Hei!

Olen laskemassa kylpyhuoneen kattoa.

Käytän harvalautaa 28x70.

Olen ruuvannut kiinni "gles" ympäri kattoa seiniä vasten kehykseksi.

Ongelma on, että naapurilla on kylpyhuone yläpuolella. En uskalla siksi ruuvata keskelle kattoa. Olen liimannut kulmaraudan keskelle kattoa PL400:lla, johon olen ruuvannut kiinni "glesen". Pitäisikö minun ostaa teräsnauhaa ja vetää "glesen" poikki?

Kestääkö tämä?

Olen erittäin kiitollinen kommenteista.

Hmm en ymmärrä, mitä naapurin kylpyhuoneella on tekemistä sinun ruuviesi kanssa?

Naapurin suihkun, pesualtaan ja wc:n viemäri kulkee minun kattoni läpi/hänen lattiansa alitse nurkassa olevaan runkoputkeen.

B
mutta älä käytä liian pitkiä ruuveja silloin.

Tarvitsee varmaankin tulla sisään vähintään 30 mm pluggilla?

Olen unohtanut kirjoittaa sen.. katto on betonista.. ja siksi poratakseni tarvitsen iskeä iskuporakoneella? Tätä haluan välttää..

Etkö usko, että liima pitää?

Olisin varmaan valinnut kulmien kiinnittämisen pulttipistoolilla, mutta eipä siitä haittakaan ole, jos poraat pari kymmentä 6x30mm reikää.

Tietysti liima pysyy, edellyttäen että pinta on hyvin puhdistettu eikä ole mikään vanha rappaus tai maali, johon liimaat? Mutta en oikein ymmärrä miksi haluat niin heikon kokoista puutavaraa, ettet voi käyttää jotain itsestään kantavaa, jos haluat välttää kiinnittämästä mitään kattoon?

sled sanoi:
Sen unohdin kirjoittaa.. katto on betonia.. ja jotta voisin ruuvata, minun tarvitsee käyttää iskuporaa? Tämä haluan välttää..

Etkö usko, että liima pitää?

Tossegubbe sanoi:
Luultavasti olisin valinnut kiinnittää kulmat pulttipistoolilla, mutta ei se varmaan haittaa, vaikka poraat muutaman kymmenen 6x30mm reiän.

Mutta tietysti liima pitää kiinni sillä edellytyksellä, että se on hyvin puhdistettu eikä siellä ole mitään vanhaa rappausta tai maalia, johon liimaat? En kuitenkaan oikein ymmärrä, miksi haluat niin heikon mitoituksen puulle, ettet voi valita jotain kantavaa, jos haluat välttää kiinnittämistä kattoon?
Valitsin puun mitoituksen, koska haluan laskea kattoa mahdollisimman vähän.

Ruuvailin kipsilevyt paikalleen tänään.. Kokeilin roikkua katosta, jossa oli liima, eikä tapahtunut mitään.. Toivottavasti se vain kestää eikä ala notkua tulevaisuudessa.

Huone ei ole erityisen suuri.. Runkorakenne, joka on ruuvattu ympäriinsä, pysyy kuin kallio.. kehyksen välissä on noin 230 cm. Olen liimannut 4 kulmarautaa kattoon PL400:lla ja ruuvannut nämä kiinni "gleseen". Jää nähtäväksi, kestääkö se vai ei.

Se kestää ilman epäilystäkään, liima tulee pysymään kuin vuori, jos vain se liima pysyy kiinni ;) mutta siltä se vaikuttaa ja kipsi ei ole raskas.

Tossegubbe sanoi:
Se pitää varmasti siinä, liima tulee pysymään kuin kallio, jos vain se liima, johon se kiinnittyy, pysyy ;) mutta siltä se vaikuttaa ja kipsi ei ole kovin raskasta
Kiitos, se kuulostaa todella hyvältä.. ;)

Ehkä olen huolissani turhaan, mutta en ole kovin innostunut liimasta.

Kiitos kaikista kommenteista :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.