Mietin, miten voin vahvistaa välikerroksen meidän rivitalossa. Nykyinen ongelma on, että välikerroksen lattia liikkuu ja tärisee, kun yläkerrassa kävellään tai lapset leikkivät siellä.

Nykyinen rakenne:

Lattialastulevy 22 mm
Koolausrunko 165 mm
Koolaus 20 mm
Vaneri 8 mm
Aikaisempi riippukatto

Palkit ovat 4360 mm pitkiä ja ne ovat cc60 välillä ja muutamissa kohdissa cc45.

Olen miettinyt, että lisäisin kaksi riviä ristikkäisiä tukia. Voisikohan se antaa jotain vaikutusta?

Miten toimisi, jos kiinnittäisi 45x45 puutavaraa jokaisen palkin molemmin puolin yläreunassa lähellä lastulevyä, olisiko se tukevampi?

Tai onko jollain parempi ehdotus?

Olen ahkera hakutoiminnon käyttäjä, mutta en ole oikein löytänyt etsimääni. Siksi toivoin, että jollakulla olisi hyviä ideoita!

Stommen sanoi:
Palkit ovat 4360 mm pitkiä ja ovat etäisyydellä cc60 ja joissakin paikoissa cc45

Olen miettinyt, että lisätä kaksi riviä. Voisiko sillä olla mitään vaikutusta?

Miten toimisi, jos asettaisin 45x45 puutavaraa kummallekin puolelle palkkeihin yläpuolella olevan lähinnä lastulevyihin, vahvistaisiko se?

Tai onko jollakin parempi ehdotus?
Erittäin pitkä jänneväli tälle palkkikoolle.

Lisääminen voisi auttaa hieman (perinteisistä syistä sitä kutsutaan ristikkäiseksi liittämiseksi, vaikka nykyään sitä ei yleensä "ristitäkään").

Ehdotuksesi 45x45 ylhäällä antaa parhaan vaikutuksen. Parasta olisi, jos pystyisit tekemään jotain vastaavaa myös alhaalla. Ehkä 45x45 ylhäällä ja toinen alhaalla? Niiden ei tarvitse välttämättä kulkea koko palkin pituudelta, riittää varmasti noin 80% pituudesta palkin keskellä.
Jäykkyyden lisäämiseksi voi myös liimata lattiavanerin palkkeihin.

Voinko käyttää tavallista seinäarpaa 45x45. Vai asetetaanko puutavaralle muita vaatimuksia?

Onko parasta naulata vai ruuvata kiinni tarkastussäännöt?

Ruuvata ja liimata
tavallinen puutavara OK

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.