Totte_S
edit:
Kysymys ei ole enää niin ajankohtainen minulle. Puhuin lattia-asentajan kanssa, joka sanoi, että jos se pitää tehdä kunnolla, pitäisi olla kaato, joka tulee tasoittaa, ja se on melko paljon työtä. Hän ehdotti yksinkertaisesti valmiiksi tehtyjen altaiden käyttöä, joten ostan hänen perustelunsa..
/edit

Remontoin keittiötä ja siellä on lankkulattia. Pohdin nyt näppärää ratkaisua keittiökaapistojen alle saadakseni "tiivin pintakerroksen", kuten rakennusmääräykset kauniisti sanovat. Tiedän, että on olemassa valmiita muovialtaita eri malleina, mutta ne tulevat luultavasti turhan kalliiksi ja vaikeiksi asentaa kaappien alle.

Kysymykseni on, onko niin helppoa asentaa muovin pala, jossa on ylösnosto kaappien alle, että sen voi tehdä itse. Eniten pohdin sitä, kuinka vaikeaa on asentaa muovia kulmassa, koska keittiössä on kulmaratkaisu ja minun täytyy luultavasti tehdä sauma kulmassa. Lisäksi mietin, miten saa kohtuullisen tiiviit putkiläpiviennit muovimattoon ja voiko sen saada makaamaan tasaisesti kaappien alla ilman liimaamista, vai onko se pakko liimata kiinni, jotta seinään saadaan jonkinlainen ylösnosto.

En ole koskaan tehnyt mitään muovimattojen kanssa, paitsi repinyt vanhaa liimattua vinyyliä irti, joten minulla on huonosti tietoa siitä, miten materiaalit toimivat. Matto ei siis tule näkymään, vaan se makaa 600mm leveänä kaistana kaappien alla (tai pikemminkin 500 ottaen huomioon sokkelin kohdan).

Viimeksi muokattu:
Vain pienenä kommenttina, jos joku joskus miettii samanlaisia ajatuksia. Vakuutusyhtiöt vaativat sääntönä aina, että sinulla on muovimatot (eli valmiit altaat), joissa koneiden tulee seistä keittiönkaapeissa ja niin edelleen.

• Tykkään
spånet
  • Laddar…
Sain hyvän vinkin putkimieheltäni, laita muovimatto keittiönkaapin alle, jossa on tuleva vesi, ja käännä matto seinää vasten hieman. Jos vesivuoto syntyy, vesi valuu maton päällä ja ulos kaapin alta (etupuolella), pienenä varoituksena siitä, että on aika sulkea tuleva vesi.:eek:

Totte_S
Västerhaninge 17 sanoi:
Sain hyvän vinkin putkimieheltäni, laita muovimatto tiskipöydän kaapin alle, jossa on sisään tuleva vesi, niin että se käännetään hieman seinää vasten. Jos vesivuoto syntyy, vesi virtaa matolla ulos kaapin alta (etureunasta), pienenä varoituksena siitä, että on aika sulkea sisään tuleva vesi.:eek:
Tätä olen harkinnut, mutta lattian asentaja neuvoi toisin, ellei tehdä kallistusta tasoitteella ja myös nousua reunoilla, mikä on vaikeaa matolla, jos ei ole seiniä sivuilla, joita vasten kääntää. Muutoin vesi saattaa päästä karkuun sieltä.

Olisin halunnut välttää rumia kalliita muovilaatikoita, mutta se taitaa kuitenkin olla minun ratkaisuni.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.