18 985 lukukertaa ·
16 vastausta
19k lukukertaa
16 vastausta
Kiinnitä yhteen teräsprofiilit
Sivu 1 / 2
Olen kahdessa paikassa saanut neuvon käyttää 4.2x13 mm porakärkisiä asennusruuveja teräsprofiilien kiinnittämiseen. Olen kuitenkin epäileväinen, koska se ruuvi on niin korkea, että kipsilevyt usein murtuvat, kun kipsiruuvi kierretään lähellä sellaista kiinnitystä.
Yksi tapa voisi olla merkitä levylle väriä tai muuta tapaa käyttäen, missä ruuvit ovat, ja sitten ottaa levyltä vähän materiaalia näissä paikoissa, mutta tästä tulee valtavasti lisätyötä. Täytyy olla parempi tapa tai parempi ruuvi. Miten tehdään?
Yksi tapa voisi olla merkitä levylle väriä tai muuta tapaa käyttäen, missä ruuvit ovat, ja sitten ottaa levyltä vähän materiaalia näissä paikoissa, mutta tästä tulee valtavasti lisätyötä. Täytyy olla parempi tapa tai parempi ruuvi. Miten tehdään?
On olemassa erityisiä pihtejä tätä varten.. Puristaa pienen reiän molempien läpi samanaikaisesti pihdillä ja silloin laipat taittuvat sisäänpäin. Näin ne kiinnittyvät toisiinsa ilman, että ne laajentuvat ulospäin... Kysy paikallisesta vuokraamostasi sellaisia pihtejä.. (En muista nimeä.)
Muuten sinun ei tarvitse olla huolissasi käyttääksesi niitä asennusruuveja.. ne laajentavat niin vähän ulospäin.
Muuten sinun ei tarvitse olla huolissasi käyttääksesi niitä asennusruuveja.. ne laajentavat niin vähän ulospäin.
Se kuulosti mielenkiintoiselta tuo merilevän kanssa. Onko joku muu myös tietoinen tästä ja voi kertoa lisää?
Olen erittäin huolissani montaasiruuvista, koska olen murtanut useita kipsilevyjä pelkästään sen takia. Ellet sitten tunne ruuvia, joka on pienempi kuin se jonka ostin Beijeriltä. Onko tämä ehkä litteämpi? Siinä tapauksessa he ovat kyllä huijanneet minua.
Olen erittäin huolissani montaasiruuvista, koska olen murtanut useita kipsilevyjä pelkästään sen takia. Ellet sitten tunne ruuvia, joka on pienempi kuin se jonka ostin Beijeriltä. Onko tämä ehkä litteämpi? Siinä tapauksessa he ovat kyllä huijanneet minua.
Se pihdit näyttävät todella hienoilta. On kummallista, että kukaan rakennustarvikeliikkeissä ei voinut kertoa niistä. Onkohan niitä saatavilla vaikkapa Beijerillä, Optimera:ssa tai vastaavissa? En löytänyt mitään heidän sivuiltaan.
Se, jonka parissa olen työskennellyt, näytti hieman erilaiselta, pidempi varsi ja suorempi pää,,, Mutta siinä ei ollut vaihteistoa,, näyttää siltä, että tässä on, en tiedä onko Beijerilla sitä, katsoin heidän verkkosivuaan, mutta paras on, jos menet suoraan heidän luokseen, he voivat varmasti tilata sen kotiin, Beijer myy myös Gyproc:ia..
Onko kukaan muu törmännyt ongelmaan, jossa levy murtuu, kun kipsiruuvia vedetään lähelle kipsilevyn saumoja asennusruuvilla?
Tietääkö joku, rakentaa tämä teräväkärkinen asennusruuvi vähemmän kuin tämä poraava kärki?
Tietääkö joku, rakentaa tämä teräväkärkinen asennusruuvi vähemmän kuin tämä poraava kärki?
Jos ruuvaa hieman kauemmas asennusruuvista, niin yleensä menee hyvin!ulsaulsa sanoi:
Täällä löytyi 595:-
http://www.ahlsell.se/upload/Byggtips_3-06.pdf Lähes puolivälissä alas
Mutta ehkä et saa ostaa sieltä yksityishenkilönä....
Oi, se taisi olla vanha tarjous
http://www.ahlsell.se/upload/Byggtips_3-06.pdf Lähes puolivälissä alas
Mutta ehkä et saa ostaa sieltä yksityishenkilönä....
Oi, se taisi olla vanha tarjous
Viimeksi muokattu:
Levy on paras. Jos olet hieman kätevä, voit hioa oman jostakin vanhasta polygripistä tai vastaavasta. Esille kulmahiomakone ja porakone... hio "neula" ylempään leukaan ja poraa hieman suurempi reikä alempaan leukaan.
pihdit löytyvät ahlsellilta.. todella hyvät
voit rauhassa käyttää 13 mm kiinnitysruuveja, ne uppoavat niin hyvin kipsiin. tätä et edes huomaa.
että me puusepät käytämme pihtejä johtuu urakkasopimuksesta, jonka meillä on. menee vähintään 4 kertaa nopeammin.
terveisin
puuseppä estwing
voit rauhassa käyttää 13 mm kiinnitysruuveja, ne uppoavat niin hyvin kipsiin. tätä et edes huomaa.
että me puusepät käytämme pihtejä johtuu urakkasopimuksesta, jonka meillä on. menee vähintään 4 kertaa nopeammin.
terveisin
puuseppä estwing