2 273 lukukertaa ·
4 vastausta
2k lukukertaa
4 vastausta
Rakenna integroitu hyllytaso spoteilla
Hei.
Olen ajatellut rakentaa hyllytason/valolistakon olohuoneeni toiselle puolelle.
En ole kovin perehtynyt rakentamiseen ja puusepän töihin, joten kysymykseni ovat:
Miten kiinnitän tämän suuren puulevyn seinään siten, ettei mitään kiinnikkeitä tai ruuveja näy?
Tämä tulee olemaan melko suuri, 3220x53x?, mutta en halua, että mitään näkyviä tukirakenteita on esillä.
Minkälaista levyä minun pitäisi käyttää? Olen miettinyt keittiötasoa jostain massiivipuusta, johon tekisin urat ja asentaisin spotit yläpuolelta. Tämä tulee melko korkealle, joten ei haittaa, jos yläpuolella on jotain pientä esillä. Hyllyllä tulee olemaan vain kevyitä esineitä.
Ajatukseni, katso kuva...

Sen pitäisi siis mennä koko seinän ympäri, reunasta reunaan.
Miten toteuttaa?
Kiitos vastauksista
Olen ajatellut rakentaa hyllytason/valolistakon olohuoneeni toiselle puolelle.
En ole kovin perehtynyt rakentamiseen ja puusepän töihin, joten kysymykseni ovat:
Miten kiinnitän tämän suuren puulevyn seinään siten, ettei mitään kiinnikkeitä tai ruuveja näy?
Tämä tulee olemaan melko suuri, 3220x53x?, mutta en halua, että mitään näkyviä tukirakenteita on esillä.
Minkälaista levyä minun pitäisi käyttää? Olen miettinyt keittiötasoa jostain massiivipuusta, johon tekisin urat ja asentaisin spotit yläpuolelta. Tämä tulee melko korkealle, joten ei haittaa, jos yläpuolella on jotain pientä esillä. Hyllyllä tulee olemaan vain kevyitä esineitä.
Ajatukseni, katso kuva...

Sen pitäisi siis mennä koko seinän ympäri, reunasta reunaan.
Miten toteuttaa?
Kiitos vastauksista
Yksi suhteellisen yksinkertainen ratkaisu on ruuvata seinään 20x20 mm rima sekä pitkälle että lyhyille sivuille. Sitten jyrsit vastakkaiset mitat pöytälevyn pitkälle ja lyhyille sivuille, jättäen 40 mm "jyrsimätöntä" lyhyille sivuille "eturintamalta" katsottuna. Sitten liu'utat vain pöytälevyn rimojen päälle ja peität ne. Esiporaa kaksi reikää pystysuoraan pöytälevyyn ja lyhyille sivuille, ja sitten napauta puutappi kumpaankin reikään, jotta levy pysyy paikallaan. Jätä ylä- tai alaosa pöytälevystä koskemattomaksi sen mukaan, mistä reiät tapille on helpoimmin nähtävissä.
Riippuen siitä, kuinka syvä hylly on, löytyy konsolit, jotka kiinnität seinään pitkältä sivulta. Ne näyttävät ikkunakarmin ruuveilta, jotka kiinnität koolauksiin ja sitten sinun täytyy porata sama paksuus pitkälle sivulle hyllyssä. Nämä kiilautuvat sitten hyllytasoon. On myös konsolit, kuten tasorauta, jotka kiinnität hyllytason pitkän sivun taakse pyöröraudalla, joka työntyy ulos. Nämä voit myös kiinnittää hyllytason pitkän sivun valmiiksi porattuihin reikiin.
Kaksi erittäin mielenkiintoista ja fiksua ratkaisua.
Toinen ratkaisu, jota olen miettinyt, on rakentaa laatikko käyttämällä rankoja ja ohuita lastulevy- tai masonit-levyjä ja sitten kitata saumat puukitillä. Koko hylly tulee maalata pikimustaksi lopuksi, joten sen ei välttämättä tarvitse tulla rumaksi... Voin käyttää kapeita rankoja, jotta "laatikon" paksuus pysyy hallinnassa. Mitä mieltä olette tästä?
Toinen ratkaisu, jota olen miettinyt, on rakentaa laatikko käyttämällä rankoja ja ohuita lastulevy- tai masonit-levyjä ja sitten kitata saumat puukitillä. Koko hylly tulee maalata pikimustaksi lopuksi, joten sen ei välttämättä tarvitse tulla rumaksi... Voin käyttää kapeita rankoja, jotta "laatikon" paksuus pysyy hallinnassa. Mitä mieltä olette tästä?
Piirsin idean, joka tuli mieleeni,
Sahaan lastulevystä kaupungin kontuurin korkeiden talojen kanssa ja maalaan sen mustaksi... ja kiinnitän sen ulkoiseen sääntöön... Se olisi sama periaate kuin yllä olevassa postauksessa, mutta piilotan rumat saumat tällä. Sitten voin laittaa LED-nauhat Clas Ohlssonista taakse... korostaakseni siluettitunnetta... ja ehkä poraan pieniä reikiä taloihin niin, että ne näyttävät ikkunoilta.

Muokkaus: Huomasin, että olen piirtänyt väärin kuvassa. Hyllyn oikealla puolella seinä ei ulotu niin pitkälle kuin olen piirtänyt, vaan on samalla tasolla kuin missä hylly on.
Sahaan lastulevystä kaupungin kontuurin korkeiden talojen kanssa ja maalaan sen mustaksi... ja kiinnitän sen ulkoiseen sääntöön... Se olisi sama periaate kuin yllä olevassa postauksessa, mutta piilotan rumat saumat tällä. Sitten voin laittaa LED-nauhat Clas Ohlssonista taakse... korostaakseni siluettitunnetta... ja ehkä poraan pieniä reikiä taloihin niin, että ne näyttävät ikkunoilta.
Muokkaus: Huomasin, että olen piirtänyt väärin kuvassa. Hyllyn oikealla puolella seinä ei ulotu niin pitkälle kuin olen piirtänyt, vaan on samalla tasolla kuin missä hylly on.
Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi