1. Jos seisoo ulkona ja katsoo ikkunalasia, niin siinä on ikään kuin tiiviste lasin ja kehyksen välissä, joka pitää lasin paikallaan. Haluaisin lisätä tiivistystä sinne, pitkin kehystä. Pitäisikö minun käyttää ikkunakittiä vai jotain silikonia?
2. Kun peltiseppä oli asentanut uuden ikkunapellin uuteen ikkunaan, hän sanoi, että se ei oikein mennyt hyvin, ja että minun tulisi käyttää jotain reikien tiivistämiseen. Mutta hän ei sanonut mitä. Silikoni?
SMP/MS-Polymeeri rakennussauma-ainetta olisin käyttänyt molemmissa tapauksissa. Erittäin säänkestävä, joustava ja ylikorjattava. Sopii myös ikkunaan (saatavana mustana) tai jos käytät synteettistä kittiä, mutta se perustuu samaan pohjaan. En olisi ehdottomasti käyttänyt aitoa silikonia, märkätilasilikonia tai akryylisaumaa.
1.
En tiedä voiko sitä tiivistää jollain hyvällä tavalla, mutta olen itse kiinnostunut vastauksesta. Pahimmassa tapauksessa lasielementti on otettava pois ja uusi lista asennettava.
2.
Näyttää vähän oudolta. Työntyykö vuoraus sisäpuolen smygen?
Joka tapauksessa se olisi näyttänyt paremmalta, jos alakaari olisi tehty yhtä leveäksi kuin smygenien väli ja sitten viilattu vuoraukseen.
Jonkin verran rakennetiivistettä olisi joka tapauksessa tarvittu smygeniin. Mahdollisesti ikkunoiden alakarien uria on jatkettava hieman.
Onko mielestänne järkevämpää teettää peltisepällä uusi pelti, joka sopii paremmin, kuin korjata reikiä? Hän teki jonkun virheen mitatessaan ja teki kompromissin... Ja en tiedä, miten puu siellä menee. Uskon, että kirvesmies antoi jonkinlaisen selityksen tähän ja sanoi nopeasti, että peltiseppä korjaa sen.
Ikkunalistan osalta listan sisin osa on jäljellä, joten lasi on vakaa. Vain viimeiset millimetrit lasin päällä, kehyksen ulkopuolella, on leikattu pois. Ajattelin kuitenkin varmistaa tiiviyden jollakin.
Tiivisteeni vähemmän hyvin tehtyjen peltilistojen ja vuorausten välillä pyrkivät halkeilemaan, mikä tarkoittaa, että minun on pidettävä silmällä niitä, mikä on häiritsevää. Ehkä pitäisi kokeilla sikaflexia, joka mainittiin sen sijaan, että käyttäisin jotain satunnaista rakennustiivistettä.
Ehkä sinulle ei ole tyylikkäämpää ratkaisua, ja ymmärrän vaivan, joka liittyy peltisepän paikalle kutsumiseen. Mutta olisin varmaan tehnyt niin tai tehnyt oman pellityksen.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.