Aion puhaltaa ekovillaa ullakolle ja siksi aion rakentaa sillan, jotta voi päästä sisälle ja tarkistaa kosteuden jne.

Ristikoiden jänneväli oikealla korkeudella on 270cm ja ne ovat cc 75cm välein. Ajattelin kiinnittää tukipuun kattoristikkoon ja sitten laittaa tavallista raakaponttia (noin 20mm) lattiana.

Miten vahvat tukipuut ovat sopivia sillä jännevälillä? Se ei ole säilytykseen vaan vain tarkastamista varten.

Voisi veikata, että se kestää tavallisella 22 lattialastulevyllä ilman palkkien tukea, jos jatkat kattotuoleista. Muuten voit ottaa esim. 125X38 ja naulata vaakasuoraan kävelyalustana ja jättää raakapontin pois.

Olen käyttänyt 90x45-runkoja ja ne ovat riittävän vakaita. Jos sinulla on vain 75:n välein kattotuolien välissä, se tekee siitä vielä vakaamman. Minulla on myös 22 mm raakapontti, mutta lattialastulevyn laittaminen olisi ollut nopeampaa. Se riippuu siitä, kuinka helposti pääsee käsiksi. Voi olla hankalaa nostaa lattialastulevyjä ylös ullakkorappusia. Rakentaminen suoraan kattotuolien päälle ei ole varmaankaan kiinnostavaa, sinun pitäisi nousta puoli metriä "lattiasta" (eli katosta).

Ei, ei suoraan kattotuoliin, ne tulevat 60 cm ylös kattotuolin pohjasta, siksi minun täytyykin laittaa koolaukset. Ehkä kokeilen 90x45 ja katson, toimiiko se.

Nyt tuli hieman OT, mutta ByggaNytt, mikä vindsavledare sinulla on? Se, joka näkyy ensimmäisessä kuvassa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.