Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Demmpa: Koska on olemassa erilaisia tyyppiä ja toteutuksia grillikatoksille, on vaikea antaa ehdotuksia, kun emme tiedä miltä sinun näyttää. Onko se kokoon taittuva? Haluatko pehmeää vai kovamuovia? Kuinka kangas on kiinnitetty tänään? Jne?
Daniel 109: Olisin ehdottomasti laittanut kaksi kehystä ohuemmilla rimoilla. Eristyksen ei tarvitse täyttää tilaa, tärkeintä on, että sinulla on jotakin, jotta siitä ei tule resonanssikoteloa. Mielellään mineraalivillaa, joka vaimentaa paremmin kuin lasikuitu.
SvampSaft: Aion mennä ennakkonäytökseen torstaina, onko teillä hyviä vinkkejä paikoista, joita minun pitäisi tarkastella erityisen huolellisesti? :geek: Aion varmasti ottaa kuvia, joita voin jakaa täällä myöhemmin :)
justusandersson: Yksi vaihtoehto on asettaa pystysuorat spikläkt liggande 45 eristyksen ja keeliden päälle. Sopiva mitoitus voi olla 25x37 mm, mutta useampia vaihtoehtoja on mahdollisia.
qvintus4: On olemassa joitakin tukkeja erityisesti alhaalla, jotka alkavat olla sellaisia, onko vaikeaa vaihtaa niitä. Joissakin paikoissa on parannettu lankulla ulkopuolelta, mutta olisi mukavaa vaihtaa hieman puumateriaalia.
Krypstocken: Voidaan myös ajatella, että asetetaan ohut, 10-15mm, pystylauta, vaakasuoran spikläktin sisäpuolelle, jolloin saadaan ilmaraot tuulettumaan.
Antennen: Olen nyt puhunut stepisol'n kanssa. He ehdottavat, että laitetaan 15 mm Stepisol ja 16 mm lastulevy sen päälle ja sitten foam ja parketti. Onko tämä ok vai tuleeko siitä liian joustava? Syynä, miksi halutaan lastulevy kipsin sijasta, on että se on jäykempi kuin lattia-kipsilevy. Parketti yhdessä lastulevyn kanssa täyttää myös palovaatimukset ylhäältäpäin.
Daniel 109: Jos käytät muovia, sen pitäisi olla eristyksen sisäpuolella. En ole varma, onko se tarpeen. Mutta ennen kaikkea sen ei pitäisi olla eristyksen takana.
Joakim Jokko Pettersson: [citat] Ilman kiinnitystä tiileen tietysti..
Novisfixaren: Ok kaiteen täytyy olla aidan tyyppiä, jotta lapset eivät voi pudota sen läpi, oletan? Terassilla pitäisi olla pystysuoria säleitä käsittelylaudan kanssa päällimmäisenä, käyttäisittekö tätä myös portaiden molemmilla puolilla siis? Voiko mennä 100 cm leveyteen asti? On iso terassi, joten iso porras pitäisi näyttää ok:lta..?
twoody: Ei tarvitse kiinnittää terassia perustukseen
SBH: ei kukaan käyttänyt? silloin mielestäni olette tehneet oikein.
Ulf Leandersson: Miten kävi? Rakennamme uutta taloa vanhaan tyyliin ja ajattelemme käyttää panelointia joissakin hallitsevissa kattopinnoissa.
Yrrol: Jajust, dyckert kuulosti hyvältä
olofh: [citat] Aamutorkku... :sleep: ajattelin ..en ollenkaan.:D Tulee ihan napakymppi!
Drburr: Poista kaikki vanhat korjaukset, jos paljastuu armerointia, harjaa se teräsharjalla. Ruosteenestomaali. Sitten tartunta-aine tyyppi https://www.k-rauta.se/byggvaruhus/vidhäftare-weber-saint-gobain-1l Tämän jälkeen tasoita ardex A46:lla, ja hienosäädä sen. Tämä on sementtipohjainen pikatäyte korostaen nopeutta. Käyttöaika on noin 10 minuuttia, joten sekoita vähän kerrallaan.
hempularen: Kosteutta se voi tietysti olla, mutta ei vesilasista.
prototypen: Jos pystyt palauttamaan, niin se on varmaan hyvä ratkaisu. Protte
FreQa: Koska listat eivät ole samanlaisia, olin mitannut vanhan listan kulman, sahannut uuden kulman profiiliin sopivaksi. Siellä olin tehnyt 45 asteen jiirin. Taltan avulla olin tehnyt jiirin listen profiilin mukaan. Silloin saa tiiviin kulman.
Claes Sörmland: Sellaisia taannehtivia vaatimuksia ei ole, mutta vanhemmissa taloissa noudatetaan rakennusajankohtana voimassa olleita paloturvallisuusmääräyksiä. Pitkän aikaa oli voimassa, ettei savuhohtoa rakennettu puuseinien taakse piiloon - puulla piti olla tietty etäisyys savuhormin sisäpinnasta. Käytännössä palotarkastuksen arvio on se, mikä merkitsee; nuohoojan on voitava nähdä, onko
Vermilion: Oletetaan, että ensimmäinen levy on vaikein.
justusandersson: Se voi olla niin, että se on rakennettu hieman periaatteiden vastaisesti, mutta se kestää silti. Mielestäni kattoristikko ullakolla kannattaa silti tarkistaa. Katon kaltevuus on hyvin matala. Jos sattuu huono tuuri, lumikuorma voi olla merkittävä.
Staffans2000: Kyllä. Vesikiertoinen lattialämmitys ja standardi 22 mm pontattu lattialastulevy 180/60 cm. Staffan
KnockOnWood: Luulen, että Villavarm käyttää tällaista materiaalia rakentamisessa. Kysy heiltä! Olin lähellä rakentaa heidän kanssaan, mutta siitä tuli sen sijaan paikallisesti rakennettu talo. http://villavarm.se/
Mockie: Aiomme rakentaa noin 4x4 m pergolan ilman kattoa neljännen kerroksen kattoterassille, eikä meillä ole mahdollisuutta porata. Ajatuksenamme on ankkuroida pylväät isoihin metallilaatikoihin, noin 1700x60 ja 40 korkeisiin, jotka toimivat myös istutusalustoina. Mietimme, kuinka paksua levyn tulisi olla näissä laatikoissa. Meillä on myös ollut ajatus käyttää öljytynnyreitä, jotka
Edstrom81: Hei, tarvitsen 8 vanhaa telepylvästä, jos jollakin on niitä ylimääräisenä, ottakaa mielellään yhteyttä. Ystävällisin terveisin, Johan
justusandersson: Kyllä, ei voi koskaan olla täysin varma. Paras olisi ottaa näyte kunnan ympäristötoimistoon tai mitä se teillä ikinä onkaan. Mattojen ikä jne. antavat myös tiettyjä viitteitä. Ruotsissa asbesti kiellettiin vuonna 1982.
RichardRR: Kiitos Bossesspecial Lisäkeskustelun jälkeen suunnittelijan kanssa olemme osittain päätyneet siihen, että osa pistekuormasta tulee todennäköisesti lattiasta. Otetaan enemmän alas sisäkaton alta nähdäksemme, ettemme ole jääneet paitsi mitään. Päivitys tulossa /R
thorsken: Sinun pitäisi miettiä, että jokaisen osb/plywood-levyn väliin jää muutama mm rakoa. Näin levyt voivat liikkua vapaasti. Jotkut tekevät näin, toiset eivät. Mutta mielestäni se on hyvä tehdä. Minulla on tapana laittaa pala pahvia levyjen väliin etäisyydeksi.