Toivottavasti kirjoitan oikeaan osaan foorumia.

Minulla on ongelma palkin mitoituksen kanssa.

Edellytykset: aion rakentaa terassin 7*10 m. Tämä terassi sijoittuu terassikaton päälle, aion asettaa kaksi palkkia kummallekin puolelle kattoa ja yhden, joka ulottuu katon yli. Tämä palkki ei saa tukea vaan sillä on jänneväli 9 metriä. Mietin h-palkin asettamista tähän paikkaan, koska haluan minimoida sen korkeuden niin paljon kuin mahdollista.

Voiko joku auttaa selvittämään oikean koon? Tai jos ajattelen täysin väärin, saa kommentoida myös.

Terveisin Eddie

Hehe ei ollut niin kiinnostavaa huomaan.

Olen löytänyt hyvän taulukon http://viewer.zmags.com/showmag.php?mid=wrwrdq#/page62/ ja tajusin, että tarvitaan HEB 300 työn tekemiseen.

Näen siellä, että 4550 kg kuormalla tasaisesti jaettuna palkin yli taipuma on 95 mm. Tietääkö kukaan kaavaa taipumalle, jos esimerkiksi on 1000 kg tasaisesti jaettuna?

Olen löytänyt käytetyn palkin 28 cm korkea 35 cm leveä, voiko tämä olla yhtä vahva kuin HEB 300? http://www.blocket.se/vi/13139659.htm?ca=15_s

Kiitollinen vastauksesta, jos jollakin on hetki aikaa.

Eddie_ja sanoi:
Tämä terassi tulee sijaitsemaan terassikaton yläpuolella, aion laittaa kaksi palkkia kummallekin puolelle kattoa ja yhden, joka ulottuu katon yli.
Voitko selittää tuota lisää? Onko se parveke, jonka aiot rakentaa?

Oho, siinä tuli pieni virhe. Tämä terassi tulee sijaitsemaan vekstadstak:n päällä (verstaat sijaitsevat maan alla, vain katto nousee esiin.)

* Katon ei pidä olla kaket

Eddie_ja sanoi:
Hehe ei ollutkaan niin mielenkiintoinen huomaan.

Olen löytänyt hyvän taulukon [linkki] josta tulen siihen tulokseen, että tarvitaan HEB 300 tekemään työn.

Näen siellä, että kun 4550 kg kuorma jakautuu tasaisesti palkin yli, taipuma on 95 mm. Onko jollakin tietoa kaavasta taipumalle, jos esim. on 1000 kg tasaisesti jakautunut?

Olen löytänyt käytetyn palkin 28 cm korkean 35 cm leveän, voiko tämä olla yhtä vahva kuin HEB 300? [linkki]

Kiitollinen vastauksesta, jos joku ehtii vastata.
Sinun täytyy lukea pienellä tekstillä oleva uudelleen! Mahdollinen kuorma, joka kuvataan palkille, jota katsot (q) on 45,5 kN/m. Tämä ei ole "4550 kg kuorma tasaisesti jakautunut palkin yli", vaan huomattavasti enemmän!

Muuten taipuma tasaisille kuormille on suoraan verrannollinen kuorman kokoon. Eli jos sinulla on 10 kN/m sen sijaan, että olisi 45 kN/m, taipuma on noin 21 mm.

Onko sinulla kuorma 10 kN/m? Miten olet tullut siihen tulokseen, jos niin on?

Eddie_ja sanoi:
Olen löytänyt käytetyn palkin, joka on 28 cm korkea ja 35 cm leveä. Voisiko tämä olla yhtä vahva kuin HEB 300? [linkki]

Kiitollinen vastauksesta, jos jollakin on hetki aikaa.
Olen katsonut myös blocketista: Siellä näkyvät palkit ovat hitsattuja teräspalkkeja. Ilman tarkkoja mittoja poikkileikkauksesta ei voi sanoa, ovatko ne tarpeeksi vahvoja. Sinun pitäisi voida saada dataa yritykseltä, joka myy niitä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.