8 595 lukukertaa ·
26 vastausta
9k lukukertaa
26 vastausta
Ongelma! Seinän halkeama koko matkalta tv:n takana!
Jäsen
· Västragötaland
· 870 viestiä
Riippumatta siitä, voitko korjata sen pakkelilla ja maalilla, se todennäköisesti halkeaa uudelleen, remonttikipsi ratkaisee tämän ongelman. Seinä pysyy kunnossa ja on enemmän kosmeettinen ongelma, että halkeama on ruma. Jos on halkeamaindikaatio, se tulee usein takaisin, kun talo liikkuu.
Okei, olen vähän epävarma mitä käsite putsad tarkoittaa, jos olen rehellinen.Jan-Å sanoi:Hm nä Du missförstog inte. Kanske tänkte jag fel :S Men väggen är väl putsad? I så fall tänkte jag att sprickan är i putsen, lättbetongväggen har rört sig vilket spräcker putsen på båda sidor men stenarna är hela och sitter ihop med bruk och armering.
Jag uppfattade sprickorna som lodräta men bilderna visar iofs sprickan både som våg- och lodrät. Har det spruckit lodrätt som jag trodde måste ju stenarna har spruckit hela vägen vilket jag höll för osannolikt. En vågrät spricka däremot kan följa skarven mellan 2 rader sten och då kan förstås bruket har spruckit rakt igenom väggen. :O
Se on kevytbetoniseinä, joka on tasoitettu toiselta puolelta niin, että siitä on tullut ikään kuin pinnalta puts (tasoitus).
Toinen puoli seinästä ei ole vielä käsitelty, joten siinä on vielä puhdas kevytbetonipinta.
Halkeama on pystysuora.
Halkeama on melko pieni, joten sitä tuskin huomaa, ellei sitä etsimällä etsi. Lisäksi kyseessä on vanha talo betoniseinillä, ja kaikki täällä käyneet käsityöläiset ovat huomauttaneet, että seinät tuskin liikkuvat enää.Havsutsikt sanoi:
Seinä on rapattu kun se on päällystetty rappauslaastilla, kerros laastia, joka antaa sileän pinnan muurattuihin seiniin. Mutta ehkä olen täysin hakoteillä? eikö seinä ole muurattu kevytbetonikivestä?
Jos seinä on valettu yhtenä kappaleena, raudoitus pitäisi pitää seinän koossa, vaikka betoni olisi haljennut. Yleensä on vaikeaa saada halkeamia katoamaan pelkästään tasoittamalla ne, minä laittaisin kipsilevyn, jos olisi tärkeää peittää halkeama varmasti.
Jos seinä on valettu yhtenä kappaleena, raudoitus pitäisi pitää seinän koossa, vaikka betoni olisi haljennut. Yleensä on vaikeaa saada halkeamia katoamaan pelkästään tasoittamalla ne, minä laittaisin kipsilevyn, jos olisi tärkeää peittää halkeama varmasti.
Nja muurattu ja muurattu en tiedä onko se sitä. On aivan tavallinen kevytbetoniseinä yksinkertaisesti. :|Jan-Å sanoi:Putsattu on seinä, kun se on "päällystetty" rappauslaastilla, kerroksella laastia, joka antaa sileän pinnan muuratuille seinille. Mutta ehkä olen aivan väärässä tässä? eikö seinä ole muurattu kevytbetonikivestä?
Jos seinä on valettu yhdeksi kappaleeksi, raudoituksen pitäisi pitää seinä koossa, vaikka betoni olisi haljennut. Yleensä on vaikeaa saada halkeamat katoamaan vain kitillä paikkaamalla, laittaisin kipsilevyn, jos olisi tärkeää piilottaa halkeama varmasti.
Todennäköisesti sitä, mitä kuvailet valetuksi yhdeksi kappaleeksi.
Seinä on luultavasti kevytbetoniharkoista. Ne ovat yhdestä kappaleesta lattiasta kattoon ja jos en muista väärin, 60 cm leveitä. Mahdollinen selitys voisi olla, että olet porannut ja asettanut kiinnikkeet liian lähelle saumaa harkkojen välissä. (Varsinkin kun halkeama vaikuttaa niin suoraviivaiselta). Näissä seinissä ei yleensä ole rappausta. Sitä ei tarvita, ehkä vähän tasoitetta saumoihin. kamilenski´n ehdotus läpivienneistä ruuveista ja prikoista on erittäin hyvä.
Sitten olenkin oppinut tämänkin d^_^b anteeksi TS jos olen sotkenut elämääsi hieman :blushing: Miten harkot on kiinnitetty lattiaan/kattoon? raudotus vai laasti tai mikä? :S Kuulostaa todennäköiseltä, että silloin on haljennut harkkojen välistä.JanneL sanoi:Seinä koostuu luultavasti kevytbetoniharkoista. Ne ovat yhtä kappaletta lattiasta kattoon ja jos en muista väärin, 60 cm leveitä. Mahdollinen selitys voisi olla se, että olet porannut ja asentanut kiinnikkeen liian lähelle harkkojen välistä saumaa. (Erityisesti, koska halkeama vaikuttaa niin suoralta). Näissä seinissä ei yleensä ole rappausta. Ei ole tarpeen, mahdollisesti hieman tasoitetta saumoissa. Kamilenskin ehdotus läpivienti pultteineen ja aluslevyineen on erittäin hyvä,
Nostaa hieman aihetta.
En ole enää huolissani seinän olemassaolosta.
Toisen puolen halkeamasta olen vahvistanut nauhalla ja tasoittanut samalla, kun koko seinä levytasoitettiin, siellä on kaikki kunnossa!
Toinen puoli on kuitenkin olohuoneessa ja siellä on kaikki valmista, en halua tehdä mitään monimutkaista siellä.
Miten tehdä kätevä ratkaisu halkeaman peittämiseen niin, ettei se palaa?
Puhuin maalarin kanssa, joka ehdotti ohutta kerrosta lateksia ja sitten "pistemaalausta" päälle, miltä kuulostaa?
En ole enää huolissani seinän olemassaolosta.
Toisen puolen halkeamasta olen vahvistanut nauhalla ja tasoittanut samalla, kun koko seinä levytasoitettiin, siellä on kaikki kunnossa!
Toinen puoli on kuitenkin olohuoneessa ja siellä on kaikki valmista, en halua tehdä mitään monimutkaista siellä.
Miten tehdä kätevä ratkaisu halkeaman peittämiseen niin, ettei se palaa?
Puhuin maalarin kanssa, joka ehdotti ohutta kerrosta lateksia ja sitten "pistemaalausta" päälle, miltä kuulostaa?
Jäsen
· Västragötaland
· 870 viestiä
Juuri kuten se kuulostaa, pientä vilppiä, jos ei näy, sitä ei ole olemassa. Riski on, että se palaa.savio sanoi:Nostan ketjua hiukan.
En ole enää huolissani seinän olemassaolosta. Toisen puolen halkeaman olen vahvistanut nauhalla ja tasoittanut samassa yhteydessä, kun koko seinä levytasoitettu, kaikki on kunnossa siellä!
Toinen puoli on kuitenkin olohuoneessa ja siellä on kaikki valmista, en halua tehdä siellä mitään monimutkaista. Miten voisi helposti peittää halkeama niin, ettei se palaa?
Keskustelin maalarin kanssa, joka ehdotti, että ottaisi ohuen kerroksen lateksimassaa ja sitten "täplämaalaisi" päälle, miltä se kuulostaa?
Klikkaa tästä vastataksesi