25 642 lukukertaa ·
5 vastausta
26k lukukertaa
5 vastausta
Vaneri kestävyys - ulkona
Kuten se kuulostaa - kuinka kestävä on käsittelemätön vaneri ulkona?
Täytyykö panostaa merivaneriin, jotta sitä voi pitää ulkona (ei maassa), vai kestääkö tavallinen halvempi vaneri ulkona, jos sen pintakäsittelee/maalaa
Täytyykö panostaa merivaneriin, jotta sitä voi pitää ulkona (ei maassa), vai kestääkö tavallinen halvempi vaneri ulkona, jos sen pintakäsittelee/maalaa
Ajattelin rakentaa linturuokintatelineen ja ehkä muutaman linnunpöntön..... Maalaan tietysti, mutta varmasti niille tulee suuri altistus säälle. Toisaalta, jos ne kestävät 3-4 vuotta, olen tyytyväinen, sitten olen varmaan kyllästynyt ja haluan joka tapauksessa jotain uutta 
Yleisesti käytän 12mm formplywoodia ulkona erilaisiin rakenteisiin, maksaa noin 250:-/levy kooltaan 1200*2400. Kestää takuulla 3-4 vuotta, mutta en valitsisi sitä pesän sivumateriaaliksi, vaan pohjaksi ja katoksi.
Jos maalaat, se pysyy toivomasi 3-4 vuotta. Käytä hyvää pohja- ja sitten peittomaalia, niin et kohtaa ongelmia. Maalatut puujulkisivut on tarkoitettu kestämään kauemmin kuin muutaman vuoden. Olen itse rakentanut ulkopöydän liimalevystä männystä, se on maalattu "ympäriinsä" ja on menossa kolmanteen kauteen – ei merkkejä siitä, että maali alkaisi irrota tai muita ongelmia. Se on koko vuoden ulkona suojaamattomana, ja lasken sen kestävän vähintään yhtä pitkään vielä.
Onnea1
Ronnie
Onnea1
Ronnie
Se oli halpaa. Byggmax veloittaa 389 kr formplywoodista 12 x 1200 x 2500. Koska minulla on joitakin valu-projekteja putkessa, olen utelias mistä saat sen siihen hintaan.AndersS sanoi:
Parhain terveisin
Ronnie
Klikkaa tästä vastataksesi