L
lobbin: Onko kenelläkään tietoa, tarvitaanko muovia vai ei? Suunnitelman mukaan seinä on betonia sisäpuolella ja tiiliverhoiltu ulkopuolella. Sisäpuoli on niukasti tasoitettu/rapattu ja sitten tapetoitu.
18 vastausta · 3,1k lukukertaa
D
Donwoody: kipsilevyn kanssa runko on vakaampi kuten sanottu, folio on halvempaa ja nopeampaa työstää
1 vastaus · 1,3k lukukertaa
H
daniel_se: Onko teillä vinkkejä näyttävästä väristä savupiipun maalaamiseen? Minulla on valkoiseksi maalattu savupiipun runko, joka ei erotu kauniisti valkoisista seinistäni. Haluaisin mieluiten tiilen värin (maalaamaton), mutta värin poistaminen on liian työlästä. Voiko sen maalata jonkinlaisella tiilen tai ruosteen värillä? //Daniel
3 vastausta · 3,6k lukukertaa
F
Farzan: On olemassa luokittelematonta 12 mm rakennusvaneria, joka on itse asiassa usein hieman halvempaa kuin OSB (ainakin Bauhausissa ja K-Raudassa, kun olen katsonut). Siinä on yleensä jonkin verran pintavaurioita, mutta sillä ei ole merkitystä, kun se tulee kipsilevyn taakse.
4 vastausta · 3,1k lukukertaa
S
stakka: Jos olen ymmärtänyt oikein, ei tarvita tuulensuojalevyä tai vastaavaa, kun rakentaa västkustskiva:lla. Oikein vai väärin?
2 vastausta · 2,7k lukukertaa
V
valle-07: Oli sama ongelma keittiössä kerrostalossa vuodelta -63 ja lopulta purin kaiken ja tein uudestaan. Kun kovalevy tai liima elementeissä alkaa pettää, menettää koko rakenne vahvuutensa. (elementtieni liima irtosi vain vähän tökkimällä) Minusta ei ollut järkevää yrittää jäykistää alun perinkin heikkoa rakennetta.
2 vastausta · 1,6k lukukertaa
S
sinoni: Meidän on tehtävä nelikulmainen holvi, noin 2,5 x 3,5 metriä, 20 cm paksuun betoniseinään. Seinämä on kantava, joten meidän on tuettava palkilla. Onko kukaan tehnyt tätä? Mitä se maksoi? Joitain vinkkejä?
0 vastausta · 2,1k lukukertaa
L
Lilljonte: Katso ByggMaxista. En usko, että huomaat eroa siihen, mitä heillä on 99.75 :-/m2. Asennan juuri nyt sellaista kattoa ja voin sanoa, että siitä tulee erittäin hyvä.
5 vastausta · 10,7k lukukertaa
J
jarnstedt: Minulla on pieni kysymys koskien tätä otsikkoa.. olen ajatellut avata aukon kooltaan 160x100 cm 70 mm paksuun kevytbetoniseinään keittiön ja olohuoneen välille.. minulla on enimmäkseen hieman pohdintoja juuri kevytbetonista.. tiedän varmasti, että se sisältää jonkinlaisen pystysuoran ohuen raudoituksen noin 20 cm välein, ja se on ehdottomasti kantamaton.. aion peittää sisäosat
0 vastausta · 1,2k lukukertaa
nimhed
nimhed: Olen joskus nähnyt vanhoja kaiteita kuntien kierrätyskeskuksissa.
2 vastausta · 9,6k lukukertaa
J
jarnstedt: Minulla on pieni kysymys koskien tätä otsikkoa.. suunnittelen avaavani aukon kooltaan 160x100 cm 70 mm paksuun kevytbetoniseinään keittiön ja olohuoneen välillä.. minulla on lähinnä hieman pohdittavaa juuri kevytbetonista.. tiedän varmasti, että siinä on jonkinlainen pystysuora ohut raudoitus noin 20 cm välein, ja se on ehdottomasti ei-kantava.. aion pukea sisäpuolet kuin ovikarmi
0 vastausta · 4,1k lukukertaa
S
seliass: Hei, Minulla itselläni on vain positiivisia kokemuksia Miran tuotteista. Olen tasoittanut kaksi kylpyhuonetta, pesutuvan ja kellarikäytävän heidän tasoitteellaan, ja positiivisia ominaisuuksia ovat, että on melko paljon aikaa saada kaikki "oikein" ennen kuin se on kovettunut. Onnea työhösi :-) /Sören
1 vastaus · 3,2k lukukertaa
A
anaitis: Mitä liimaa käytät? Onko mahdollista, että liima sisältää vettä?
6 vastausta · 4,9k lukukertaa
A
anaitis: [citat] Varmaan olen tässä tapauksessa pikkutarkka, mutta tarkoitit varmaan krysskolvning:ia?
14 vastausta · 18,3k lukukertaa
A
anaitis: Ehdottomasti erittäin solid rakenne. Tosin he leikkivät hieman sanoilla: Kirjoittavat, että seinät ovat "massivia" samalla kun hieman eteenpäin sivulla kuvaavat, että seinän sisällä on "jyrsittyjä uria"! He ovat täysin oikeassa, että rakenne on hitaasti lämpiävä. Tosin ei yhtä hidas kuin kivitalo. En ole tarkastellut heidän laskelmiaan tarkasti, mutta epäilen hieman, että
1 vastaus · 2,1k lukukertaa
4
404: Onko joku perillä siitä, miten materiaalihinnat ovat Virossa verrattuna Ruotsiin? Ajattelen ensisijaisesti puutavaraa, ikkunoita ja ovia.
