Kysymys koskien tuulensuojalevyä. Pitäisikö tuulensuojalevy taittaa seinällä olevan tuulensuojalevyn yli vai riittääkö, että rakennetaan reunasta reunaan ja tiivistetään mahdollisimman hyvin? Onko esimerkiksi Parocin aaltopahvimalli suunniteltu siten, että sen voi taittaa yli ja niitata kiinni? Olen etsinyt tästä aiheesta, mutta en ole löytänyt mitään. Tuntuu siltä, että suurin osa täällä ei ole ollut kovin vaikuttunut Parocin paperimallista. Mielestäni paras tapa olisi taittaa yli noin 10 cm, jolloin vältetään mahdolliset vedon aiheuttamat reiät myöhemmin. Miten te, jotka olette tehneet "tee se itse" mitä jos esimerkiksi kovalevystä?
 
Tervetuloa foorumille!

Parocs aaltopahvilevyt ovat pelkkää roskaa, vältä niitä.

Olen rakentanut tuulensuojani boardista, joka lepää tuulensuojalevyn päällä. Ne ulottuvat noin 10 cm ulos, joten mahdollinen vesi valuu seinän ulkopuolelle.
Sen ei tarvitse olla 100% tiivis. Useimmissa tapauksissa mielestäni siitä on tullut riittävän tiivis sellaisena kuin se on. Jos jossain vaiheessa on ilmennyt näkyviä rakoja, olen niitannut sinne kaistaleen tuulipaperia.
 
andersmc, minkälaista levyä olet käyttänyt tuulenohjaimeen? öljykarkaistu vai tavallinen masonite?
 
Yleinen board.
Siellä on varmaan keskustelu siitä, mikä on paras, mutta siinä ei pitäisi normaalisti olla kyse suurista määristä vettä.
 
ok, kiitos avusta.
olen samaa mieltä siitä, että kyseessä ei pitäisi olla mitään suuria määriä vettä, joka tulee boardiin, ja riittävän ilmanvaihdon kanssa ei pitäisi olla mitään ongelmia tavallisen boardin kanssa.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.