Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Jan-Å: Paikkaa kyllä riittää, mutta kuten sanottu, mielestäni autoille tarvitaan vähintään 3 metriä, jos tilaa on. Aseta ajankohtaiset autot vierekkäin ja tarkista. Se riippuu vähän siitä, millaisia autoja sinne asetetaan, laskelmani ja ajatukseni perustuvat siihen, että VW Passat on ehdottomasti pienin, joka siellä tulee olemaan. Mutta jos ajaa autolla Masda 121 tai Nissan Micra ja
kimpo: Hyvä, kaikki voittavat tästä!!d^_^b Nyt kun sinulla ei enää ole c/c 120, niin se tulee toimimaan vähän paremmin.... Muista laittaa kottlingar/liitoslaudat glesen väliin, niin se riittää talousrakennukseesi! Onnea matkaan!!
byggarätt: Tarvitset 195x45 60 cc asetettuna kapeimpaan puoleen eli 310 varmista, että palkkikengät ovat kunnolla kiinni.
finlirarn: Okei, lopetamme keskustelun, mutta toivottavasti se on ok, että saan lisätä muutaman loppusanankin. [citat] Minulle ei ollut edes ilmeistä, minkä kaikista putkien hyllyistä minun pitäisi katsoa, kun etsin tiivistemassaa ensimmäistä kertaa :blushing: .... Nyt alan kuitenkin oppia, joten pian olen myös sillä tasolla, että olisin voinut arvostaa lyhyttä vastausta kuten "Silikoni.".
Sanna5: Hei! Etsin paikkaa Tukholmasta, jossa voisin vuokrata puolisolleni pienen tilan, jossa hän voisi nikkaroida ja askarrella hieman. Onko kenelläkään vinkkejä siitä, onko tällaisia tiloja olemassa, tai muita ehdotuksia paikasta tai verstaasta, jossa hän voisi askarrella pari iltaa kuukaudessa? Olen erittäin kiitollinen kaikista vinkeistä. Puolisoni voi huonosti, kun hän ei voi tehdä
MathiasS: Kyllä, ehdottomasti voit. Pitkillä esineillä kuten julkisivulaudoilla pyörösaha on yleensä helpoin työkalu halkaisuun. Aja sopivan nopeasti, tasaisella nopeudella, vältä slalom-ajoa niin kaikki sujuu hienosti....
Husrookie: Totta - ylimitoitus on aina vastaus. Ajattelin ensin valaa "palkin" ja tunkilla pitää sitä ylhäällä, jonka jälkeen valaa seinät sitä vasten! Vaikuttaako tämä hyvältä ratkaisulta?
Lenkan1: Hei. (Toivottavasti tämä on oikea osio foorumilla, jos ei, siirrä oikeaan) Olen kunnostamassa kellaria täydellisen viemäritukoksen jälkeen, kun paljon viemärivettä aineineen valui seinien ja lattian yli. Ei tuoksunut suoraan mansikkakakulta. Olen nyt purkanut kaikki seinät/lattiat ja haluan nyt poistaa "pilarin", joka on jäänne seinästä, ja olen hieman huolissani siitä, että se voi
Matti_75: Kyllä ne ovat diff tiiviitä, mutta tämä oli joku uusi tyyppi vaahtoa. Aion ottaa yhteyttä Essve-myyjään maanantaina ja tarkistaa, onko se tulossa pian.
myrstack: Jos sinulla on puhdas kevytbetonipinta liian lyhyen seinän reunassa, sen korjaaminen on suhteellisen helppoa. Osta kevytbetoniliimaa (ohutsaumalastimua) ja sopivia kevytbetonilohkoja. Helpoin tapa on ostaa lohkoja, joiden paksuus vastaa seinän paksuutta, ja sitten leikata ne 50 mm tai sen verran, kuin seinää pitää pidentää. Jos seinä on tarkoitus rappata 50 mm, lohkot saattavat olla
Locke: Moderni ja moderni. Kaikki on suhteellista, mutta niin uutta se ei ole. :) Ulkoilman tuulettama ilmarako on yleinen ja erittäin hyvin testattu ratkaisu, mutta seinän voi rakentaa monella eri tavalla. On muitakin esimerkkejä seinistä ilman ilmarakoa - sandwich-seinät betonista ja solumuovista esim.
