A
ALundberg: (levyt ostimme muuten Bauhausista Tukholmasta)
5 vastausta · 3,4k lukukertaa
Z
zombatha: Hei Olen lisäämässä eristystä ja olen joutunut tekemään sen sisäpuolelta. Nyt aion laittaa levyt viistokattoon ja sisäkattoon. Sisäkattoon ajattelin ensin asentaa paneelilautoja ja sen jälkeen kiinnittää levyt niihin. Kysymys on, tarvitseeko minun tehdä samoin viistokattoon, vai kestävätkö levyt eristyksen painon? Ajattelin, ettei viistokatto muutu aaltoilevaksi. (Viistokato on
0 vastausta · 1,1k lukukertaa
Krillew
Krillew: Kipsi.... hm.. ja se on ehkä pehmeämpää ja seuraa liikkeitä hieman... mutta siitä tulee myös erittäin sileä... Hm mietin, voisiko sekoittaa vähän hiekkaa... sitten kipsi varmaan liukenee täysin, jos se kastuu... Mutta ehkä se ei ole ulkoseinä, jota olet käsittelemässä. Jos kastat seinän ensin, niin sen jälkeen toimii, kun levitetään laastia. Kastelu estää, että kuiva
3 vastausta · 3,0k lukukertaa
Apprentice
Apprentice: Kaksi kappaletta (28x tai 45x) 120 porrasaskelmina ja korotus 45x170 toimii erinomaisesti.
4 vastausta · 1,1k lukukertaa
·
RickyBruch
RickyBruch: Kaarisaha ei ole kiva työskennellä, kun pitää "loveta" tolppia, useimmiten ne ovat todella märkiä ja sahaaminen on erittäin hidasta. Menin ja ostin itselleni Jula:sta halvimman saatavilla olevan puukkosahan, 399 kr luulen, ja karkealla terällä. Sahasin lovet ja iskin sitten isolla talttapihdillä, säästin varmaan useita tunteja 22 tolpan kanssa.
2 vastausta · 1,8k lukukertaa
R
Robert-san01: 3 kk olin lukenut sen jostain muualta myös, joten se oli minun ajatukseni. Onneksi se on autotalli, ei olisi ollut niin kivaa joutua odottamaan 3 kk, jos se olisi ollut keittiössä tai olohuoneessa. ;)
9 vastausta · 81,1k lukukertaa
J
JanneSjo: Minulla on talo, jossa on talousosan mukana autotalli. Tarvitsisin lisää tilaa eteiseen ja harkitsen mahdollisuutta siirtää autotallin ja muun talousosan välistä sisäovea hieman eteenpäin autotalliin. Näin voisin rakentaa säilytystilaa vaatteille ym., eli eteinen suurentuisi. Täytyykö ottaa jotain erityistä huomioon, kun siirretään ovi autotalliin ja rakennetaan noin metri uutta
0 vastausta · 5,8k lukukertaa
E
eviljava: Kyllä, jos se on avoin portaat, muuten sitä kutsutaan sättsteg. http://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%A4ttsteg
6 vastausta · 15,6k lukukertaa
B
bandy76: Tässä on linkki, jossa on monia hyviä rakennusohjeita, mm. mökki. http://www.byggbeskrivningar.se
1 vastaus · 4,7k lukukertaa
H
Helioz: Alle sadan 5 kilon saaminen on aika vaikeaa, Byggmaxilla oli ennen 65 kruunulla, mutta se näyttää olevan poistunut valikoimista.
4 vastausta · 11,0k lukukertaa
D
Dr Fozz: [citat] Palkki on nyt kotonani, kiitos vinkistä :).
4 vastausta · 4,8k lukukertaa
B
brajt: Miten kävi autotallin ja kattotuolien kanssa, mikä ratkaisu ja mikä hinta?? Onko joku muu, jolla on samanlaisia kokemuksia ja vinkkejä??
4 vastausta · 7,7k lukukertaa
J
Jan-Å: Minä jättäisin rappauksen kuitenkin ja lisäisin reglarna tarvittaessa, eihän se haittaa jos takana on vähän ilmaa muutamassa kohdassa? Mutta näytät olevan aika innostunut ottamaan pois rappauksen ;):D joten kokeile vähän siellä, missä se on huono, katso kuinka paljon irtoaa? Jos se on helppoa ja paljon putoaa itsestään, niin voit jatkaa, muuten jätät sen huomiotta.
