7 419 lukukertaa ·
8 vastausta
7k lukukertaa
8 vastausta
Styroksi betonilaatan alla
Hei,
Pitäisikö toimia, jos asettaa styroksia (n. 5cm) betonilaatan (n. 5cm) alle?
Tarkoituksena on sekä täyttö että kylmyyden vähentäminen.
On vanhaa styroksia, joka on aiemmin ollut betonilaatan päällä.
Pitäisikö toimia, jos asettaa styroksia (n. 5cm) betonilaatan (n. 5cm) alle?
Tarkoituksena on sekä täyttö että kylmyyden vähentäminen.
On vanhaa styroksia, joka on aiemmin ollut betonilaatan päällä.
Anteeksi. Vähän epäselvää minulta. Remontoin kylpyhuonetta kellarissa ja olen piikannut pois 20 cm lattiasta ja alkanut asentaa 11 cm viemäriputkia. Ajatuksena on täyttää lattia putkien puoliväliin (jolloin putkia jää näkyviin 5 cm) ja sitten valaa betonia (noin 5 cm), jotta putket peittyvät juuri ja juuri.
Alkuperäinen ajatus oli laittaa alle isodrän, jotta kosteus pääsee pois samalla kun saadaan hieman eristävää vaikutusta. Mutta nyt se tuntuu vähän liioittelulta ja ajattelen joko palauttaa piikattu lattia pohjalle tai täyttää styroxilla...
Alkuperäinen ajatus oli laittaa alle isodrän, jotta kosteus pääsee pois samalla kun saadaan hieman eristävää vaikutusta. Mutta nyt se tuntuu vähän liioittelulta ja ajattelen joko palauttaa piikattu lattia pohjalle tai täyttää styroxilla...
Viimeksi muokattu:
Eps betoni vaikuttaa hieman kalliilta. Mutta voisin harkita piikkaamista hieman syvemmälle kuin 20 cm, joka on jo piikattu pois eristystä varten. Mutta mitä suositellaan eristykseksi? Minulla on 5 cm korkeat styrox-levyt, joita haluaisin käyttää yhdessä kerroksessa. Mutta vain nämä ovat hieman heikot. Pitäisikö minun olla niin kunnianhimoinen, että laitan 6,5 cm Isodrän alimpaan kerrokseen, vai onko muita vinkkejä?
Jos se on kylpyhuone, niin riko lisää tilaa saadaksesi enemmän eristystä ... koska voi olla vaikeaa saada pohja täysin tasaiseksi, voi ensin laittaa leca-eristettä ja kapillaarikatkoa tasaamaan, sitten styroksi... mutta niin paksusti kuin mahdollista ylös ja sitten 10 cm betonia, mieluiten Eps halkeamanvahvistettua...
Klikkaa tästä vastataksesi