Hei, olen rakentanut 2 tornia lapsille, joilla he voivat leikkiä, mutta minkälaista betonia minun pitäisi käyttää valamaan kiinni ne pilariankkurit, jotka ajattelin valaa? Kallio on lähellä maata joissakin paikoissa, joten en varmaan pääse kovin syvälle joissakin kohdissa. Mietin eniten talven pakkasia.

Betoni ei vaurioidu kylmästä sen jälkeen kun se on kerran kovettunut, joten tavallinen säkkibetoni kelpaa aivan erinomaisesti.

C C.Lundin sanoi:
Betoni ei vaurioidu kylmästä, kun se on kerran kovettunut, joten tavallinen säkkibetoni riittää erinomaisesti.
Ei pidä paikkansa. Jäätymiselle alttiina olevan betonin tulee sisältää ilmaporosuutta lisääviä lisäaineita kestääkseen altistusluokan. Tämä on tärkeää, jotta vesi voi laajentua muodostuviin onkaloihin jäätyessään. On olemassa valmiiksi sekoitettua säkkibetonia, joka kestää jäätymisen. /Konstruktören

• Tykkään
Nicke-85
  • Laddar…
Joten kaikki sokkelit, talon perustukset, tukimuurit jne., joita ihmiset valavat kotona ilman näitä lisäaineita, jäätyvät rikki?
Uskon, että on riskitöntä jättää se pois leikkimökissä.

useless useless sanoi:
Joten kaikki pilarit, talon perustukset, tukimuurit jne, jotka ihmiset valavat kotona ilman näitä lisäaineita, jäätyvät rikki?
Luulen, että on turvallista olla lisäämättä niitä leikkimökkiin.
Mitä merkitystä sillä on, jäätyvätkö ”kaikki” rikki vai eivät?

Se riippuu siitä, mitä riskeillä tarkoittaa? Jos alun perin oli tarkoitus valaa pilarit leikkimökkiin, et todennäköisesti halua niiden jäätyvän rikki, jolloin työ meni hukkaan? Joten kyllä, riski on siten tarpeeton työ siinä tapauksessa. En ymmärrä, mihin haluat päästä...

Kuinka kauan kestää, ennen kuin pilarit jäätyvät rikki?

L Ludvigjohnsson sanoi:
Ei pidä paikkaansa. Betoni, joka altistuu jäätymiselle, tulee sisältää ilmarakoporausta estävää lisäainetta altistusluokan kestämiseksi. Tämä sen vuoksi, että muodostuisi onteloita, joihin vesi voi jäätyessään laajentua. On olemassa valmiiksi sekoitettua betonia säkissä, joka kestää jäätymisen. /Rakennesuunnittelija
Nyt puhumme kahdesta eri asiasta täällä.
Tietysti betonille pitäisi määritellä XF2, ehkä jopa XF3. Mutta sanoin, että betoni ei vahingoitu, mikä ei tule tapahtumaan.

C C.Lundin sanoi:
Nyt puhutaan kahdesta eri asiasta täällä.
Tietenkin betonille tulisi antaa XF2, ehkä jopa XF3. Mutta se mitä sanoin oli, että betoni ei vahingoitu, mitä sillä ei tapahdukaan.
En ymmärrä mitä tarkoitat. Puhumme kyllä samasta asiasta. Jos sinulla on nuo altistusluokat, sinulla on ilmalisäys eikä betoni silloin vahingoitu ei. Jos sen ohittaa, on tietenkin riski, että se jäätyy rikki kun betoni on erittäin märkä. Jos betoni ei altistu jäätymiselle (eristetty) tai jos se on aina kuiva, se ei kuitenkaan voi jäätyä rikki.

useless useless sanoi:
Kuinka kauan kestää ennen kuin perustukset halkeilee pakkasen vuoksi?
En vastaa tyhmiin kysymyksiin. Se on kuin kysyä, kuinka monta vuotta kestää ennen kuin katto romahtaa lumikuorman vuoksi.

Se ei ole mikään tyhmä kysymys. Monet ihmiset valavat esimerkiksi terassin pilareita joka vuosi itse sekoitetulla betonilla ilman lisäaineita. Pitäisikö heidän pelätä, että terassi romahtaa 5, 10, 50 tai 100 vuoden kuluttua?

