Hei,

Yksi portinpylvään osa on irronnut ja tarvitsee liimata yhteen.

Mitä olisi parasta käyttää näiden kahden osan yhdistämiseen uudelleen? Portinpylväs on tehty sementtiviemäriputkesta, joka on sitten täytetty betonilla.

Täytyy olla jokin tahmainen laasti käyttää tai ehkä jopa joku saumamassa?

Porata rautaan ei varmaan ole myöskään huono idea.....

Epoksi liimaa suurimman osan, mutta kysymys on, onko tolppa muuten tarpeeksi vahva. Kuulostaa siltä, että se olisi vahvistamaton...

Liimasin ison ulkokäyttöön tarkoitetun betonisen kukkaruukun ei-ihan-epätavallisella PL400:lla, joten se näyttää toimivan toistaiseksi.... Kuten jo mainitsit, olisi varmaan hyvä porata 2 reikää ja iskeä sisään pala raudoitusrautaakin.

Jos se on vain kosmeettinen virhe, niin mielestäni Pl-400 kuulostaa myös hyvältä.

Vain yksi kysymys, miten onnistuit saamaan sen irti?

magnusss sanoi:
Yksi kysymys vain, miten onnistuit sen rikkomaan?
Se on oma tarinansa, joka melkein ansaitsee paikan bloopers-ketjussa, vaikka olenkin täysin syytön:

Kaksi viikkoa sitten vietin viikonlopun kaivamalla hieman tontilla. Tämä johti siihen, että nurmikollani oli 40–50 kuutiota kaivumaata. Useiden vaiheiden jälkeen sain kaivurin, joka pystyi siirtämään tämän naapurille, joka tarvitsi vastaavat massat. Lisäksi hän pystyi tulemaan seuraavana päivänä klo 07.00, ja se oli 300 sek halvempaa kuin vuokrata Avant 630 ja tehdä työ itse viikonlopun aikana.

Muutaman tunnin kuluttua näen, että naapurin portinpylväs on kaatunut maahan (lainasimme heidän ajotietään viedäksemme maa-aineksia pois). Seuraava keskustelu käytiin:

Minä: Näen, että pylväs on kaatunut maahan?
TG (traktorikuski): Vai niin?! En tiedä siitä mitään.
Minä: Mutta se oli pystyssä kaksi tuntia sitten, sinun on täytynyt osua siihen kauhalla?
TG: Ei, se vain kaatui.
Minä: Mutta se ei voi vain pudota itsestään?
TG: Se vain kaatui. Pylvään on täytynyt olla täysin lahonnut!
Minä: No, pylväs on kyllä tehty betonista, joten täysin laho se ei voinut olla.....

Tehtävän päätyttyä käytin hiljaisuutta aseena neuvotellessani pylväästä, mikä johti siihen, että työn hinta laski 15%.

Ukolla oli hieno traktori ja hän oli todennäköisesti ajanut sitä koko elämänsä, mutta näytti olevan hieman hankalaa pitää palikkaa silmällä ajaessaan eteenpäin.....

PL400 saattaa toimia, mutta se ei ole pelkästään kosmeettinen vika. Koko tolppa on irti. Tuntuisi hyvältä käyttää jotain liimalaastia.

Aion soittaa Maxitille ja kysyä, onko heillä jotain hyvää ehdotusta. Tolppa itsessään kestää varmaan hyvin, vaikka se tietysti hyötyisi vähän raudoituksesta. Riski on kuitenkin, että jotain halkeaa porattaessa, enkä halua ottaa sitä riskiä.

Uskon myös epoksiin tässä. Minun on vaikea uskoa, että sementtipohjaisella laastilla voidaan saavuttaa sama vetolujuus.

ok, voitteko antaa esimerkin epoxilimistä, joka voisi olla sopiva tähän?

MathiasS sanoi:
ok, voitteko antaa esimerkin epoksiliimasta, joka voisi sopia tähän?
Biltemas art nr 36-2409 on ehkä halvin, mutta markkinoilla on monia tuotteita.
Luulen, että kaikki kestävät liimauksesi.

Olisin varmasti valanut uuden pylvään, jotta naapuri olisi iloinen.
Se olisi se, mitä olisin halunnut, jos olisin naapuri.

P.s
Oli hauskaa lukea, miten se tapahtui, vaikka se ei ollutkaan niin hauskaa, ymmärrät mitä tarkoitan.

Minulla on saman ongelman variaatio kuin ketjun aloittajalla, mutta omassa tapauksessani on kyse kahdesta betonisesta muurilohkosta, jotka eivät aiemmin ole olleet kiinni toisissaan ja jotka tulee yhdistää. Tämä aiheuttaa sen, että tietyissä kohdissa suunniteltu sauma on jopa viisi millimetriä leveä. Mitä pitäisi käyttää näiden yhdistämiseen?

Bilteman epoksi näyttää toimineen erinomaisesti. Nyt on jäljellä pinnallisten halkeamien kittaaminen ja sitten maalaaminen tolppa....

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.