Minulla on 1,5-kerroksinen villa vuodelta 1900, jossa on hirsirunko alakerrassa ja pilarit yläkerrassa. Talossa ei tällä hetkellä ole vettä, joten aion purkaa vanhan eteisen ja rakentaa uuden kahteen kerrokseen, jossa kaikki vesi tulee olemaan; yksi kylpyhuone per kerros. Keittiön tiskiallas tulee juuri vanhan talon sisäseinän toiselle puolelle, joten se on kaikki, mitä minun tarvitsee lisätä LVI-järjestelmän vanhaan rakennukseen. Talo on rakennettu rossipohjalle. Olen useista lähteistä lukenut, että pitäisi tehdä "liikkuva sauma" vanhan talon ja laajennuksen väliin, mutta en ole saanut selitystä siitä, miten tämä toteutetaan. Silti tuntuu loogiselta, että uusi katon harja kiinnitetään kunnolla vanhaan taloon ja samoin kattolaudat. On myös melko luonnollista, että uusi ulkoseinä voidaan naulata kiinni vanhaan. Kiitollinen, jos joku voi jakaa kokemuksia ja kirjavinkkejä. ..ja kuinka tärkeää on valita sama perusta, eli rossipohja laajennukseen? Olen myös löytänyt kirjoittajia, jotka eivät pidä tästä niin tiukasti kiinni. Koska aion laittaa sähkölämmityksen ja kaakelin alakerran kylpyhuoneeseen, tuntuu toisaalta helpommalta ja halvemmalla laittaa laatta maahan.

Milkshaken
jos aiot asentaa DILATIONSFOG, siinä ei mielestäni ole mitään erikoista toteutuksessa.
Laitat ohuen eristelevyn vanhan ja uuden rakennuksen väliin jokaiseen liitoskohtaan. eriste on pääasiassa kylmävetojen ja lämmön takia...

Jos teet uuden rakennuksen itsenäiseksi, saat liitoksen tehtyä tyylikkäällä tavalla, ja voit lisäksi peittää sauman esimerkiksi siirtymälistalla, ovikarmilla tai muulla sopivalla ratkaisulla.

se ei ole niin vaikeaa kuin miltä kuulostaa, vaan se hoituu rakennettaessa. muista vain pitää uusi rakennus itsenäisenä ---

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.