0 vastausta · 2,2k lukukertaa
_bystrom_
_bystrom_: Ahaa, kas näin. :D Kiitos!
·
_bystrom_
·
R
Roar: Rakensin autotallin viime vuonna ja se on ollut eristämätön talven ajan, joten ajattelin eristää sen nyt keväällä. Se, mitä mietin nyt, on kuinka tulisi ajatella eristämistä. Emme ole suunnitelleet lämmittävän osaa, jossa auto tulee seisomaan, ainakaan alussa. Mitä olen lukenut, ei tulisi olla diffuusiosulkua levyjen ja eristyksen välillä, vaan voi laittaa paperia tai jotain
0 vastausta · 1,3k lukukertaa
A
andersmc: Voimme sanoa, että tässä tapauksessa kauneus on ehdottomasti katsojan silmässä.
7 vastausta · 3,1k lukukertaa
F
Filip L: Piirsin idean, joka tuli mieleeni, Sahaan lastulevystä kaupungin kontuurin korkeiden talojen kanssa ja maalaan sen mustaksi... ja kiinnitän sen ulkoiseen sääntöön... Se olisi sama periaate kuin yllä olevassa postauksessa, mutta piilotan rumat saumat tällä. Sitten voin laittaa LED-nauhat Clas Ohlssonista taakse... korostaakseni siluettitunnetta... ja ehkä poraan pieniä reikiä taloihin
4 vastausta · 2,3k lukukertaa
ByggaNytt
ByggaNytt: Jos ei ole aavistustakaan, kannattaa kutsua konstruktöör, mutta periaate on jakaa kuorma jäljellä oleville reglereille palkin/avväxlingin avulla, tyyliin: http://www.familjenlindstrom.se/images/byggahus/stomme/vagg.jpg
D
daniel_se: Kiskoin tänään sorkkaraudan seiniin, eikä se ole tiiltä, vaikka se on käytännössä ollut tiiliä kaikissa muissa asunnon seinissä. Se on kevytbetonia, jossa on jonkinlaista mustaa betonia/täytettä keskellä, ei aavistustakaan, mitä tämä voisi olla? Täytyy varmaan yksinkertaisesti vain hakata se alas, jotta pääsee eroon hieman pölystä ainakin, miten saan aikaan siistit
8 vastausta · 1,9k lukukertaa
mycke_nu
mycke_nu: Ruotsissa en tiedä, ostin omani Home Depotista Yhdysvalloissa muutama vuosi sitten, kun dollari oli hieman halvempi.
4 vastausta · 2,3k lukukertaa
W
Wand: Kiitos, kuten epäilinkin silloin:D
3 vastausta · 1,0k lukukertaa
S
Sippan7: Kyllä, vaikuttaa siltä, että täytyy käyttää sitä menetelmää, että naulataan lisäharvalaudoitus. Sitten voin valita, jaksanko kittata 80 neliömetriä kipsiä ja säästää noin 5000:- vai valita esimerkiksi byggmax kattopaneelin, joka on valmis asennuksen jälkeen. /Micke
5 vastausta · 5,6k lukukertaa
P
perostella: olen myös aikeissa rakentaa lisää pilareille. toivon, että useammat osallistuisivat keskusteluun. talossani on kellari, ja tein salaojituksen uudestaan kaksi vuotta sitten. ajattelin ehkä kaivaa ja valaa levyn/muurin ja sitten muurata ylös lecaharkoilla, mutta... se on paljon työtä. pilarit toimisivat hyvin, luulen. mutta on niin vaikea löytää ketään, joka voisi antaa selkeät ohjeet
2 vastausta · 11,1k lukukertaa
T
torrum: Hei, aion kiinnittää paneelia sisäkattoon. Se kiinnitetään ristikoolaukseen 70*30 cc60. Ristikoolauksen yläpuolella on muovi ja sen yläpuolella palkisto cc60 ristikkäin ristikoolauksen kanssa. Mitä nauloja/ruuveja minun pitäisi käyttää, jotta muoviin ei tulisi reikiä? Olisiko lyhyet, kuten 45 mm? Ne näyttävät olevan ohuita kuin rautalangat sellaiset naulat. En luota siihen, että
0 vastausta · 2,6k lukukertaa
B
Bnicke: Tarvitsen tasoittaa betonilaatta ulkona ennen kuin voin aloittaa lisärakennuksen rungon pystyttämisen. Sen pitäisi olla lämpimämpää kuin +5 astetta, mikä ei ole vielä ihan mahdollista Tukholmassa. Betonilaatan valuimme miinusasteissa ilman ongelmia. Entä lattiatasoite? Voiko siihen lisätä pakkasenkestolisäainetta tai vastaavaa? Löytämäni tuotteet, kuten Maxit frostskydd, on
0 vastausta · 1,2k lukukertaa
MaZtoR
MaZtoR: Kipsilaasti kuulostaa hyvältä ratkaisulta. :)
·
AnneFi
AnneFi: Olemme nyt melkein valmiita kellarissamme ja on aika siistiä portaat alas. Kumppani haluaa laittaa klinkkeriä, kun taas mielestäni portaat ovat todella siistit sellaisenaan paitsi kaikki kolhut, jotka edellinen omistaja teki laittaakseen klinkkeriä. Onko mitään tapaa siistiä niitä? Eikö niitä voisi hioa ja kiillottaa? [bild] [bild]
0 vastausta · 1,3k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.