7 122 lukukertaa ·
4 vastausta
7k lukukertaa
4 vastausta
Kuivumisaika rappauksen ennen laatoitusta
Jäsen
· Västra Götaland
· 145 viestiä
Aion pian purkaa keittiöni, joka on kiinnitetty rapattuun kevytbetoniseinään, ja olen melko varma siitä, että suuri osa rappauksesta on kiinnitetty huonosti ja tulee irtoamaan, kun poistan vanhan laatan. Lisäksi seinä on melko epätasainen, joten arviolta saattaa tarvita jopa 20 mm rappausta joissakin kohdin.
Joten kysymys kuuluu; mitä rappausta minun pitäisi käyttää tämän korjaamiseen?
Kipsilaasti on ihan mukavaa ja niin, mutta voiko sen päälle levittää primer/latoa laattoja jo 1-2 päivän kuluttua? Vai täytyykö odottaa koko kuivausaika, joka on ilmoitettu? 1 mm/vrk Rotbandille tai 2 mm/vrk Gypsumille tarkoittaa, että minun täytyy olla 10-20 päivää ilman toimivaa keittiötä sen kuivuessa.
Joten kysymys kuuluu; mitä rappausta minun pitäisi käyttää tämän korjaamiseen?
Kipsilaasti on ihan mukavaa ja niin, mutta voiko sen päälle levittää primer/latoa laattoja jo 1-2 päivän kuluttua? Vai täytyykö odottaa koko kuivausaika, joka on ilmoitettu? 1 mm/vrk Rotbandille tai 2 mm/vrk Gypsumille tarkoittaa, että minun täytyy olla 10-20 päivää ilman toimivaa keittiötä sen kuivuessa.
Jäsen
· Västra Götaland
· 145 viestiä
Kiitos ehdotuksesta, mutta kipsilevyt tuntuvat tässä tapauksessa välttämättömältä pahalta ja haluaisin mieluiten tasoittaa kaiken tasaiseksi.
Etsintäni on kuitenkin johtanut minut Finja Laga Vägg:iin, joka vaikuttaa tekevän sen, mitä etsin. Finjan mukaan voi laittaa tiivistyskerroksen 1-3 tunnin jälkeen (ei kuitenkaan tarvita tässä) ja sitten laatoittaa yhden vuorokauden jälkeen. Näyttää maksavan noin 120 kr 15 kg (joka antaa 12 litraa), mikä on varmaan pidettävä kohtuuhintaisena erikoistuotteelle.
Etsintäni on kuitenkin johtanut minut Finja Laga Vägg:iin, joka vaikuttaa tekevän sen, mitä etsin. Finjan mukaan voi laittaa tiivistyskerroksen 1-3 tunnin jälkeen (ei kuitenkaan tarvita tässä) ja sitten laatoittaa yhden vuorokauden jälkeen. Näyttää maksavan noin 120 kr 15 kg (joka antaa 12 litraa), mikä on varmaan pidettävä kohtuuhintaisena erikoistuotteelle.
Myös minä suosittelen kipsilevyjä. Itse olin tekemisissä rappauksen/tasoitteen yms. kanssa seinällä. Siitä ei tullut täysin hyvä ja se vei aikaa. Toiseen seinään löin alas kaiken rappauksen ja liimasin kipsilevyn kiinni, tuli mahtavaa.
Moderator
· Stockholm
· 57 884 viestiä
Autoin poikani keittiöremontissa keväällä. Suurin osa rappauksesta irtosi, paitsi siellä missä edellinen omistaja oli korjannut kipsilaastilla. Rappasin pinnan uudelleen kipsilaastilla. Tuli kyllä joitakin reikiä, jotka olisin voinut tasoittaa uudestaan, mutta ei sen tarvitse olla täysin tasainen, jos on tarkoitus laatoittaa; tärkeintä on, että mikään ei törrötä.
Kipsilaasti kovettuu melko nopeasti. Yleensä rappauskorjaus tehdään ennen kaappien asennusta ja laatoitus sen jälkeen, joten muutaman päivän kuivumisaika on joka tapauksessa odotettavissa.
Kipsilaasti kovettuu melko nopeasti. Yleensä rappauskorjaus tehdään ennen kaappien asennusta ja laatoitus sen jälkeen, joten muutaman päivän kuivumisaika on joka tapauksessa odotettavissa.
Klikkaa tästä vastataksesi