Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Linnex: Helpoin ja paras en tiedä, kannattaako sinulla olla 1 1/2 kerros. Jos teet vaihtoehdon 2 mukaan, sinulla on seinäkehikot valmiina eristystä ja verhousta varten. Kokonaisratkaisuna uskon, että suosittelisin vaihtoehtoa 2. Minulla itselläni on yksikerroksinen ja siihen laitoin kattoristikon hammarbandetille... mutta siinä ei ole tarvetta eristää ja verhoilla sitä sisäpuolelta.
MrMagic: Roland System Malmö valmistaa mittojen mukaan pyöriä alalistalla, joka rullaa alumiinikiskolla ja ylhäällä ohjainkiskolla, jossa on tiivistävät harjat. Ostin erän, jossa oli 5 ovea, 3,35 metriä leveitä ja 2,50 metriä korkeita, kaikki peilillä. Maksoi hieman yli 9´ täydellisenä ilman asennusta. Paljon vakaampia tavaroita kuin mitä olen nähnyt rakennusmarkkinoilla.
Mats: Sitä suositellaan kuten sanottu lämpimästi. Hyvä hilti ja tulet kokemaan betonin yhtä kätevänä puuseinänä porattavaksi.
Ingenjören: Kokeile ottaa yhteyttä Formicaan http://formica.vegasys.net/ He saattavat tietää, mistä yksityishenkilö voi ostaa? /Insinööri
TorpAnders: Aseta ne öljyämpäriin yön yli, sitten voit käyttää niitä tolpan perustuksessa ilman huolia koko elämäsi ajan! Tässä on pieni syventävä oppitunti puun kyllästämisestä oikealla tavalla... ;) Jos kysyt neuvoa kymmenessä eri liikkeessä, saat varmasti kymmenen eri vastausta. Harvat niistä osaavat. Todisteena ovat valtavat määrät halpaa "puuöljyä", joka sisältää yleensä 70%
Milkshaken: Mielestäni on kuitenkin tapana aloittaa ylhäältä alas. Siis ensin korjataan katto, sitten seinät ja lopuksi lattiat. Tehdään siinä järjestyksessä ikään kuin.
Milkshaken: noppa on tietenkin siellä. Noppaa käyttää nuohooja tietenkin....
hempularen: Aurinkokuivatut täysipuiset ulkoseinät olivat standardi täällä ennen vanhaan. Talomme on rakennettu vuonna 1930. Ulkoseinät ja sydänseinä ovat täyttä puuta. Seisovat ponttialustat noin 45 mm paksuja. Kuitenkin ilman eristystä, jonka ilmeisesti saat.
nattugglan11: [citat] HEj! Kiitos vastauksesta! Olen tarkka ja asun yksin, käytän hyvin vähän vettä, en ole edes juurikaan laittanut ruokaa keittiössäni, kun olen nuori ;.) Joten halkeama ei ole syntynyt siksi, että olisin läikyttänyt vettä! ...vaan koska puu elää, kuten sanoit, ja ehkä siksi, että olen kiinnittänyt levyn liian tiukasti. Aion porata runkoon hiukan suurempia ruuvinreikiä, jotta
cy_berg: Hei! Minulla on vanha Skånelänga 1800-luvun puolivälistä. Se on ristikkotalo, jossa aukot on täytetty tiilellä. Kivet on muurattu kalkkilaastilla, mitä voin nähdä (hyvin pehmeää/huokoista verrattuna tavalliseen B-laastiin esim.). Meidän täytyy muurata tiilet uudelleen yhdelle päätyseinälle, ja kysymys kuuluu: Mitä laastia minun tulisi käyttää? Onko mitään syytä muurata
jockefors: hei.... onko joku ostosmatkalla Puolassa, joka voisi tarkistaa vähän hintoja vedenlämmittimille, kupariputkille ja juotosliittimille eli vanhan kunnon tyypin tai onko olemassa jotain online-kauppaa, kuten rinkaby rör, jossa voi katsoa Jocke
ByggPutte: Ehkä heillä on hinnat rautakaupoissa. Terveisin, Putte
Milkshaken: Kiitos Martin, se on juuri se. :)
MathiasS: [moved] [link=http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=17215/0]Julkisivu[/link] [move by] MathiasS.
