10 240 lukukertaa ·
7 vastausta
10k lukukertaa
7 vastausta
Käytetty muottipuu - Arvoton?
Minulla on joukko 45x195, jota olen käyttänyt muottipuina.
Eräs tuttava betonialalta kertoi minulle, että älä käytä tätä puuta esim. runkokonstruktiot, koska se ilmeisesti nyt vetää itseensä kosteutta enemmän kuin aikaisemmin.
Olen hieman kiinnostunut käyttämään näitä kattotuoleihin. Onko se mahdollista?
Eräs tuttava betonialalta kertoi minulle, että älä käytä tätä puuta esim. runkokonstruktiot, koska se ilmeisesti nyt vetää itseensä kosteutta enemmän kuin aikaisemmin.
Olen hieman kiinnostunut käyttämään näitä kattotuoleihin. Onko se mahdollista?
Toki, puuta voi käyttää. Ongelma voi olla sen sahaamisessa. Mutta puusta voi raaputtaa pois suuren osan betonista, jos laudat on vain kerran käytetty. Olisi tuhlausta olla käyttämättä uudelleen sen kokoisia lautoja. Siksi kotirakentajan on tärkeää ajatella eteenpäin ja yhdistää puun käyttö useampaan kertaan. Muuten on yleisempää käyttää raakaponttia muottilautana, eikä sitä oikein voi käyttää muuhun.
Vinkki on pitää erillinen terä/käsisaha tätä puutavaraa varten. Hanki esimerkiksi biltema tai cotech pyörösaha, jonka voit pitää "uhrina", jos haluat sahata käsin, niin byggmaxin 39 kruunun käsisaha ei ole lainkaan huono.
Harrastajasähköasentaja
· E
· 15 415 viestiä
On totta kai mahdollista käyttää puuta puhdistuksen jälkeen, mutta älä sahaa parhaalla sahallasi... jos sinulla on palkatut ammattilaispuusepät, varaudu jonkin verran pieneen "rakennusmuttinaan", yleensä ne ovat hemmoteltuja poikia, jotka haluavat käyttää mieluiten uutta...
(ja nyt varmaan saan sapiskaa, kun olen avannut suuni

)
(ja nyt varmaan saan sapiskaa, kun olen avannut suuni
Voisiko se mahdollisesti johtua siitä, että emme halua pilata teriä ym. ja että yleensä kestää kauemmin sellaisen puutavaran kanssa kuin tässä kuvataan. Minun on hieman vaikea nähdä taloudellista järkeä siinä, jos täytyy palkata vuokratyöntekijöitä, jotka maksavat paljon tunnissa.
/Kent
/Kent
Förstår inte riktigt var du vill komma. Byggaren som formar upp till ett engångsjobb med råspont, får ingen ekonomi i att transportera iväg använda formar till ett annat jobb, där formarna ändå kanske får snickras om. Byggaren som använder formar till återkommande jobb, använder plyfa, som går att återanvända många gånger. Formvirket i inlägget, 45X195, var av lite udda storlek för att inte återanvändas. Det ligger därför i Mangelitos eget intresse, att spara in en hacka, på att återanvända virket till takstolarsnickarboden sanoi:
Käytämme muottilevyjä enintään 3 kertaa. Sitten heitämme ne pois. Koska sitten ne ovat niin vääntyneitä, että niitä ei voi käyttää mihinkään
Sitten puhdistetaan puutavara ennen sahaamista, jotta terä ei vaurioidu. Meidän kestää 6 kuukautta ennen kuin teroitamme ne uudelleen. Totta kai, naula tuhoaa muutamia hampaita.
Klikkaa tästä vastataksesi