33 407 lukukertaa ·
10 vastausta
33k lukukertaa
10 vastausta
Mitä liimaa tulisi käyttää kipsilevyjen liimaamiseen seinälle?
Olen tekemässä makuuhuoneen remonttia. Seinä on sekoitus tapetteja, kevytbetonia ja laattoja. Olen päättänyt liimata 6 mm:n remonttikipsilevyt seinille. Mitä liimaa minun pitäisi käyttää? Olen lukenut tästä foorumista, että PL400 ja PL600 on täysin kielletty rakennustyömailla terveysriskin vuoksi. Olen lukenut vähän valmiiksi sekoitetuista kipsimassoista, muun muassa Megaron (Byggmax). Ardex S 48 vaikuttaa hyvältä, mutta on aivan liian kallista. Olen itse käyttänyt No More Nails pienempiin liimauksiin ja se on toiminut hyvin. Tärkeintä on, että levyt eivät putoa ja että se ei ole terveydelle haitallista, koska makuuhuoneessa vietetään paljon aikaa. Apua kiitos.
Luinkin sen kuten sanottu tältä foorumilta.
https://www.byggahus.se/forum/threads/fogskum-till-foenster.185398/page-2
Kirjoitettu Lantbrukarparet:n toimesta
PL400 sekä PL600 ovat täysin kiellettyjä suuremmilla rakennustyömailla, koska niiden höyryt haittaavat useita tärkeitä toimintoja altistuttaessa niille.
Olen aiemmin työskennellyt rakentajana, ja juuri silloin sain tietää erityisesti saumavaahdosta mutta myös siitä, että PL400/600 olivat täysin kiellettyjä. ;D Ja usko minua... On tullut tehtyä useita virheitä, kun käytin näitä putkia ollessani huumaantunut höyryistä. :x
Syy, miksi otin tämän puheeksi, oli tehdä käyttäjä tietoiseksi ja miettimään vielä kerran ennen altistumista. Jotkut kestävät miten monta tahansa, kun taas toiset voivat saada ongelmia jo ensimmäisellä kerralla.
https://www.byggahus.se/forum/threads/fogskum-till-foenster.185398/page-2
Kirjoitettu Lantbrukarparet:n toimesta
PL400 sekä PL600 ovat täysin kiellettyjä suuremmilla rakennustyömailla, koska niiden höyryt haittaavat useita tärkeitä toimintoja altistuttaessa niille.
Olen aiemmin työskennellyt rakentajana, ja juuri silloin sain tietää erityisesti saumavaahdosta mutta myös siitä, että PL400/600 olivat täysin kiellettyjä. ;D Ja usko minua... On tullut tehtyä useita virheitä, kun käytin näitä putkia ollessani huumaantunut höyryistä. :x
Syy, miksi otin tämän puheeksi, oli tehdä käyttäjä tietoiseksi ja miettimään vielä kerran ennen altistumista. Jotkut kestävät miten monta tahansa, kun taas toiset voivat saada ongelmia jo ensimmäisellä kerralla.
Paras vastaus
Se on paskapuhetta.
Karsinogeeniset aineet ovat kaikkialla, esim. suurin osan elintarvikkeistamme.
Et todennäköisesti voi suorittaa yhtäkään rakennusvaiheen vaihetta altistumatta karsinogeenisille aineille. Olla huolissaan muutamasta liimaputkesta ei rehellisesti sanottuna ole perusteltua.
Karsinogeeniset aineet ovat kaikkialla, esim. suurin osan elintarvikkeistamme.
Et todennäköisesti voi suorittaa yhtäkään rakennusvaiheen vaihetta altistumatta karsinogeenisille aineille. Olla huolissaan muutamasta liimaputkesta ei rehellisesti sanottuna ole perusteltua.
Kaikkitietävä
· Västra Götaland
· 12 296 viestiä
Mikä tahansa rakennus-/asennusliima tekee työn.
