Hei

Voiko kukaan sanoa, onko tämä hometta laudoilla vai jotakin muuta?

Voisiko se olla vanhaa laastia? Jos näitä puupaloja on käytetty, kun on valetettu lattiaa tai vastaavaa? Kuva näyttää puun alla olevaa eristettä, jossa on mahdollisesti hometta tai vanhaa laastia. Alustana näyttää olevan karkeaa verkkomateriaalia.
 
Jos tarkoitat vasemmalla olevaa, niin se voi olla valetun jäänteitä joita tarkoitat. Kun ottaa huomioon, että se on käytettyä puuta, ei ole mahdotonta. Home näen joka tapauksessa en.
 
S Stefan1972 sanoi:
Onko kyseessä vasemmalla oleva, niin se voi olla valujäännöksiä, joita tarkoitat. Ottaen huomioon, että se on käytettyä puuta, ei se ole mahdotonta. Homeita en ainakaan näe.
Mitä mieltä olette näistä täplistä? Osittain eristeessä sekä kankaalla, joka on ullakolla
Pinnaseen kiinnittyneitä pieniä mustia pisteitä eristävällä kankaalla ullakolla. Kattojen eristys, jossa on tummia pisteitä, ja pussillinen materiaalia ullakolla.
 
Todennäköisesti hometta, mutta niin pieniä määriä, ettei ole syytä huoleen. Seuraa, jos asiat muuttuvat.
 
Se voi hyvin olla muutamia paikallisia homepilkkuja, mutta se voisi myös johtua hyönteisistä, jyrsijöistä tai linnuista. Ei ole myöskään harvinaista, että hieman lumipyryä pääsee sisään. Se näyttää olevan vanhempi talo, joten mahdolliset homepilkut 50 - 100 vuoden jälkeen osoittavat toimivaa ympäristöä. (Ok, se on todennäköisesti lisäeristetty uudempina aikoina, joten ehkä enemmän 20 - 50 vuotta, mutta se on silti melko pitkä aika.) Jos se on kaikki ullakolla, se ei tunnu olevan ongelma.
 
Oldboy Oldboy sanoi:
Voi hyvin olla joitakin paikallisia homepilkkuja, mutta se voisi myös johtua hyönteisistä, jyrsijöistä tai linnuista.
Ei ole myöskään harvinaista, että hiukan pyryä tulee sisään.
Talo näyttää olevan vanhempi, joten muutamat mahdolliset homepilkut 50 - 100 vuoden jälkeen viittaavat toimivaan ympäristöön. (Ok, se on luultavimmin lisäeristetty uudemmalla ajalla, joten ehkä ennemmin 20 - 50 vuotta, mutta se on silti kohtalaisen pitkä aika.)
Jos tämä on kaikki mitä löytyy ullakolta, ei vaikuta olevan mitään ongelmia.
Nja meillä on tämä pieni yksityiskohta:
Vanhan ullakon tummentunut ja naulattu katon kulma, jossa huono eristys aiheuttaa hajuhaittoja.

Mutta ajatus on vaihtaa katto ensi vuonna, joten vaihdetaan pontti täällä. Ongelma johtuu huonosta hajusta ullakolla, mutta olemme tulleet siihen tulokseen, että se johtuu vanhasta eristyksestä. Täytetty vanhalla raakaräteellä asennuksen yhteydessä, joten ylhäällä on massiivinen hiirien hautausmaa.
 
Aha, vaikuttaa johtuvan jostain vuodosta, muuten myös piikkilauta olisi ollut musta.

Jep, vanhat jyrsijäiset paikat sisällä tapaavat haista hieman tunkkaiselta sopivan kosteassa ympäristössä...
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.