Asun rivitalossa ja ajattelin ostaa siirrettävän AC:n makuuhuoneeseemme 2. kerrokseen. Huoneessa ei ole venttiiliä tai ilmantuloaukkoa ikkunan puolella, joten ainoa mahdollisuus on tehdä reikä parvekkeen oveen.. Minkälaisen venttiilin tarvitsen? Siirrän AC:n pois, kun ulkona on viileämpää, joten en halua, että kylmä ilma pääsee sisään tai vesi tulee oven läpi.

Mitä tarvitsen hyvät ihmiset? Riittääkö tavallinen ilmantuloaukko (kuten metallinen) ja lateksitiiviste reiän ympärille, kun asennan venttiilin?

Voi ei! Näin suuri foorumi eikä kukaan tiedä, mitä venttiiliä minun pitäisi käyttää? :S

Mitat ja mahdollisuus sulkea kauden jälkeen ovat asioita, joita sinun tulee miettiä. Suosittelisin kuitenkin sijoittamaan split-järjestelmään (olen itse käyttänyt molempia vaihtoehtoja). Jula ja cheapy myyvät yleensä Zibroa pikakiinnityksellä hintaan 4000. Se on paljon hiljaisempi ja tyylikkäämpi.

Bauhaus myy muuten kannettavan AC:n, jossa on kit, jolla voit tehdä sen, mitä pyydät. Silloin voit pitää laitteen parvekkeella ja vain säätimen sisäpuolella. Maksaa hieman yli 10000:-

Minulla oli pieni ikkuna, joten sahasin vanhan kaapin sivun ikkunan kokoiseksi, tein reiän letkulle puulevyyn ja kiinnitin sen ikkunan aukkoon, joten ei tarvinnut sahata reikää oveen tai taloon.

Olen ostanut kannettavan ilmastointilaitteen Elgigantenista, vaikuttaa ihan hyvältä. Tarvitsen siis vain venttiilin, jonka avulla avaan reiän oveen ja kiinnitän venttiilin, johon sitten liitän letkun.

Vanhempani tekivät sellaisen ratkaisun talossaan, isä teki reiän oveen ja laittoi siihen täältä löydetyn tallriksventilin. Talvella he sulkevat venttiilin ja tukkivat reikä kankaalla (sisäpuolelta), jotta ei tule kylmää vetoa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.