Tec7 on hyvä mutta tarpeettoman kallis.
Tec7 on hyvä mutta tarpeettoman kallis.
Ok, ehkä tulkitsin Lantbrukarparet:in viestin väärin. Totta kai ei ole hyvä haistella liimaa, riippumatta merkistä. On todennäköisesti aivan eri asia, kun laatat ovat seinällä ja liima on kovettunut. Silloin käytän PL600, jos kukaan ei ole ehdottaa mitään parempaa.
Kiitos hyvästä vastauksesta C.Lundin.
Kiitos hyvästä vastauksesta C.Lundin.
PL600 toimii hyvin sellaisissa töissä, vesipohjainen ja melko harmiton verrattuna muihin kemikaaleihin
ote käyttöturvallisuustiedotteesta
KOHTA 8: Altistumisen rajoittaminen/henkilökohtainen suojaus
· 8.1 Kontrolliparametrit · Aineet, joilla on työperäisiä hygienia-arvoja ja joita tulee valvoa: Tuote ei sisällä merkittäviä määriä aineita, joilla on työpaikkaan liittyviä raja-arvoja ja joita pitäisi valvoa. · Lisäviittaukset: Valmistuksessa sovellettuja listoja on käytetty lähtökohtana.
· 8.2 Altistumisen rajoittaminen · Henkilökohtaiset suojavarusteet: · Yleiset suojaus- ja hygieniatoimenpiteet: Tavallisia varotoimenpiteitä kemikaalien käsittelyssä on noudatettava. Pestään kädet taukojen ennen ja jälkeen työn. Vältä kosketusta silmien ja ihon kanssa. · Hengityssuoja: Käytä hengityssuojainta riittämättömässä ilmanvaihdossa.
(Jatkuu s
ote käyttöturvallisuustiedotteesta
KOHTA 8: Altistumisen rajoittaminen/henkilökohtainen suojaus
· 8.1 Kontrolliparametrit · Aineet, joilla on työperäisiä hygienia-arvoja ja joita tulee valvoa: Tuote ei sisällä merkittäviä määriä aineita, joilla on työpaikkaan liittyviä raja-arvoja ja joita pitäisi valvoa. · Lisäviittaukset: Valmistuksessa sovellettuja listoja on käytetty lähtökohtana.
· 8.2 Altistumisen rajoittaminen · Henkilökohtaiset suojavarusteet: · Yleiset suojaus- ja hygieniatoimenpiteet: Tavallisia varotoimenpiteitä kemikaalien käsittelyssä on noudatettava. Pestään kädet taukojen ennen ja jälkeen työn. Vältä kosketusta silmien ja ihon kanssa. · Hengityssuoja: Käytä hengityssuojainta riittämättömässä ilmanvaihdossa.
(Jatkuu s
Kaikkitietävä
· Västra Götaland
· 12 296 viestiä
Precis Tec 7 on täydellinen kotikäyttöön, mutta jos tekee isompia projekteja, voi yhtä hyvin ostaa jotain 50:-/300ml hintaan.
Äänestän valmiiksi sekoitettua laattojen kiinnityslaastia, esim. tämä
https://www.byggmax.se/catalog/product/view/id/73283/s/färdigblandad-fix-p18097/
Jos käyttää kipsiä ja haluaa siitä sekä tukevaa että käsitellä hieman korkeuseroja, mielestäni ohuet nauhat esim. pl400 eivät riitä, vaikka levyt tietysti pysyvät paikoillaan tämän avulla.
https://www.byggmax.se/catalog/product/view/id/73283/s/färdigblandad-fix-p18097/
Jos käyttää kipsiä ja haluaa siitä sekä tukevaa että käsitellä hieman korkeuseroja, mielestäni ohuet nauhat esim. pl400 eivät riitä, vaikka levyt tietysti pysyvät paikoillaan tämän avulla.
Klikkaa tästä vastataksesi