15 590 lukukertaa ·
6 vastausta
16k lukukertaa
6 vastausta
Portaat narisevat
Olen maalannut portaani uudelleen ja sen jälkeen narina on lisääntynyt. Jokaisen askelman alla on pitkittäinen lauta, jonka oletan olevan siinä, jotta askel olisi jäykempi. Laudan ja askelman väliin syntyy pieni liike, kun astuu askelmalle, mikä aiheuttaa äänen. Luulen, että narina vähenee, kun se "virttyy", mutta se on aina narissut, jo ennen kuin maalasin sen uudelleen.
Kysymys on, mitä minun pitäisi tehdä saadakseni äänen pois... Kiristääkö lauta tiukemmin (on jo melko tiukasti kiinni), liimataanko se (oletan, että on syy, miksi lauta ei ole alun perin liimattu kiinni)?
Muita ideoita?
Kiitollinen vastauksista.
Kysymys on, mitä minun pitäisi tehdä saadakseni äänen pois... Kiristääkö lauta tiukemmin (on jo melko tiukasti kiinni), liimataanko se (oletan, että on syy, miksi lauta ei ole alun perin liimattu kiinni)?
Muita ideoita?
Portaat kuivuvat ja turpoavat, mikä aiheuttaa niiden löystymisen.
Kiiloilla ja polyuretaaniliimalla voi korjata alapuolelta.
Ota pari kiilaa per porrasaskelma, mieluiten kovapuukiiloja.
Suihkuta sitten liimaa rakoon ja vasaroi kiila paikalleen HUOM! ei liian syvälle, muuten kiilat voivat rikkoa portaat.
Odota sitten, kunnes liima kovettuu, ennen kuin sahaat ulkonevan kiilan.
Jos et onnistu ensimmäisellä kerralla, yritä uudelleen.
Vaihtoehtona on käyttää turpoavaa liimaa, joka ratkaisee ongelmat suoraan.
Liima voi kuitenkin mennä pieleen, joten suosittelen kiiloja.
Kiiloilla ja polyuretaaniliimalla voi korjata alapuolelta.
Ota pari kiilaa per porrasaskelma, mieluiten kovapuukiiloja.
Suihkuta sitten liimaa rakoon ja vasaroi kiila paikalleen HUOM! ei liian syvälle, muuten kiilat voivat rikkoa portaat.
Odota sitten, kunnes liima kovettuu, ennen kuin sahaat ulkonevan kiilan.
Jos et onnistu ensimmäisellä kerralla, yritä uudelleen.
Vaihtoehtona on käyttää turpoavaa liimaa, joka ratkaisee ongelmat suoraan.
Liima voi kuitenkin mennä pieleen, joten suosittelen kiiloja.
Minulla oli myös ongelmia erittäin narisevien portaiden kanssa. Narina johtui siitä, että astinlaudan puu hankasi nousulautaa vasten (eli sama syy kuin sinun narinasi?)
Koska en päässyt käsiksi portaisiin alapuolelta ja olin päättänyt maalata portaat, ruuvasin kunnolla ruuveja (esim. terassiruuveja) astinlaudan läpi nousulautaan. Sitten kaikki kiinnittyi paikoilleen. Sen jälkeen laitoin lateksia astin- ja nousulaudan välisiin rakoihin ja lopuksi kittasin ja maalasin portaat.
Nyt on aivan hiljaista.
Koska en päässyt käsiksi portaisiin alapuolelta ja olin päättänyt maalata portaat, ruuvasin kunnolla ruuveja (esim. terassiruuveja) astinlaudan läpi nousulautaan. Sitten kaikki kiinnittyi paikoilleen. Sen jälkeen laitoin lateksia astin- ja nousulaudan välisiin rakoihin ja lopuksi kittasin ja maalasin portaat.
Nyt on aivan hiljaista.
Lista alla on nimeltään barnlist. Luulen nähneeni jonkin ketjun aiemmin liittyen knarr:iin barnlistissä, luulen että se ratkaistaan asettamalla pieniä muoviprikkoja listan ja askelman väliin, jotta pinnat eivät hiero toisiaan vasten. En löydä ketjua, mutta muttaValken sanoi:Olen maalannut portaikkoni uudelleen ja sen jälkeen natina on lisääntynyt. Jokaisen porrasaskelman alla on pitkittäinen lista, jonka arvaisin olevan siellä askelman jäykistämiseksi. Listan ja askelman väliin jää pieni liike, kun astut askelmalle, mikä aiheuttaa äänen. Luulisin, että natina vähenee, kun se on sisäänajettu, mutta se on aina natisi, jopa ennen kuin maalasin uudelleen.
Kysymys on, mitä minun pitäisi tehdä saadakseni äänen pois... Kiristänkö listan tiukemmalle (se on jo melko tiukalla), liimaan sen kiinni (oletan, että on syy siihen, miksi listaa ei ole alun perin liimattu kiinni)?
Muita ideoita?
Klikkaa tästä vastataksesi