Hei!

Minulla on tila portaiden alla, jonka olen uusinut samalla kun vaihdoimme uuden lattian, ja nyt aion valmistaa yksinkertaisen oven, jotta voin sulkea tämän tilan portaiden alla. Ongelmani ei ole itse oven valmistuksessa, vaan pikemminkin vinkkien ja ideoiden suhteen siitä, miltä sen pitäisi näyttää. Katso kuva alla:

Ehkä siitä tulee vähän tylsä, jos se on täysin valkoinen? Otan mielelläni vastaan ideoita siitä, miltä se voisi näyttää. Yksi vaatimukseni on, että siinä on oltava jonkinlainen ilmanvaihtoristikko tai muu ratkaisu, joka sallii ilman pääsyn sisään ja ulos tästä tilasta.

Kiitollinen vinkeistä.

• Portaat, joissa on puusävyiset askelmat, viereinen aukko vaakapaneelilla, joka toimii suunniteltuna varastotilana portaiden alla.
Miltä näyttävät talon muut ovet?

Muuten ehkä vähän villimpi ovi, joka näyttää hissin ovelta tai konehuoneen ovelta?

• Tykkään
Erik Salhammar
  • Laddar…
Hissin ovi oli loistava!

Kyllä, naapurini on tehnyt niin yläkerransa pienen wc:n oveen ja se on itse asiassa aika hauskaa :)

OK, tämä on kaikkea muuta kuin "pieni yksinkertainen ovi", mutta myönnä, että se on herkullinen:
Gary Katz Online

Jos minulla olisi sopivan kokoinen pieni komero ja paljon enemmän aikaa, yrittäisin ehdottomasti tehdä sellaisen!

I
Miksi ei tehdä siitä vähän hauskaa kerrankin, kun tilaisuus tarjoutuu? (Ovet ovat suurimmaksi osaksi sivulle kiinnitettyjä ja liukuovet vaakasuorassa liikkuvia. Tässä käännämme liukuoven 90 astetta pahimmassa luomuksessa, joka lyö Kirschsteigerin luovuuden monilla hevosenmitoilla :D)

Laita pari U-muotoista verhokiskoa pystysuoraan sisäpuolelle, noin 50 mm reunoista. Osta pari tusinaa siihen kuuluvia juoksijoita. Ompele sitten 'ovilehti' jostakin vahvasta ja kuvioidusta kankaasta, jossa on kaksi vertikaalista reikäriviä cc 10 cm maksimissaan reunojen pituudelta, rei'issä messinkisiä öljyjä. Reikien tulisi olla noin 50 mm reunasta. Siinä tulisi olla lyhyitä narunpätkiä p.b.s vastapäätä reikiä, jotka pujotat juoksijoiden läpi ja 'kiristät' kangasta vaakatasossa. Kiinnitä se ylhäältä ja vedä tyylikäs köysi reikien läpi vuorotellen ulos ja sisään ja kiinnitä ne pyöreään tankoon yläosassa niin, että voit kelata ne ylös pienellä moottorilla ja siihen kuuluvalla kaukosäätimellä. Paina nappia ja kangas taittuu, kun köydet vedetään ylös. Saadaksesi ovilehden alas, sinun on ommeltava kanava alareunaan, johon voit laittaa painavamman lättärautapalan. Sopiva koko 8x30.

Luft in och ut ei tarvitse miettiä. Se ei tule tiiviiksi reunojen ympäri.

FemTummar sanoi:
OK, tämä on kaikkea muuta kuin "pieni yksinkertainen ovi", mutta myönnä, että se on upea:
Gary Katz Online

Jos minulla olisi sopivan pieni komero ja paljon enemmän aikaa, yrittäisin ehdottomasti tehdä sellaisen!
Jos minulla olisi tuo työpaja ja nuo työkalut, ottaisin vapaata töistä ja rakentaisin asioita koko päivän :)

Hehe.. Kiitos vinkeistä, mutta ehkä ajattelimme jotain vähän "normaalimpaa" :)

Meillä on Dooria tammiovet muun talon osalta. Paljon talossa onkin tammea ja valkoista.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.