H
HomerS: Hei, Minulla on 70-luvulta oleva talo, jossa on kevytbetonilohkareet alakerroksen seinissä ja välikatossa, ja yläkerta on rakennettu puurunkoisena. Aion nyt remontoida keittiön ja olen huomannut, että keittiön alla oleva välikatto on haljennut. Se on rakennettu siporexista (tai vastaavasta kevytbetonista) 600 leveänä, 200 paksuna ja ulottuu 3,1 metriä. Joitakin pahiten haljenneista
0 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
yonna
yonna: [citat] Ei ohjeita, mutta se on erittäin mukava idea, joka oli yleinen viime vuosisadan vaihteessa. Olen myös asentanut ikkunoita talon sisälle, kun rakensin uutta hieman yli kymmenen vuotta sitten.
1 vastaus · 9,5k lukukertaa
·
smh
smh: Ok, sitten teen niin. Suuret kiitokset avusta!
4 vastausta · 7,7k lukukertaa
S
Stefan1972: miksi et vain antaisi olla? Ei todennäköisesti tapahdu mitään vain siksi, että se ei ole optimaalista. Oletan, että se ei ole ainoa golvbjälken sinulla ?
4 vastausta · 3,3k lukukertaa
·
D
Daniel 109: Riittävästi mihin? Ilmeisesti tähän asti on toiminut vähemmälläkin.
1 vastaus · 892 lukukertaa
B
bldr: Miten teette, kun poraatte? Tarvitaanko jäähdytystä vedellä? Ilman iskua oletan, jotta vältetään kivilaatan halkeaminen?
10 vastausta · 4,1k lukukertaa
Thyro89
Thyro89: Kuten edellinen puhuja, menee kyllä hyvin melkein millä tahansa, laita vähän eristystä sinne missä se onnistuu ja tiivistä jollakin massalla
5 vastausta · 3,3k lukukertaa
·
J
justusandersson: Perusongelma on luultavasti, että laatta on valettu ilman alla olevaa eristystä. Silloin toimet laatan suhteen eivät auta, vaan on oltava ilmatilallinen lattia, jossa mikään orgaaninen materiaali (eli puu) ei ole suorassa kosketuksessa betoniin. Painekyllästetyt kiilat ovat ainakin estäneet lahon lattianiskoissa. Vaihtoehtona on asentaa kivinen lattia sähköisellä lämmityksellä, joka
1 vastaus · 2,1k lukukertaa
A
alexhell: Tietenkin on olemassa elävät ohjeet, jotka ovat voimassa, älä usko mitään muuta. Mutta se ei ole enää yksityiskohtainen ohje, kuten "rakenteen tulee olla pukeutunut paloturvalliseen mtrl":ään - siistiä, en ajatellut sitä... Kysymys onkin siitä, miten rakennetaan "seinä" paloturvallisista levyistä teräskehyksen päälle? Miten kiinnität sen seinään niin, että koko kiviseinä ei
2 vastausta · 1,6k lukukertaa
L
Ludvigjohnsson: [citat] Minulla on melko paljon osaamista betonista ja työskentelen päivittäin betonikysymysten parissa. Keskustelemamme asia ei ole täydelliset reseptit. Puhumme betonirakenteista, jotka altistuvat jäätymiselle. Suunnittelija määrää altistusluokat ja myös ilmanlisäaineet, jos on kyse jäätymisestä, koska ilmanlisäaineen ansiosta saadaan erilainen lujuusluokka suhteessa
14 vastausta · 2,0k lukukertaa
D
Daniel 109: Kun se on kuivunut, se ei voi homehtua.
3 vastausta · 1,0k lukukertaa
Oldboy
Oldboy: Aha, vaikuttaa johtuvan jostain vuodosta, muuten myös piikkilauta olisi ollut musta. Jep, vanhat jyrsijäiset paikat sisällä tapaavat haista hieman tunkkaiselta sopivan kosteassa ympäristössä...
6 vastausta · 1,3k lukukertaa
·
I
Inge Persson: Mitkä ovat kynnyskiilan mitat?
0 vastausta · 574 lukukertaa
L
Lilla Husägaren: Kiitos. Tuntuu vain sellaiselta projektilta. Mutta ei ehkä ole valmiita paloja samassa mitassa, vai mitä?
2 vastausta · 3,2k lukukertaa
-RB-
-RB-: Xx45-koolaukset eristeellä välissä. X riippuen rakennuskorkeudesta. Harvapaneeli 28x70 lämmönjakolevyillä. Ja sitten lattia sen päälle on varmaankin halvin ratkaisu. Se on myös painon puolesta kevyin ratkaisu. Voi olla mukavaa, jos se täytyy nostaa ullakkokerrokseen. Vastaan nyt pääasiassa alkuperäisen kirjoittajan kysymykseen.
12 vastausta · 4,8k lukukertaa
·
H
hempularen: Luulen, että on enemmän sääntö kuin poikkeus, että kotelot eivät ulotu aivan reunaan asti reiässä. Joten pitäisi riittää vain kiinnittää pistorasiat takaisin, mahdollisesti ostaa pidemmät ruuvit. Jos ostat pidemmät ruuvit, muista, että on olemassa vähintään 3 erilaista ruuvityyppiä. Osa ruuveista on muovikierteillä, osa tavallisilla konekierteillä (en muista onko se M3 tai
5 vastausta · 12,7k lukukertaa
Mikaelw86
Mikaelw86: Tarvitseeko kipsiseinään myös primeria?
