hheheh sanoi:
onko se täysin riskitöntä eristää sisäpuolelta? Sinä siirrät kastepisteen seinän sisälle.
Hyvä kysymys, pohdin sitä itsekin todella. Seinä on valettu betoni ja ulkopuolella on tiiltä. Ei mitään hajua eristyksestä tai vastaavasta. Tarkoittaako tämä, että pitää laittaa muovi, vai pitäisikö jättää eristäminen kokonaan? Koska ulkoseinät ovat yleensä kylmiä, luulen että eristäminen olisi hyödyksi lämpöteknisesti.

jos siellä on jo muovi, ei kannata laittaa toista muovia, koska silloin saat kaiken muovin väliin, jos olen oikeassa. olen kuitenkin nähnyt ihmisiä, jotka ovat laittaneet muovin 2 kertaa. jos et eristä, saat erittäin onteloisen seinän äänien suhteen.

Dzollero sanoi:
jos siellä on jo muovi, ei pitäisi muovittaa, koska suljet kaikki muovin väliin, jos olen oikeassa, mutta olen nähnyt ihmisten käyttävän muovia 2 kertaa. jos et eristä, sinulla on erittäin ontto seinä äänen kannalta.
Kyllä, yläkerran muut seinät ovat teräskiskoilla ja kipsillä molemmin puolin, ja se onkin kuin suuri akustiikkalaatikko, haluan jotain jähmeää, siksi ajattelin eristää, lämpövaikutus tuntui bonukselta.

Muovin olemassaolosta en itse asiassa tiedä.

Onko kenelläkään tietoa, tarvitaanko muovia vai ei? Suunnitelman mukaan seinä on betonia sisäpuolella ja tiiliverhoiltu ulkopuolella. Sisäpuoli on niukasti tasoitettu/rapattu ja sitten tapetoitu.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.