Minulla on loivasti kalteva autotallin katto, jonka aion purkaa ja sen sijaan asentaa harjakaton. Onko tämä mahdollinen vaihtoehto, jota voin käyttää muutettaessa hammarbandet uusille kattotuoleille? Tässä minun täytyy katkaista kaikki seinäpalkit samalle korkeudelle ja sitten asettaa palkki tasaiseksi ja asettaa lyhyitä pystypuita uuteen hammarbandet.

garage.jpg

Aion upottaa säännön pystysuoraan uuden hammarbandisi alle. Se antaa huomattavasti vakaamman rakenteen.

helpoin tapa on ehkä säilyttää kallistettu korotus ja sen sijaan tukea uuden hammarbandetin alla.

ongelma, kun säädetään sääntö pystysuoraan, on se, että korkeusero on 400 mm, voiko 2 kpl 220 sääntöjä yhdistää hyvällä tavalla niin, että ne yhdessä ovat 440 mm? minun työalueeni on teräs, valitettavasti ei puu =)

REGLAR.jpg

tässä on nykyinen tilanne, haluan poistaa kaadon hammarbandista voidakseni asentaa satula kattotuolit.

Totte_S
Minulla on sama ajatus kuin sinulla, ja olen tullut siihen tulokseen, että olisi helpointa rakentaa uusi vasapuu lyhyillä palkeilla, jiirattu katon kaltevuuden mukaan. Sen ei pitäisi olla monimutkaista järkevän jiirisahan kanssa. Se, mikä on saanut minut epäröimään, on kuinka vakaasti sen saa tehtyä, kuten mats_o sanoi, on todennäköisesti oltava jokin diagonaalivahvistus myös pienessä rakenneyksikössä. Ehkä pitäisi vetää palkit 12 mm ulkoreunasta ja laittaa seisova kiila kiinnitysvanerista vahvistukseksi?
En todellakaan aio sahata rikki sitä, mitä on olemassa, ellei ole hyviä syitä.

Olen ollut samanlaisissa ajatuksissa laittaa passbitar uuden hammarbandin alle, mutta olen kompastunut ajatuksiin diagonaalijäykisteistä. Olen miettinyt hieman kattotuoleja ja kuinka ne ovat rakennettuja diagonaalivahvistuksilla jne... mutta konstruktionsplywoodia pitäisi tietysti käyttää! Kiitos ohjauksesta, suuntaan heti piirustuspöydälle =D löysin liimapuupalkin Beijeriltä, jonka mitat ovat 405*90*4000, antaisi minulle kaksi kiilaa jos jakaisin sen, mutta saattaa olla hieman kömpelö ja ei kovin vakaa kiinnityksessä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.