Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Hjulbent: Se on silloin rappattu seinä, kokeile sivellä pienempi osa paksummalla kerroksella tapettiliimaa ja peitä kerros gladpackilla, jotta se ei kuivu. Se liottaa maalia ja liimaa, voi kestää vuorokauden, mutta rappaus pysyy paikallaan.
erik_malare: Samaa mieltä Filip94:n kanssa Pidä silmät auki käytetyn haki:n tai vastaavan varalta, niin saat paljon käyttökelpoisemman telineen, joka kestää lisäksi hieman kuormitusta. Yksi toinen haittapuoli samanlaisella kehystelineellä kuin mihin katsot, on se, että niitä on vaikea rakentaa, ellei maa ole suhteellisen tasainen. Jos korkeusero on liian suuri päädyistä, et pysty kompensoimaan
Hjulbent: Mitä sinulla on levyn alla, sorapohja, siinä tapauksessa ei haittaa, jos sinne pääsee vähän vettä, onko se enemmän esteettinen osa, jonka haluat korjata vai vesi. Pelkkä metallikappale peittää taitoksen eikä tiivistä.
Matkap: Olen parhaillaan remontoimassa takkahuonetta rinnetalon alakerrassa, joka on rakennettu vuonna 1969. Olen nyt purkanut lähes koko lattian, jossa oli valettu puukoolaus; nämä koolaukset olivat kuitenkin ikään nähden ihan hyvässä kunnossa, mikä sai minut ajattelemaan, että kaiken palauttaminen ei tule olemaan valtava ongelma... Mietin vaihtoehtojani ja päädyin lopulta siihen, että
Pontus95: Mitä käytetään kynnys- ja äänieristykseen passiivitalon seinissä? Olen etsinyt ja etsinyt, mutta en ole löytänyt mitään yli 200 mm leveää ja se ei ole juurikaan kehuttavaa.
Daniel 109: Jos tolppaa viistetään hieman enemmän, sauma puristuu paremmin yhteen. Katso, miten pöydät yleensä rakennetaan.
nova383: [citat] Kiitos vastauksesta, se kuulostaa hyvältä ja ajattelin ruuvata + PU liima mutta voin varmaan jättää liiman pois : )
Anonymiserad 122206: Rakennustavarataloissa on usein 90 cm syviä työpöytiä puusta, pilkkahintaan.
Ewiig: Aion laajentaa mökkiä vuoristossa noin 40 m² Osa perustuksesta, noin 16 m², ajattelin tehdä varastoksi noin 1,5 m korkeaksi Sen pitää siten olla levy ja muuratut seinät Sen pitää olla kylmä varasto, jossa on hieman lämmitystä satunnaisesti Tarvitsen vinkkejä eristelevystä, raudoituksesta jne. Pitäisikö kantavan seinän seistä levyllä jne.
Lutte: Jos laattojen alla on bom, on olemassa riski, että ne irtoavat tai halkeavat tuolin paineesta. Mielestäni bryggarenin pitäisi korjata tämä.
Fairlane: Päivitys: Lähetin sähköpostia Essvelle ja kuvailin, miten olin tehnyt, ja ihmettelin, jos olin tehnyt jotakin väärin. He vastasivat, että olin tehnyt oikein, mutta heillä oli ollut joitakin laatikoita viallisten duck foots -osien kanssa, joten he ottivat laatikon takaisin ja toimittivat uuden. Todella hienosti käsitelty, nostan hattua Essvelle. En ole vielä ehtinyt testata uutta
justusandersson: Jos häiriölähde on alapuolella olevassa kerroksessa, tulisi alakattoon ripustetun katon ja eristeen käyttää tehokkaasti.
