35 089 lukukertaa ·
14 vastausta
35k lukukertaa
14 vastausta
Alapohjaa pesuallas itse :)
Hei
En tiedä, sopiiko tämä ketju paremmin tänne vai keittiöosastolle, mutta moderaattori voi siirtää sen sinne, missä se saa eniten huomiota.
Hankin itselleni altaan Julasta (iso malli), joka on tarkoitus asentaa ylhäältä päin.
Mutta kun katsoin kuvauksen siitä, kuinka se asennetaan alapuolelta, siitä tuli todella houkutteleva.
http://www.gds.se/Crosslink.jsp?d=268&a=3408
Linkki ei välttämättä toimi
Onko joku tehnyt tämän itse ja voisi jakaa kuvia ja kommentteja?
Terveisin PP

En tiedä, sopiiko tämä ketju paremmin tänne vai keittiöosastolle, mutta moderaattori voi siirtää sen sinne, missä se saa eniten huomiota.
Hankin itselleni altaan Julasta (iso malli), joka on tarkoitus asentaa ylhäältä päin.
Mutta kun katsoin kuvauksen siitä, kuinka se asennetaan alapuolelta, siitä tuli todella houkutteleva.
http://www.gds.se/Crosslink.jsp?d=268&a=3408
Linkki ei välttämättä toimi
Onko joku tehnyt tämän itse ja voisi jakaa kuvia ja kommentteja?
Terveisin PP

Olen jättänyt tämän idean nyt, koska:
Keskustelun jälkeen erään yrittäjän kanssa, joka rakentaa keittiöitä alusta alkaen, hän kehotti. Hän ei edes asenna sellaista tiskipöytäratkaisua keittiöön. Tämä johtuu siitä, että ongelmia tulee kerjäämällä. Muun muassa tarvitaan 100% rigoröösi huolto, jotta vesi ei pääse leviämään levyyn ja tuhoamaan vedenpohjaista liimaa, jolla levy on liimattu yhteen. Ongelmat ilmenisivät todennäköisesti noin 2 vuoden kuluttua.
Ja terve järkeni sanoo ei, päätypuu tiskialtaassa! Harmi, sillä se on niin hieno. Mutta toisaalta säästän hieman aikaa asentamalla tiskipöydän kuten on tarkoitettu.
Onko kenelläkään ollut tämä ratkaisu yli 4 vuotta eikä ole ongelmia?
Keskustelun jälkeen erään yrittäjän kanssa, joka rakentaa keittiöitä alusta alkaen, hän kehotti. Hän ei edes asenna sellaista tiskipöytäratkaisua keittiöön. Tämä johtuu siitä, että ongelmia tulee kerjäämällä. Muun muassa tarvitaan 100% rigoröösi huolto, jotta vesi ei pääse leviämään levyyn ja tuhoamaan vedenpohjaista liimaa, jolla levy on liimattu yhteen. Ongelmat ilmenisivät todennäköisesti noin 2 vuoden kuluttua.
Ja terve järkeni sanoo ei, päätypuu tiskialtaassa! Harmi, sillä se on niin hieno. Mutta toisaalta säästän hieman aikaa asentamalla tiskipöydän kuten on tarkoitettu.
Onko kenelläkään ollut tämä ratkaisu yli 4 vuotta eikä ole ongelmia?
Itselläni on alta asennettu allas, mutta silloin tehtaalla asennettu laminaatti. En voisi ajatella laittavani allasta päälle, koska juuri tämä reuna kerää helposti likaa ja vettä. Jos saisin valita, valitsisin alle asennetun laminaatin massiivipuun päälle leikatun sijasta, koska olen nähnyt millaiset reunoista tulee. Kasvoin talossa, joka rakennettiin vuonna 75, ja siinä oli päältä asennettu allas, joka ei ollut enää siisti muutaman vuoden jälkeen. Alle asennettu laminaattini on nyt noin 5 vuotta vanha ja kuin uusi.
Ahkera öljyminen pitäisi riittää pelastamaan päätypinnan. Minulla on leikkuulauta, joka on tehty pystysuorista mäntypaloista, ja laitan sen ruokaöljyyn kerran vuodessa, eikä se varmasti ime yhtään vettä.
Olen juuri ilmoittautunut GDS:n tilaajaksi vain voidakseni lukea artikkelin, ja sitten luen, että voi kestää jopa viikon ennen kuin tilausnumeroni toimii verkkosivustolla.
Mitä työkaluja tarvitaan teillä, jotka olette kokeilleet? Tarvitaanko jyrsintä vai riittääkö sahaaminen ja hiominen? Vaikeusaste?
Mitä työkaluja tarvitaan teillä, jotka olette kokeilleet? Tarvitaanko jyrsintä vai riittääkö sahaaminen ja hiominen? Vaikeusaste?
