Hei,

vaimo oli juuri ostamassa styroksiä, tavallista valkoista solumuovia. Levyt, joita hän toi kotiin, olivat tavalliseen tapaan valkoisia, mutta joissakin "soluissa" oli mustia. Mitä tämä on? Mietin, voiko se olla jonkinlaista homeenestoainetta.. Onko jollain tietoa? Google ei tiennyt!

Martin

Onko sinulla kuvaa???

Sain päähäni, että ne ovat valmistuksen jäännöksiä, kun valmistaja on ajanut grafiittilevyjä. Nämä ovat nimittäin mustia. Minulla oli itselläni osa mustia soluja sisältäviä paketteja, kun tein talon perustani.

Mattiaz sanoi:
Minulle tuli mieleen, että ne ovat valmistuksesta jääneitä jäänteitä, kun valmistaja on tehnyt grafiittilevyjä. Nämä ovathan mustia.
Minullakin oli useita paketteja mustilla soluilla, kun tein talon perustaa.
Se on myös minun arvaukseni. "Voi sisältää grafiitin jäämiä", tyyliin.

Ei mitään myrkyllistä siis? Näet, aion laittaa sen akvaarioon :)

heljis sanoi:
Ei mitään myrkyllistä siis? Sillä on nimittäin tarkoitus laittaa se akvaarioon :)
Mielenkiintoista!

Miten estät styroksin kellumisen?

KnockOnWood sanoi:
Mielenkiintoista!

Miten saat styroksiin pysymään paikoillaan, niin ettei se nouse pintaan?
Siihen on monia käyttökohteita :) Laitan yleensä 1 cm styroksia pohjalle, jotta hiekka ei mene kiven alle ja luo korkeaa painetta pohjalasin pisteeseen. Sitten on suosittua leikata styroksia niin, että se muistuttaa kallioseinämiä tai vastaavaa, maalata talomaalilla ja vesivärillä ja sitten lakata kaksikomponenttilakalla, jotta saa hienon ja luonnollisen taustan akvaarioon. Aion tehdä molemmat seuraavien viikkojen aikana :)
Ensimmäisessä tapauksessa kivet ja hiekka estävät styroksia nousemasta pintaan, toisessa tapauksessa silikoni on välttämätön!

Ei mitään myrkyllistä. Anna mennä vaan!

Soita valmistajalle ja kysy.

Kun asennamme tasakattoja töissä, saamme usein solumuovia mustilla soluilla. Olen työskennellyt niiden kanssa kaksitoista vuotta ja tiedän, että ei ole mitään vaaraa ollenkaan!

Ne ovat jäämiä, kun tehtaalla on valmistettu muita tuotteita. Eri tuotteilla on eri väri, mutta ne valmistetaan samoilla koneilla. He ostavat raaka-aineet kemian yrityksiltä, sitten ne laajentavat materiaalin palloiksi ja puristavat ne yhteen suuriksi blokeiksi, jotka sen jälkeen leikataan kuumalangoilla levyiksi. Tyypillisesti.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.