17 082 lukukertaa ·
3 vastausta
17k lukukertaa
3 vastausta
Muuraus kevytbetonilla!?
Hei, olen muuraamassa "penkkiä" keittiöön puulämmitteiselle kamiinalle. Näyttää suunnilleen H-kirjaimelta.
Käytän kevytbetonilohkoja (Siporex?)
Rakennuskaupasta sain Serpo 224 Muuraus- ja rappauslaastia C.
Onko se sopivaa käyttää? Tuleeko se kestämään?
Mielestäni lohkot näyttävät imevän paljon vettä, olen kokeillut kastella niitä kunnolla, mutta en ole vielä laittanut niitä veteen.
Laastisäkissä lukee "Kevytbetonille katso erityiset ohjeet", mutta missä ne oikein sitten ovatkaan.
Mielellään nopeat vastaukset, Flurken.
Käytän kevytbetonilohkoja (Siporex?)
Rakennuskaupasta sain Serpo 224 Muuraus- ja rappauslaastia C.
Onko se sopivaa käyttää? Tuleeko se kestämään?
Mielestäni lohkot näyttävät imevän paljon vettä, olen kokeillut kastella niitä kunnolla, mutta en ole vielä laittanut niitä veteen.
Laastisäkissä lukee "Kevytbetonille katso erityiset ohjeet", mutta missä ne oikein sitten ovatkaan.
Mielellään nopeat vastaukset, Flurken.
Yleensä ei muuratakaan vaan liimataan yhteen lättbtg.block. Nyt aiot käyttää sitä muihin kuin ulko-/sisäseiniin, ja silloin muurata käy myös hyvin. Mutta kuinka kemiasi on saamasi laastin ja lättbtg.:n kanssa, jätän sanomatta uusien laastityyppien ja kokemusten vuoksi. Koska rakentelussasi pääosin lienee puristusvoimia, kelpaa varmasti yhtä hyvin se, mitä olet saanut, kuin mikä tahansa muu laasti.
__________________
Byggaren
__________________
Byggaren
En tiedä, mistä nämä ohjeet löytyy (oletan, että pitää ottaa yhteyttä valmistajaan). Kuitenkin minusta on outoa, että he eivät voi kirjoittaa tarkempia ohjeita.
Olen muurannut kevytbetonilla tavallisella C-sementtilaastilla ja se toimii hyvin. Kastoin lohkot ja ennen rappaamista käytin "suggan".
Olen muurannut kevytbetonilla tavallisella C-sementtilaastilla ja se toimii hyvin. Kastoin lohkot ja ennen rappaamista käytin "suggan".
Haluatko muurata kevytbetonia C-laastilla, niin vaihda 224:sta 131:een. Kevytbetoniin käytetään matala-alkalisia tuotteita, eikä 224 ole sitä. Kevytbetonin muuraus ei kuitenkaan ole yleistä. Yleensä ne liimataan Tunnfogsbruk A:lla.
Klikkaa tästä vastataksesi