10 vastausta · 8,4k lukukertaa
E
epw: [citat] Jos on aikomus vaihtaa kaide, niin ne vain väännetään ulos ja putsataan tai käytetään talonkorjausainetta, niin se on menneisyyttä. Sillä välin se pysyy paikoillaan kuin ennenkin.
5 vastausta · 2,6k lukukertaa
·
H
huggan: 25.000 - 75.000:- arvioisin antamiesi tietojen perusteella. Tarkempaan arvioon tarvitaan tietoja paikan olosuhteista.
1 vastaus · 1,5k lukukertaa
M
myrstack: Äänestän valmiiksi sekoitettua laattojen kiinnityslaastia, esim. tämä https://www.byggmax.se/catalog/product/view/id/73283/s/f%C3%A4rdigblandad-fix-p18097/ Jos käyttää kipsiä ja haluaa siitä sekä tukevaa että käsitellä hieman korkeuseroja, mielestäni ohuet nauhat esim. pl400 eivät riitä, vaikka levyt tietysti pysyvät paikoillaan tämän avulla.
10 vastausta · 33,6k lukukertaa
Mjölsered
Mjölsered: [citat] Millainen katto sinulla on nyt, puu vai betoni?
2 vastausta · 5,9k lukukertaa
H
Huzzbutt: (ts. halkaise puu pituussuunnassa ja käännä toinen pala 180 astetta ja liimaa aihiot yhteen. Silloin pala, joka alun perin haluaa kiertyä yhteen suuntaan, haluaa nyt kiertyä kahteen eri suuntaan ja warping, joka aiheuttaisi vääntyilyä, kumoaa toisensa.)
2 vastausta · 3,9k lukukertaa
R
RealElwood: Suunnitelmissa on ulkokeittiö kesäksi, haluaisin mahdollisuuden sulkea sen, kun sitä ei käytetä. Olen keksinyt kaksi ideaa, toinen on säleikkö, toinen on jonkinlainen taitto-ovi, joka toimii myös katoksena. Säleiköt ovat yleisiä Saksassa, siellä on niitä vakiomitoissa jopa 2500 mm leveyteen asti. Ruotsissa näyttää vaadittavan mittatilaustyötä. Olen löytänyt Saksasta
0 vastausta · 5,2k lukukertaa
·
K
KriZomb: [citat] Vaikea "harmonisoida" jotain sellaista, se onhan kokonainen projekti. Remontoin asuntoni Tukholmassa (112 neliömetriä) yli 20 vuotta vanhalla standardilla. Rakennettiin seinä lastenhuoneeseen, kuten teillä, sekä seinän siirto suuremman huoneen luomiseksi. Uusi sähkö ja pistorasioita useissa huoneissa. Vaatekaappien siirto sekä kaikkien seinien ja kattojen tapettien repiminen ja
16 vastausta · 8,3k lukukertaa
P
Pettttter: Ajattelin rakentaa hiekkalaatikon ja tutkiskelen Bauhausista rakennussarjaa inspiraatioksi. Kulmatolppa, jota he käyttävät (katso kuvat), on melko fiksu, onko sellaisia saatavana valmiina painekyllästettyinä tai muusta kosteutta kestävistä materiaaleista, vai täytyykö rakentaa itse? Tai vinkkejä muihin tyylikkäisiin kulmaratkaisuihin? Fasetoitu 45 ei taida olla hyvä idea, lapset
0 vastausta · 904 lukukertaa
·
K
kia2: Kiitos paljon vastauksesta!
7 vastausta · 1,4k lukukertaa
·
Dan_Johansson
Dan_Johansson: [citat] Nja, sanoisin, että olen useimmiten maksanut vähemmän kuin heidän "köp mycket" -hinta, kun olen ostanut (ja maksanut käteisellä:thinking::cool: ) pienempiä määriä paikallisesta metallikaupasta... Joten kannattaa katsoa ympärilleen... Mutta jos pitää ostaa suurempia määriä ja asuu Bohusissa, ei ole mitään syytä mennä muualle....
22 vastausta · 6,7k lukukertaa
E
eddiw: [citat] Ehkä riittää vain laittaa lattialastulevy betonin päälle ja ruuvata puulattiapalikkaan. Lattialistalla myöhemmin voi ehkä painaa ja pitää kaiken paikallaan. [citat] Onhan se variantti, joka voisi myös toimia. Silloin pitäisi kuitenkin liimata sekä pahvi laastiin että lattialastulevy, jonka pitäisi sitten olla pahvia vasten. Ehkä kätevämpää, kuten yllä, pakottaa
7 vastausta · 2,3k lukukertaa
·
C
claesborjesson: Sinun täytyy olla savupiippu, lämmin ilma nousee ylös ja saat aikaan savupiippuefektin, joka imee ilmaa ylöspäin.
1 vastaus · 4,0k lukukertaa
·
fremax
fremax: Kaarimulasia (mielestäni vähintään 16mm) toimii myös erinomaisesti :) Kuitenkaan pleksilasia, olipa se profiloitua tai tasaista, ei kannata käyttää kattona. Ystävällisin terveisin, fremax
3 vastausta · 1,0k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.