Omatoimirakentaja
· Stockholm
· 8 592 viestiä
Mikä on suuri etu upotetulla asennuksella?
Jos sitä ei tehdä 100% täydellisesti (sovituksen kanssa), jää kuitenkin pieni rako altaan ja tason väliin, johon lika ja vesi voivat kerääntyä?
Olen pikemminkin miettinyt altaan upottamista jyrsimen avulla - ei täysin poistaakseni lika/vesiriskin - vaan enemmän ulkonäön vuoksi...
Mahdollisesti voisi tiivistää reunan kirkkaalla silikonilla tai lakkakerroksella/clearcoat:illa ehkä....
/K
Jos sitä ei tehdä 100% täydellisesti (sovituksen kanssa), jää kuitenkin pieni rako altaan ja tason väliin, johon lika ja vesi voivat kerääntyä?
Olen pikemminkin miettinyt altaan upottamista jyrsimen avulla - ei täysin poistaakseni lika/vesiriskin - vaan enemmän ulkonäön vuoksi...
Mahdollisesti voisi tiivistää reunan kirkkaalla silikonilla tai lakkakerroksella/clearcoat:illa ehkä....
/K
Eikö sitä kutsuta listoitukseksi? En oikeastaan tiedä 100% mitä mikä on, mutta luulen, että listoitus muistuttaa ajatuksiasi.
Katso http://www.fintradeservices.com/PDF/ruotsikeittioallasesite.pdf
sivulla 21/23 pdf:ssä näytetään upotus, alalistoitus ja listoitus. Näyttää siltä, että olet harkitsemassa listoituksen tekemistä.
Epäröin paljon tämän asian kanssa keittiöremontin yhteydessä, mutta lopulta päädyin tilaamaan mittatilaustyönä tehdyn koko ruostumattoman bänken siihen osaan keittiöä. Puulevy ja vesi näyttävät valitettavasti olevan vain työläitä...
Tai oikeastaan puulevy näyttää olevan työläs riippumatta siitä, mitä sille tekee. Minulla on saksanpähkinää lieden ympärillä ja työalueilla. Todella tyylikästä valkoisen keittiön kanssa, mutta kuten sanottu, työlästä ja herkkää, mutta mitäpä ei tekisi ulkonäön vuoksi (näköjään)
Katso http://www.fintradeservices.com/PDF/ruotsikeittioallasesite.pdf
sivulla 21/23 pdf:ssä näytetään upotus, alalistoitus ja listoitus. Näyttää siltä, että olet harkitsemassa listoituksen tekemistä.
Epäröin paljon tämän asian kanssa keittiöremontin yhteydessä, mutta lopulta päädyin tilaamaan mittatilaustyönä tehdyn koko ruostumattoman bänken siihen osaan keittiöä. Puulevy ja vesi näyttävät valitettavasti olevan vain työläitä...
Tai oikeastaan puulevy näyttää olevan työläs riippumatta siitä, mitä sille tekee. Minulla on saksanpähkinää lieden ympärillä ja työalueilla. Todella tyylikästä valkoisen keittiön kanssa, mutta kuten sanottu, työlästä ja herkkää, mutta mitäpä ei tekisi ulkonäön vuoksi (näköjään)
Viimeksi muokattu:
Omatoimirakentaja
· Stockholm
· 8 592 viestiä
Kehysmukautus näyttää olevan juuri sitä, mitä tarkoitanFrebbe sanoi:Eikö sitä kutsuta kehysmukautukseksi? En ole oikeastaan 100% varma mitä mikäkin on, mutta luulen että kehysmukautus muistuttaa ajatuksiasi.
Katso [linkki]
pdf:n sivulla 21/23 näytetään upotus, alaliimaus ja kehysmukautus. Näyttää siltä, että se on kehysmukautus, mitä mietit tehdä.
Pohdin tätä paljon keittiöremontin yhteydessä, mutta päädyin lopulta tilaamaan koko ruostumattoman teräksisen tason keittiön osaan. Puiset tasot ja vesi tuntuvat vain olevan vaivalloisia valitettavasti...
Tai oikeastaan puiset tasot vaikuttavat olevan vaivalloisia riippumatta siitä, mitä niille tekee. Meillä on pähkinäpuuta keittolevyjen ja työtasojen ympärillä. Se näyttää todella hyvältä valkoisen keittiön kanssa, mutta kuten sanottu, se on vaivalloista ja herkkää, mutta mitäpä ei tekisi ulkonäön vuoksi (näköjään)![]()
Hyvä valinta: ruostumaton teräs tai jokin muu kosteudelle immuuni materiaali (kuten kivi) on oikeastaan paras - mutta ei aina nätein. Emme luultavasti käytä puuta ensi kerralla. Ja hinnan vuoksi se taitaa olla laminaatti - ei kiveä. Tai hiilikuitu vaihtoehtona. Betoni on myös mielessäni...
/K
Klikkaa tästä vastataksesi