RapidSledge: Jos yläreunassa on leveä tasoteräs, sinun pitäisi pystyä kiinnittämään u profiili siihen tai puristamaan kiinnikkeet lasille. Minun avotakassani on 10x70 mm tasoteräs pitkin yläreunaa.
noupe: Onnea matkaan. Katso foorumilta lättbetong ja siporex, niin löydät monia keskusteluja parhaista tavoista kiinnittää niihin.
pacman42: Olen asettanut tammen lankun, muista laittaa lista takareunaan, jotta voitte pitää asioita sen päällä. Muistakaa myös vetää sähköt valaistusta ym. varten ennen kuin ruuvaatte kaiken yhteen. Minun tapauksessa purin koko seinän puoleen korkeuteen. Joten jouduin hieman taistelemaan sähköjen vedon kanssa, sekä niiden, jotka piti poistaa, että niiden, jotka piti asentaa...
anders07: Liimaa metallikisko kaksipuolisella teipillä parkettiin, niin sinun ei tarvitse ruuvata sitä paikalleen, jos haluat poistaa sen joskus tulevaisuudessa ja latoa seinän. Muovia ei tule laittaa seinään sisätiloissa, eikä koskaan kaksinkertaista muovia mihinkään seinään (sillä silloin suljet kosteuden sisään). Oven puoleisen osan voit äänieristää 50 mm styroksilevyllä, joten et
memike: Hei. Aion tilata puutavaraa ja alkaa koota osia autotalliprojektiin. Istun tässä ja tarkastelen jonkin verran kattorakenteita. Mainittakoon, että kyseessä on attefall-autotalli, joten ei ole suuri, eikä tarvitse rakennuslupaa (rakennusilmoitus tehty ja hyväksytty). Haluan saada mahdollisimman paljon tilaa myös korkeussuunnassa. Ajattelin ensin koota 15 kattoristikkoa cc400 klassisessa
mexitegel: Sahaa vanha pois ja aseta osb + kipsilevy koko työtason päälle, niin siitä tulee sama taso kaikkialla. Jotkut kuvat helpottaisivat, kuten sanottu.
jacs: Tarkastaja ei halunnut edes ottaa työtä, koska henkilö ei ollut vielä ottanut yhteyttä, ja kirvesmies kirjoitti keskustelussa, että hän ilmestyisi ja korjaisi asian, mutta loistaa poissaolollaan. Viimeisin tekstiviesti oli, että minun tulisi ottaa yhteyttä firmaan, jonka hän oli sopinut, mihin vastasin, että se oli hänen järjestettävä, ei minun, koska mahdolliset virheet hoidan
Relaxia: [citat] Juuri niin (y) Nyt olen saanut vastauksen, kuinka ne pitää naulata yhteen. Ylä- ja alakehys kaksi naulaa c-c 200, ristikkäiset c-c 300. Mutta täytyykö sen olla nauloja? Ja johtuen naulalevyistä ne eivät tule kiinni toisiinsa. Oletetaan, että sattumalta laitetaan sopivasta materiaalista (plywood?) oleva levy palkkien väliin ennen niiden ruuvaamista yhteen. Olisiko siitä jotain
Rickard.: Silloin lisäeristys tuntuu naurettavalta 15 neliömetrillä, jos se on 75 mm tai vastaava. Huomasin, että se oli jo "valmis", kuvittelin sen olevan auki. Minä olisin silti ottanut alas kipsilevyt ja laittanut sitten ylös sen, mitä kirjoitin yllä. Olen juuri tehnyt sen työpajassani/ajoittain autotallissani, 50 m2, ja siinä samalla vedin vähän sähköjä uudelleen. Ei vie paljoa aikaa
Tosse: Alakerrassa on kaksi kantavaa palkkia talon poikki tätä ulkoseinää vasten. Ne koostuvat kantavista seinistä, jotka on rakennettu 45x95 ja pilari/palkki. Näiden varassa on välipohja. Kattoristikot ovat ristikkorakennetyyppiä ja kantavat vain ulkoseinillä pitkiltä sivuilta käsittääkseni. Lisäksi on pilarilla tuettu palkki erkkerin muodostaman aukon päällä, kuten näkee
Pagheen: [citat] Se on kyllä totta. Täytyy tarkistaa naapurilta huomenna ja muuten vilkuilla sisäpuolelta. Palaan tuloksien kanssa.
Snobben 1: Ääntä vaimentavat ohuet levyt tai jotain muuta sopivaa äänen eristämiseen vanhojen kattopalkkien väliin, katso kuva. Koska vuokraan, en voi tehdä mitään suurta, mutta tarvitsisin saada hieman hiljaisempaa naapurista yläpuolelta?