Hei,

Olen kunnostamassa vanhaa huonoa seinää kellarissa, joka on ollut piilossa rakennusmuovin takana 30 vuotta. Aion rapata sen uudelleen ja olen päättänyt ensin purkaa kaikki löysät osat, sitten laittaa rödgrund ja sitten uusi rappaus.

Muutamassa kohdassa seinä oli todella huono, joten siellä on kuoppia, joissa alusta on melkein kokonaan poissa. Nöyrä kysymykseni on, täytyykö minun täyttää ne jonkinlaisella korjauslaastilla ennen kuin laitan rödgrund ja rappauksen, vai voiko sen tehdä suoraan?

Yst,
Andreas

Kuinka syviä ovat kuopat, mitä on rappauksen alla?

Noin 5 senttimetriä, pohja-aine on sora/hiekka/laasti. Voin kaivaa kuinka paljon tahansa mutta siitä ei tule kiinteää pohjaa.

Oletko varma siitä, että siellä ei ole esimerkiksi harmaakiveä syvemmällä, vai onko se vain ei-kantava väliseinä? Jos siellä on ollut kokovaletut kantavat ulkoseinät, jotka ovat rapautuneet niin pahasti, että voit kaivaa tiesi niiden läpi, uskon, että sinulla on edessäsi suurempi remontti, koska täytyyhän sen olla valtava painumisriski.

Olen oikeastaan varma siitä, että ne eivät ole kantavia seiniä, kellari on kaivettu kauan talon rakentamisen jälkeen. Joten ne eivät ole yhtenäisiä betoniseiniä vaan ovat enemmän tarkoitettu pitämään maata poissa kellarista.

Ja kun sanon, että ne ovat kuoppia, se on enemmän alueita, joissa on huokoista materiaalia.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.