Hei!

Olen löytänyt paljon tietoa kattolistojen asettamisesta, mutta useimmilla näyttää olevan ongelmia 90 asteen kulmissa. Minulla on toinen ongelma. Ajattelin laittaa kattolistan rikkonaiselle sisäkatolle, jossa kallistetun katon ja katon välinen kulma on 144 astetta. Miten lista oikeastaan sahataan silloin? Ei voi vain jakaa kulmaa kahdella. Mielestäni olen kokeillut melkein kaikkea onnistumatta. Onko jollakulla ratkaisu tähän?

Hei.
Ehkä kannattaa käyttää vanhaa menetelmää käyttämällä veistä.
Yksi lista suoraan ja koko matkan nurkkiin.
Toinen lista pitää veistää kohtisuoraan 90 astetta.
Se on vähän askartelua, mutta se onnistuu muutaman yrityksen jälkeen...ja vähän tasoitetta tarvitaan.
Hålkärlishöylä on tehty asennuksen jälkeen 90 asteen kulmaan, joten hieman modernisointia taustapuolelle voi tarvittaessa tehdä niin, että saadaan sileä reuna seinää vasten.
Olen myös nähnyt jossain, että on olemassa hålkärlishöyliä, jotka eivät ole 90 astetta.
Onnea matkaan.

Ehkä on hieman hämmennystä siitä, mitä Mraff yrittää saada selville?

Mraff - jos katsot kömpelöä piirrosta täällä - ymmärrän, että mietit kuinka geerata kulmissa a ja b, kun asetat listoja pitkin 1, 2 ja 3 huoneen lyhyillä sivuilla - onko se oikein ymmärretty?

• Kolmiosuuntainen diagonaalipiirros, jossa on numerot 1, 2, 3 suorilla viivoilla ja merkinnät kulmille a ja b huoneen päädyssä.
Joo, se on juuri niin kuin Farzan kuvailee sen.

Kun rakensin terassia vinon kulmien kanssa, ostin jiirikulman. Pidä vain sitä kulmassa ja taita oikein, siirrä se alas jiirisahalle ja aseta se työkalun metalliosan mukaan. Sahaa ja sitten se on valmis.

Ongelma on ratkaistu. Tehdään juuri kuten kaikissa muissa ketjuissa sanotaan. Kulma jaetaan kahdella ja lista asetetaan sahanohjauslaatikkoon juuri kuten se on seinällä. Perusongelma oli, että olin mitannut väärän kulman, voi kuinka noloa. :confused:

Kiitos kuitenkin vastauksista!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.