MathiasS: [moved] [link=http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=thread_deleted8/0]Eristys[/link] [move by] MathiasS.
somelvis: Kokemukseni mukaan kiinnityslaasti on pehmeämpää kuin saumausmassa. Kiinnityslaasti on rakeisempaa eikä erityisen hienoa. Saumausmassa puolestaan on erittäin hienoa "jauhoa" ja tulee erittäin kovaksi verrattuna kiinnityslaastiin, jonka pitäisi pystyä liikkumaan. Niillä ei ole aivan samat ominaisuudet. Harrastustuotteiden osalta tulisi käyttää kiinnityslaastia + saumausmassaa. Mutta on
Milkshaken: :) Hauska aloitus keskustelulle.. :) Niin, parasta sinulle on kysyä eri paikoista, mitä palkin pitäisi maksaa. Sinun täytyy kuitenkin itse katsoa, mitä ratkaisuja sinulla on saatavilla, teräs, tiili tai liimalankkupalkki. tarkista ne ja soita sitten ympäriinsä.
Milkshaken: jos aiot asentaa DILATIONSFOG, siinä ei mielestäni ole mitään erikoista toteutuksessa. Laitat ohuen eristelevyn vanhan ja uuden rakennuksen väliin jokaiseen liitoskohtaan. eriste on pääasiassa kylmävetojen ja lämmön takia... Jos teet uuden rakennuksen itsenäiseksi, saat liitoksen tehtyä tyylikkäällä tavalla, ja voit lisäksi peittää sauman esimerkiksi siirtymälistalla,
Milkshaken: Niin voi ollakin. erittäin hyviä kuvia, mutta silti pysyy se mitä kirjoitin, että täytyy improvisoida kun on siellä... Onnea elektra.
Sparrow79: HEI! Älä unohda kullanväristä paperia tai vastaavaa säännön ja brukin väliin!!! Bruk on erittäin kova puulle!
BAN: Hei! Näin TV5:ssä (Till salu), että he "porfyllde" betongilattian sisätiloissa. Näytti kiiltävältä ja pölyttömältä. Mietin, voisiko tämä olla jotain autotalliin. Pitääkö lattia olla hiottu ensin ja millä se täytetään? Kustannukset? GDS-työ? Onko jollain tietoa ja kokemusta kestävyydestä jne?
DrKassler: Hei! Tänä iltana yritämme saada liimapuupalkin paikoilleen, olemme sahanneet noin 20 cm paikan palkille betoniseinään, mutta aiomme myös tukea sitä tolpilla molemmissa palkin päissä. Miten tämän kiinnittää turvallisesti ja ennen kaikkea siististi???? Keittiön sisäpuolen päät aiotaan peittää kipsillä, joten ajattelimme laittaa kiinnityslevyt palkin ja tolpan väliin, mutta
digitalrobert: ylven: Olen samaa mieltä siitä, että se kuulostaa oudolta, olen tänään lähettänyt kysymyksen Länsförsäkringarille saadakseni varmistuksen, että asia on näin - palaan vastauksen kanssa. Häxhusrustarn: Kiitos vastauksesta. Eräs á snickare sanoi samaa, mutta täydensi sanomalla, että varmuuden vuoksi kannattaa käyttää homeenestovälinettä, esimerkiksi boracol, puuhun, joka on
Mats: Täällä he ovat asettaneet spån ainoastaan, ja ne on vedetty kloss i kloss (mikä tekee spacklingen haastavaksi). Vain naulattu tavanomaisella tavalla
nattugglan11: [citat] kiitos, hmmm, okei, mutta miten tästä voi tehdä kylpyammeen? vaatii kai jyrsin mallia "utomjording", jos pitää jyrsiä reikä, johon voi kylpeä. Tämän täytyy silti olla valettavissa?
zachris: Tämä oli mielenkiintoinen keskustelu henkilölle, joka juuri "löysi" betonilaatat. Olen saanut lukeman 1000 kr/m2 (sis. ALV) kun olen kysynyt ihmisiltä, mitä se maksaa, ja se vaikuttaa olevan yhteneväinen sen tarkistetun laskennan kanssa, jonka herra Z raportoi. Yksi asia, jota pohdin, on jos tasolla 1 täytyy rakentaa sisäkatto tai voiko yksinkertaisesti vain maalata betonia? Juuri kuten
mangz: Toiveena on, että siitä tulisi myös "puoli-neste" lattia, siitä tulee niin kevyt kuin mahdollista, jos löydän yksinkertaisen ratkaisun. eli yritän vain saada lattian eristettyä seinästä. Ei mitään valamista täällä :) Mutta tarkoitatko, että se voisi haitata sen sijaan, että auttaisi rakennetta, jos vain tekee eikä ajattele?
MathiasS: [moved] [link=http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=31483/0]Katot & ullakot[/link] [move by] MathiasS.
Ventoris: Hei kaikille! Tietääkö kukaan hintaeroa kuutiolta Makdrainin ja tavallisen makadamin välillä? :-?