Olen parhaillaan remontoimassa takkahuonetta rinnetalon alakerrassa, joka on rakennettu vuonna 1969.
Olen nyt purkanut lähes koko lattian, jossa oli valettu puukoolaus; nämä koolaukset olivat kuitenkin ikään nähden ihan hyvässä kunnossa, mikä sai minut ajattelemaan, että kaiken palauttaminen ei tule olemaan valtava ongelma...
Mietin vaihtoehtojani ja päädyin lopulta siihen, että laitan solumuovia ja valan EPS-betonia + tasoitemassaa + vesikiertoisen lattialämmityksen ennen parkettilattian asentamista.
Tänään, kun katsoin sisään, yllätyin siitä, että aika paljon kosteutta ja vettä tulee sisään siitä, mitä voin nähdä olevan seinän alaosasta?
Teimme talon salaojituksen viime kesänä IsoDränillä, joten koko tilanne tuntuu hieman oudolta, miksi vesi tulee sisään täällä?
Mitkä ovat nyt vaihtoehtoni? Voinko silti edetä samalla lattiarakenteella? Pitäisikö minun sen sijaan käyttää tuuletettua lattiaa, kuten Nivell?
Pääasia on, että kosteus/vesi ei jää seisomaan mitään orgaanista materiaalia vasten, eikö niin?
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.