15 vastausta · 9,0k lukukertaa
·
G
gromit42x: Ei ehdotuksia? -h
1 vastaus · 3,2k lukukertaa
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] En tiedä voiko siihen luottaa, sillä kun tarvitsin pikaisesti liimapalkkeja äskettäin, heidän sivuillaan luki, että heillä oli 8 kpl 90x315 4m varastossa, mutta kun menin sinne, siellä oli vain 2 kpl, mikä tosin riitti minulle, mutta kuitenkin aikamoinen hävikki heidän varastostaan... ;)
13 vastausta · 7,5k lukukertaa
T
Tiger79: [citat] Kyllä sen pitäisi toimia... Mutta kuten aina, varmista sähköasentajalta, ettei hänellä ole huono päivä :S Olen itse asentanut 22 mm harvalaudoituksen ja asentanut matalan kattorasian ilman ongelmia. Putket ovat yleensä 16 mm.
3 vastausta · 1,8k lukukertaa
G
gluecifer: [citat] Sinulla on selvä pointti siinä. Kuten kuvailin, on nyt. "Pylväät" kulmissa koostuvat 22x45:stä, jotka on koottu kuten kulmalautoja suunnilleen. Ja ne seisovat löysästi peltikatolla, mutta kaikki on kiinnitetty julkisivuun.
4 vastausta · 4,7k lukukertaa
D09
D09: jospa se olisi niin hyvä ; ) mutta promt haluaisi ovikellon, joka voisi soittaa mp3-tiedostoja =D Valitettavasti siinä luki, että sen pitäisi olla suojattu...
2 vastausta · 2,7k lukukertaa
V
verktygsgurun: Hitsaa kehys ja muuraa lasibetonilohkot?
5 vastausta · 9,6k lukukertaa
B
BigGitt: Ja minä kun luulin sen kutistuvan. Ja juuri tämä olisi syy kaikkiin halkeamiin, joita se aiheuttaa kuten betoni...
2 vastausta · 2,7k lukukertaa
B
Byggare Sonja: Magnu. Kyllä, niin voisi ajatella, mutta sitten asennamme ne kattoon kiilojen avulla kattoristikoiden väliin vaunupulteilla. "Säätöruuvi" olisi kuitenkin tässä yhteydessä helpoin vaihtoehto.
6 vastausta · 4,9k lukukertaa
·
S
sjalvdrag: Olen ollut samanlaisissa ajatuksissa laittaa passbitar uuden hammarbandin alle, mutta olen kompastunut ajatuksiin diagonaalijäykisteistä. Olen miettinyt hieman kattotuoleja ja kuinka ne ovat rakennettuja diagonaalivahvistuksilla jne... mutta konstruktionsplywoodia pitäisi tietysti käyttää! Kiitos ohjauksesta, suuntaan heti piirustuspöydälle =D löysin liimapuupalkin Beijeriltä, jonka
7 vastausta · 1,7k lukukertaa
D
daysconfused: Ok, mahtavaa, kiitos avusta!
4 vastausta · 5,6k lukukertaa
fulingbusen
fulingbusen: Kiitos avusta
7 vastausta · 11,1k lukukertaa
H
Helioz: Näyttää täydelliseltä! Kastele nyt kolmen päivän ajan ja odota pari viikkoa, kunnes se on täysin kuivunut ennen kuin maalaat. Olisin valinnut tavallisen akryylisokkeli maalin sen sijaan, sillä se on kestävämpi ja tasaisempi. Koska portaat ovat erillisiä, sinulla ei ole tarvetta silikaattimaalin diffuusion avonaisuudelle. Teknos Saku on mielestäni hyvä.
12 vastausta · 27,9k lukukertaa
·
bigsnucke
bigsnucke: Kiinnityskappale/ruuvi. Saatavilla esimerkiksi Clas Ohlssonilta.
5 vastausta · 11,8k lukukertaa
Mikael C
Mikael C: Ei, en ole vielä valanut. Kiitos vinkistä värjäykseen. mitat noin 60 s 170 p. haluan sen L-muotoiseksi.......
10 vastausta · 4,5k lukukertaa
Mattias_Jo1
Mattias_Jo1: Piirrä huone paperille niin näet, miten sinun tulisi aloittaa, niin tein minä ja sitten rankasin levyjen mukaan C/C 60 uskon.. itse mietin laittaa sen ilman että rangan. Se on nyt puuta masoniitilla, jossa on vinyylitapetti, joka on alkanut irrota. En jaksa rankata.
1 vastaus · 1,6k lukukertaa
T
tursut: Olen oikeastaan varma siitä, että ne eivät ole kantavia seiniä, kellari on kaivettu kauan talon rakentamisen jälkeen. Joten ne eivät ole yhtenäisiä betoniseiniä vaan ovat enemmän tarkoitettu pitämään maata poissa kellarista. Ja kun sanon, että ne ovat kuoppia, se on enemmän alueita, joissa on huokoista materiaalia.
4 vastausta · 1,5k lukukertaa
A
Almson: No, koska seinät ovat niin epätasaisia, menetämme paljon potentiaalista hyllytystilaa valmiiden hyllyjen asettamisessa, joten jotain mittatilaustyönä tehtyä täytyy varmaan olla.
5 vastausta · 5,0k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.