12 565 lukukertaa ·
16 vastausta
13k lukukertaa
16 vastausta
Betonityötaso, täristääkö ja käsitellä?
Olen rakentanut betonipöytälevyn muotin vanerista, joka tulee sijaitsemaan sivupöydällä ja mitat ovat 240x39x4 cm.
Betoni saapuu tällä viikolla (Bemix Finjalta) ja pohdin hieman, kuinka edetä värähtelyn kanssa?
Muotti tulee seisomaan lattialla, koska se on tasainen, joten en voi koputtaa alapuolelta. Riittäisikö pultti iskuriporakoneessa kuplien poistamiseen?
Entä mitä suosittelette pintakäsittelyksi? Kuten sanottu, se tulee olemaan sisätiloissa ja suhteellisen kaukana keittiöstä, joten rasva ja lika eivät ole ongelma. Vettä voi mahdollisesti päästä levylle, mutta emme pelkää hieman patinaa.
Kiitos etukäteen!
Betoni saapuu tällä viikolla (Bemix Finjalta) ja pohdin hieman, kuinka edetä värähtelyn kanssa?
Muotti tulee seisomaan lattialla, koska se on tasainen, joten en voi koputtaa alapuolelta. Riittäisikö pultti iskuriporakoneessa kuplien poistamiseen?
Entä mitä suosittelette pintakäsittelyksi? Kuten sanottu, se tulee olemaan sisätiloissa ja suhteellisen kaukana keittiöstä, joten rasva ja lika eivät ole ongelma. Vettä voi mahdollisesti päästä levylle, mutta emme pelkää hieman patinaa.
Kiitos etukäteen!
Remontoija
· Kalmar
· 3 054 viestiä
Automaatti konetta vasten muotin reunassa jos se selviytyy siitä viimeksi kun valoin sellaisen se lepäsi työpenkilläni sitten laitoin auton talttameisselin ruuvipenkkiin
Se tulee toimimaan kohtuullisesti vaunupultin käyttö porakoneessa. On varmasti joku optimaalinen taajuus, mutta se riippuu sekoituksesta. Käytin osmo kovavahaöljyä, enkä ollut siihen ollenkaan tyytyväinen. Olisin käyttänyt epoksia, jos olisin pelännyt tahroja. Muuten saippua. Sain viimeksi ilmakuplia, eniten siinä osassa, mihin tein altaan. Muuten voisin suositella muovikalvon asettamista muottiin. Käytin aurinkokalvoa, koska se oli mitä löysin paikallisesti.
Valoin sunnuntaina ja muotoilin keskiviikkona, tuli loistava! Erittäin vähän kuplia, vaikka tärisevää/naputeltavaa oli vähän (valoin bemixillä Finja:lta, maksimimäärällä vettä) Huomenna toivon ehtiväni märkähiomaan, sitten käytän nitorin kiven saippuaa viikon aikana, toivon voivani asettaa levyn ensi viikonloppuna. Yritän muistaa laittaa kuva!
Suunnitelmana on levittää saippuaa tänä iltana, ajattelin sekoittaa 3 litraa (5 ml saippuaa per litra vettä, joten minun 750 ml riittää pitkään
)
Sitten katsotaan, josko voisin saada jonkun vahvan naapurin auttamaan minua nostamaan sen ylös viikolla (vaimo on 8. kuukaudella raskaana, muuten hän olisi yleensä vahvempi kuin minä).
Tuntuu kuin kirjoittaisin vain itselleni tässä keskustelussa
Sitten katsotaan, josko voisin saada jonkun vahvan naapurin auttamaan minua nostamaan sen ylös viikolla (vaimo on 8. kuukaudella raskaana, muuten hän olisi yleensä vahvempi kuin minä).
Tuntuu kuin kirjoittaisin vain itselleni tässä keskustelussa
Varo ettet rikkoudu, se on luultavasti kaukana täydellisestä kovettumisesta. Olen lukenut monista, jotka ovat rikkoneet niin pitkiä.

Olen asettanut kaksi seisovaa 45x70 levyä alle, jotta sitä voi kantaa makuuasennossa, tuli todella vakaa!
Nyt se on saippuoitu 7-8 kertaa, pyyhitty ja kiillotettu!
Nyt se pitää vain nostaa paikoilleen!
Betonin kovettumisesta muuten luin jostain, että betoni kovettuu useiden vuosien ajan, mutta saavuttaa noin 90 % lujuudestaan 5-6 viikon jälkeen. Joten jos on huolissaan pitkien levyjen murtumisesta, on varmaan hyvä odottaa jonkin aikaa kovettumisen aikana.
Kuten sanoin, olen rakentanut yllä olevan mukaan, jotta sitä voi kantaa makuuasennossa, koska on huomattavasti helpompi siirtää, mutta kun se nostetaan paikalleen, se nostetaan kuitenkin pystyasennossa!
Kuten sanoin, olen rakentanut yllä olevan mukaan, jotta sitä voi kantaa makuuasennossa, koska on huomattavasti helpompi siirtää, mutta kun se nostetaan paikalleen, se nostetaan kuitenkin pystyasennossa!