimuuria (sen sijaan, että laittaisin reunakivetyksen) yhteensä 60 metrin pituudelta eri paikkoihin puutarhassa, mietin vain, kuinka parhaiten rakentaa valuformu, kuinka syvä sen tulisi olla ja onko jotain muuta mitä minun pitäisi huomioida..
Kiitollinen vastauksista......
Tietääkö joku mistä saisin parhaan hinnan noin 3 kuutiometrin betonille, joka kuluu, olisi bonus...
Kiitollinen vastauksista......
Tietääkö joku mistä saisin parhaan hinnan noin 3 kuutiometrin betonille, joka kuluu, olisi bonus...
Tarvitaan enemmän tietoa, jotta voidaan antaa hyviä neuvoja, mutta yleisesti ottaen betoni on vahvempaa kuin mitä luullaan, joten tarvitaan tukevia muotteja, jotta ne pysyvät kasassa, jos niillä on korkeutta.
Pyöreistä kappaleista tulee jännittäviä, mutta muotona ottaisin formplyfa:n ja laittaisin 45X70 yläosaan ja yhden alaosaan muodon pituussuuntaisesti. Sitten lyöt keppejä 45X70 maahan muodon taakse. Tarvitset myös joitakin viistotukia, jotka pitävät muodon yläosan paikoillaan.
Kiitos vinkeistä, olisi aika hyvä jos onnistuisi heti ensimmäisellä yrityksellä, sillä muuten on kyllä töitä...
Kysymys: tarvitsenko raudoitusta ja kuinka syvälle maahan minun tulisi valaa?
Kysymys: tarvitsenko raudoitusta ja kuinka syvälle maahan minun tulisi valaa?
armering pitäisi aina....
En ole mikään guru, vaan iloinen amatööri, joten laittaisin 10mm raudan pohjalle ja yhden yläosaan, ja niiden väliin leikkaisin kaistaleita raudoitusverkosta.
Kuinka syvälle sen täytyy mennä ollakseen vakaa, minulla ei ole aavistustakaan.
En ole mikään guru, vaan iloinen amatööri, joten laittaisin 10mm raudan pohjalle ja yhden yläosaan, ja niiden väliin leikkaisin kaistaleita raudoitusverkosta.
Kuinka syvälle sen täytyy mennä ollakseen vakaa, minulla ei ole aavistustakaan.
Klikkaa tästä vastataksesi