Hei! Vihdoin olen saanut esiin tiilet savupiipusta, olen odottanut neljä vuotta. Olen tehnyt kaiken manuaalisesti ja se on ollut yhtä rankkaa kuin olen lukenut *hymyilee* Nyt minun täytyy vain "korjata" kohdat, joissa on reikiä saumoissa, ja sitten on aika pintakäsittelylle. Olen lukenut tietoa tältä sivulta ja etsinyt myös Internetistä muutenkin. On olemassa monia eri vaihtoehtoja, mutta kukaan ei kerro, kuinka se vaikuttaa värin yleisilmeeseen. Naapurini on öljynnyt ja se on makuuni liian tumma. Haluan, että se näyttää suunnilleen kuin käsittelemätön, mitä minun pitäisi sitten käyttää??? Olisin kiitollinen vinkeistä ja neuvoista, sillä varmasti on niitä, jotka ovat ehtineet käsitellä useita tiiliseiniä jne. vuosien varrella.

Voit aina jättää sen sellaiseksi kuin se on, eihän se voi olla enempää käsittelemätön :)
Kaverilla on se kotona ja mielestäni se näyttää tosi ihanalta. En oikeastaan tiedä, mitä haittoja siinä voisi olla.

Onpa ihanan näköistä... erityisesti kun siristän silmiäni enkä näe niitä reikiä, jotka pitää täyttää *s*. Saan laastia naapuriltani tänä iltana, huomaan kuinka hyvä onkaan "reippaat" naapurit! Käsittelemättömän haittapuoli on, että ilmeisesti tapahtuu jonkinlaista hajoamista, joka saa tiilen vapauttamaan jonkinlaista punertavaa pölyä ja saumat tekevät jotain samanlaista, lisäksi haluan pystyä pyyhkimään, ilman että saumat murtuvat. Nyt on niin, että löysin eilen lisätietoa käsittelystä – silikaattipohjustus, joka ilmeisesti kovettuneena antaa saman ulkonäön kuin ennen käsittelyä ja että sen voi pyyhkiä puhtaaksi siivotessa. Jos kellään ei ole parempaa ehdotusta, niin se on mitä minun on käytettävä.../Carina

Tavallinen matta tai puolikiiltävä kirkaslakka.

Olin ajatellut mattaa lakkaa, ajattelin jopa kokeilla purkkia, joka minulla oli kotona. Oletko itse käyttänyt sitä? Onko parasta lakata itse saumat ensin ja kun ne ovat kuivuneet, ottaa koko tiili/kaikki - niin vältetään, että saumoista irtoaa mahdollisesti materiaalia, joka asettuu tiilen päälle./Carina

Olen itse maalannut kaiken muutama vuosi sitten ja siitä tuli hyvä. Imuroi huolellisesti etukäteen niin sen pitäisi toimia.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.