Olen puhdistanut "valemuurin" kevytbetonista (serpo 138-KC/pohja serpo 105). Omakotiprojekti, joka peittää joustokanavan takkasydämestä savupiippuun. Siitä ei tullut kovin hyvä, mutta jokseenkin... Haluaisin tasoittaa vielä vähän. Voiko sen tehdä nyt jollain helpommin käytettävällä? Hiekkatasoite??? Se lämpenee ainoastaan konvektiolämmöstä, joten lämpötilat eivät nouse kovin korkeiksi. Mutta se lämpenee.

Olen itse "korjannut" huonoa rappausta kastelemalla seinän ja täyttämällä hienoksi sekoitetulla rappauksella,
sitten kun se on kuivunut, kostuttanut uudelleen ja sitten sutannut koko pinnan hienolla laastilla saadakseni kaiken samanlaiseksi. Pelkkä hiekkatäyte tekee siitä melko sileän, toimii varmasti myös hiekkatäytteellä, jos alueet eivät ole liian suuria. Luulen, että laasti ja täyte laajenevat eri tavoin lämpötilan mukaan, joten varmasti tulee halkeamia.

Okei, en uskonut että rappaukseen voi saada tartunnan uudelleen. Kuulostaa lupaavalta! Älykästä penslata kaikki lopuksi, jotta rakenne olisi yhtenäinen. Minulle suositeltiin tänään välttämään hiekkatasoitetta, mutta suositeltiin käyttämään kipsiä. Onko sinulla mielipidettä?

Kipsi.... hm.. ja se on ehkä pehmeämpää ja seuraa liikkeitä hieman... mutta siitä tulee myös erittäin sileä... Hm mietin, voisiko sekoittaa vähän hiekkaa... sitten kipsi varmaan liukenee täysin, jos se kastuu... Mutta ehkä se ei ole ulkoseinä, jota olet käsittelemässä.

Jos kastat seinän ensin, niin sen jälkeen toimii, kun levitetään laastia. Kastelu estää, että kuiva seinä imee kosteutta uudesta laastista, jotta se ei kuivu.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.