Olen viimeistelemässä yläkerran ja pohdin hieman näitä väliseiniä.
Ajattelin käyttää 12mm lastulevyä + kipsiä.
Kuinka kiinnitän kipsin lastulevyyn? Täytyykö minun käyttää ruuveja, jotka menevät koolauksiin tai riittääkö kipsin kiinnittäminen lastulevyyn?
Täytyykö minun saumata lastulevy koolauksen päällä vai voiko tehdä sauman koolausten välissä?
Toimiiko tämä rakenne yhtä hyvin kylpyhuoneessa vai pitäisikö käyttää jotakin toisenlaista levyä?

/Pajen

:o

1: Jos kiinnität lastulevyn kunnolla, voit ruuvata kipsilevyn ajattelematta takana olevia koolauksia.
Ja käyttää lyhyitä kipsiruuveja.
Hyvä, ettei saumat ole päällekkäin.
2: Jos et kiinnitä lastulevyä kunnolla, kiinnität kipsilevyn pitkien kipsiruuvejen avulla koolauksiin.
Ja siirrät saumat.
Esimerkissä 2 voi olla hyvä käyttää ruuveja, joissa on vähän vapaaliukua.
Itse olisin valinnut esimerkin 2, joka antaa hieman jäykemmän seinän.
Saumat aina koolauksen päälle.

Olisin itse vaihtanut vaneriin, jos ei olisi niin, että sain lastulevyn halvalla.
Ja mielestäni se sopii paremmin kylpyhuoneeseen.

Ystävällisin terveisin, Putte

Sinun kannattaa ottaa huomioon, että lastulevy on herkkä turpoamiselle. Et siis voi asentaa niitä tiiviisti toisiaan vasten. Aseta mittanauha levyjen väliin, niin saat sopivan etäisyyden.

perobe sanoi:
Sinun kannattaa ottaa huomioon, että lastulevy on herkkä turpoamaan. Et voi siis asentaa niitä tiukasti vastakkain. Aseta mittanauha levyjen väliin saadaksesi sopivan etäisyyden.
Oikein periaatteessa, mutta väärin käytännössä.
Lastulevyjä seinään tulee liimata ja ruuvata kiinni toisiinsa ilman väliä, paitsi kulmissa, joissa jätetään 2-3 mm. Myös vastakkain olevat lyhyet sivut on hyvä liimata, mutta sen voi jättää tekemättä, jos kipsilevy tulee päällekkäin. Tätä voi itse asiassa lukea esim. ByggElit-työkuvauksista.

Lastulevyn liimaamisen etu on se, että voi myös suoristaa mahdollisesti käyriä runkoja. Kaikki asetetaan jännitykseen vinotuen avulla ja odotetaan, että liima kuivuu.

ClasseClas
perobe sanoi:
Sinun kannattaa ottaa huomioon, että lastulevy on herkkä turpoamiselle. Et voi siis asentaa niitä kiinni toisiinsa. Aseta mitta tikku levyjen väliin, niin saat sopivan välin.
Suosituksesi koskee OSB-levyjä. Siksi niiden leveysmitta on 1197 mm. Silloin jää tilaa 3 mm raolle levyjen väliin, kun normaali cc600 kehys on käytössä.

Täällä he ovat asettaneet spån ainoastaan, ja ne on vedetty kloss i kloss (mikä tekee spacklingen haastavaksi). Vain naulattu tavanomaisella tavalla

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.