1 184 lukukertaa ·
2 vastausta
1k lukukertaa
2 vastausta
Romahtaako parveke?
Sitä pohtivat osakeyhtiömme hallituksen jäsenet sen jälkeen, kun asensimme markiisin, joka on kiinnitetty naapurin lattian julkisivupuolelle.
Koska parvekkeemme on lasitettu, ei ole mahdollista kiinnittää markiisikäsivarsia omaan parvekelattiaan (naapurin parvekkeen lattiaan).
Sen sijaan markiisi (aukaistu 6 x 1,2 metriä) on asennettu naapurin noin 30 cm paksun lattian ulkopuolelle. Markiisi on paikoillaan neljällä kiinnikkeellä, joissa kummassakin on 2 pulttia, ylempi noin 10 cm alapuolella naapurin lattiasta.
Olen hieman huolissani, että pahimmassa tapauksessa joudumme poistamaan kallis markiisi, jos hallitus katsoo, että se on asennettu niin, että naapurin parveke voi romahtaa (!) tai markiisi irrota.
Onko jollain tietoa kestävyydestä ja betonista, joka voisi antaa alustavan lausunnon vakaudesta kuvien perusteella?
Koska parvekkeemme on lasitettu, ei ole mahdollista kiinnittää markiisikäsivarsia omaan parvekelattiaan (naapurin parvekkeen lattiaan).
Sen sijaan markiisi (aukaistu 6 x 1,2 metriä) on asennettu naapurin noin 30 cm paksun lattian ulkopuolelle. Markiisi on paikoillaan neljällä kiinnikkeellä, joissa kummassakin on 2 pulttia, ylempi noin 10 cm alapuolella naapurin lattiasta.
Olen hieman huolissani, että pahimmassa tapauksessa joudumme poistamaan kallis markiisi, jos hallitus katsoo, että se on asennettu niin, että naapurin parveke voi romahtaa (!) tai markiisi irrota.
Onko jollain tietoa kestävyydestä ja betonista, joka voisi antaa alustavan lausunnon vakaudesta kuvien perusteella?
Se mitä mietit, onko riski, että kiinnikkeet irtoavat ja vahingoittavat parvekelaattaa, koska ne ovat ulkopuolella eivätkä alapuolella?
Jos näin on: Ei, jos kiinnikkeet irtoavat, vauriot laatassa ovat kosmeettisia eivätkä rakenteellisia.
Onko kysymys siitä, voiko markiisi ylikuormittaa parveketta ja murtua?
Se on teoreettinen mahdollisuus, mutta ei kovin todennäköistä. Itse markiisi luultavasti vaurioituu paljon ennen sitä.
Koko asia kuulostaa kuitenkin siltä, että hallituksen olisi pitänyt olla mukana ennen asennusta...
Onko sinulla / tarvitsetko rakennuslupaa makiselle?
Jos näin on: Ei, jos kiinnikkeet irtoavat, vauriot laatassa ovat kosmeettisia eivätkä rakenteellisia.
Onko kysymys siitä, voiko markiisi ylikuormittaa parveketta ja murtua?
Se on teoreettinen mahdollisuus, mutta ei kovin todennäköistä. Itse markiisi luultavasti vaurioituu paljon ennen sitä.
Koko asia kuulostaa kuitenkin siltä, että hallituksen olisi pitänyt olla mukana ennen asennusta...
Onko sinulla / tarvitsetko rakennuslupaa makiselle?
Lupa hallitukselta on saatu, mutta ilman yksityiskohtia itse asennuksesta.Krawk sanoi:Pohdit siis, onko olemassa riski, että kiinnikkeet irtoavat ja vahingoittavat parvekelevyä, koska ne ovat ulkopuolella eikä alapuolella?
Siinä tapauksessa: Ei, jos kiinnikkeet irtoavat, vahingot levyllä ovat kosmeettisia eikä rakenteellisia.
Onko kysymyksessä se, voiko markiisi ylikuormittaa parvekkeen ja murtua?
Se on teoreettinen mahdollisuus, mutta ei erityisen todennäköinen. Itse markiisi menee kyllä rikki paljon ennen sitä.
Tämä vaikuttaa kuitenkin siltä, että hallituksen olisi pitänyt olla mukana ennen asennusta...
Onko sinulla / tarvitsetko rakennuslupaa markiisille?
Selvennys mielellään: uskotko kosmeettisiin vaurioihin, jos kiinnikkeet irtoavat, vai teoreettiseen mahdollisuuteen, että koko parveke "murtuu"?
Klikkaa tästä vastataksesi