Robert-san01: Pienen etsinnän jälkeen löysin 40mm överbleck Ekesjöösta Brommassa, tyypillisesti lähin rakennustarvikeliike työpaikalle! Joten tänään menen sinne töiden jälkeen.
thomasx: Siitä yksinkertaisesta syystä, että kulttuurihistoriallisesti merkittävään rakennukseen sopivat autotallin ovet eivät kasva puissa, vaikka ne olisivatkin puuta ;), ja niiden valmistuttaminen maksaa paljon enemmän kuin 6000:-. Olemassa olevan oven helan käyttö voi olla vaihtoehto, jos helat ovat sellaisia, että ne voi irrottaa ja käyttää uudelleen itse valmistettavassa ovessa. Mutta
synpunkter: Laittaa sisäpuolelle eristystä ja sitten kipsiä kivitaloon vaikuttaa joka tapauksessa aivan hölmöltä. Kivitalon tarkoitus häviää, jos alkaa tehdä sellaista hölynpölyä. Ehdottomasti rappaus, ja tasoitetta tähän, jos tarvitaan pinnan vuoksi.
strevert: Plexilasista tehty kotelo voisi olla jotain.
SnickarNicke: [citat] Katkaisin öljysäiliön putket, koska ne olivat tiellä, kun eristin seinää ulkopuolelta. Öljyä ei ole käytetty vuoden -76 jälkeen, eikä minulla ole aikomusta ostaa enempää. Löysin hyviä muoviputkia, jotka liimasin paikoilleen, ja siitä tuli odotettua parempi. Fix-it-putki, jota olen käyttänyt aiemmin, sopi täydellisesti. Ongelma on ratkaistu ja putket ovat jälleen maan
Kristina J: OK, sitten minun täytyy tarkistaa miten kiinnityskiskot näyttävät, menevätkö ne lattiaan asti vai eivät, ja onko niillä sellainen muoto, joka tekee niistä sopivia liimaukseen. Ymmärrän nyt, että kyseessä voi olla vain jonkinlainen liima. Toivottavasti he, jotka myyvät suihkuseinää, voivat neuvoa minua, mikä liima voi pitää. En uskalla rikkoa vedeneristystä, varsinkin kun
b8q: Niin hyvä, silloin seinät ovat jo eristetty oikeaan paikkaan (eli ulkopuolelle). Samaa mieltä Gaian kanssa - vain rappaus seinille ja klinkkeri lattialle, niin olet turvassa seuraavan tulvan varalta.
arneswede: Kiitos kaikista vastauksista. Tuntuu kyllä, että pärjätään ilman läckt, koska taloa käytetään vain kesällä eikä siellä ole eristystä. Yksi ongelma oli se, että pellissä on jo valmiiksi ruuvinreiät. En myöskään ymmärrä, miksi massa nauloja olisi turvallisempaa kuin muutama ruuvi.
DeEss: [citat] Typus 70-luvulta... Kaikki ovat valetut samaan muottiin valmistajasta riippumatta. ;) Se oli hyvä, että se ratkesi kiven kanssa. :)
Eddi Thomason: Minulla on talo, jossa on periaatteessa identtinen rakenne, jouduin siirtämään joitain tukijalkoja saadakseni enemmän tilaa.. En laskenut sitä suoraan vaan vain siirsin. Poistaminen ja korvaaminen palkilla vaatii ehkä hieman enemmän laskemista ja harkintaa.
Mats: Hyvä ;) Silloin ei tarvitse huolehtia, että peltiruuvi menee muovin läpi myöskään
Marvil: Mikael_L aivan kuten Matti_75 kirjoittaa, haluan purkaa nykyiset seinät saadakseni suuremman huoneen. Näyttää siltä, että aiemmat omistajat ovat katkaisseet ei vain kaksi vaan kaikki tukirakenteet kattoparruille ja antavat koko kattorakenteen levätä massiivisen 75mm paksun sisäseinän päällä huoneen ja kissatuulen välillä. Näyttää siltä, että he ovat tehneet niin vuodesta 1957,
Laijsa: Kiitos vastauksistanne! Tietääkö kukaan, mistä voisi löytää en rakennusinsinööri Etelä-Smålandista / Skånesta? Ja mihin hintaan?
bearpower: Oi.. unohdin kirjoittaa, että se oli kakelia. :-) kuulostaa hyvältä. En ollenkaan halua kokeilla porata kakeliin. Kiitos vastauksesta. :-)