• Tykkään
JanneJanne123
  • Laddar…
messijah messijah sanoi:
Hei, olen rakentanut kaksi tornia lapsille, joilla he voivat leikkiä, mutta mitä betonia minun pitäisi käyttää kiinnittämään ne pilariraudat, jotka ajattelin valaa kiinni? Kallio on lähellä maanpintaa joissakin paikoissa, joten en luultavasti pysty kaivamaan kovin syvälle tietyissä kohdissa. Ajattelen enimmäkseen talven pakkasia.
Vastatakseni kysymykseesi. Osta mikä tahansa valmiiksi sekoitettu betoni säkissä, kunhan siinä lukee, että se kestää jäätymisen. Jos kalliot ovat lähellä maanpintaa, on todennäköisesti suuri riski, että se seisoo usein vedessä, ellei kallio ole erittäin murtunut. Jos sinulla on epäonnea, se jäätyy kunnolla, kun se on oikein märkä, ja sitten sinun täytyy tehdä kaikki uudelleen. Ei ole mitään syytä säästellä tämän kanssa. Älä kuuntele kotirakentajia. Se on minun neuvoni sinulle täysin ilmaiseksi. / Rakennusinsinööri

• Tykkään
Evamag
  • Laddar…
L Ludvigjohnsson sanoi:
Vastatakseni kysymykseesi. Osta mikä tahansa valmiiksi sekoitettu betoni säkissä, kunhan se kestää jäätymisen. Jos kallio on niin lähellä maata, on todennäköisesti suuri riski, että se seisoo usein vedessä, ellei kallio ole erittäin halkeillut. Jos olet epäonninen, se jäätyy kunnolla kerran, kun se on perusteellisesti märkä, ja sitten sinun on tehtävä kaikki uudelleen. Ei ole mitään syytä kitsastella sen kanssa. Älä kuuntele kotirakentajia. Se on ilmainen neuvoni sinulle. / Rakentaja
Olet aivan liian teoreettinen nyt, mikä vahvistat väittämällä yhä uudelleen ja uudelleen, että olet rakentaja.
Silloin sinun täytyy kertoa kaikki, mikä koskee XF2:n käsittelyä, esim. mikä v/c-suhde hänellä enintään saa olla, jotta altistusluokat määrittävät lisäaineet edes tuottavat hyötyä.

Tai, hyväksy tilanne ja ymmärrä, että jos hän valaa joitakin pylväitä, ne eivät vahingoitu ilman mahdollisia lisäaineita.

• Tykkään
useless
  • Laddar…
C C.Lundin sanoi:
Olet nyt aivan liian teoreettinen, mikä vahvistuu, kun yhä uudelleen väität olevasi suunnittelija.
Sitten sinun on joka tapauksessa mentävä koko matka ja kerrottava kaikki, mikä koskee, jos hän nyt aikoo valaa XF2:lla, esimerkiksi mikä vct hänellä saa enintään olla, jotta altistusluokkien määrittelevät aineet olisivat edes hyödyllisiä.

Tai, vain hyväksyä tilanne ja ymmärtää, että jos hän valaa joitakin pilareita, niin niihin ei tule vahinkoa edes ilman mahdollisia lisäaineita.
Aivan niin, minä olen suunnittelija, oletko sinä? Ihmiset maksavat minulle 1000 kruunua tunnissa, jotta vastaan tämän tyyppisiin kysymyksiin. Tekevätkö he niin sinullekin? Niin väsyttävää kaikkien amatöörien kanssa, jotka eivät voi oppia kuuntelemaan jotakuta, joka todella on pätevä. Ette kestä yksinkertaisesti tehdä, mitä joku muu sanoo.
XF2 ei ehkä tunnu todennäköisimmältä altistusluokalta. Ei ole niin tavallista, että leikkipaikan alustan alustoilla käytetään suolaa. XF3 sen sijaan. Sen kestää C28/35, jos on 5 % ilmaa. Valmis betoni säkissä, joka kestää jäätymisen, ei järin todennäköisesti ole alempi lujuusluokaltaan kuin se.

• Tykkään
Evamag
  • Laddar…
L Ludvigjohnsson sanoi:
Juuri niin, olen suunnittelija, oletko sinä? Ihmiset maksavat minulle 1000 kr tunnilta, jotta vastaisin tällaisiin kysymyksiin. Tehdäänkö sitä sinullekin? Niin väsyttävää kaikkien amatöörien kanssa, jotka eivät osaa oppia kuuntelemaan jotakuta, jolla on todella osaamista. Ette kestä tehdä, mitä joku muu sanoo.
XF2 ei ehkä tunnu todennäköisimmältä altistusluokalta. Ei ole kovin tavallista suolata leikkikenttäalueella. Sen sijaan XF3. Se voidaan saavuttaa C28/35:llä, jos siinä on 5 % ilmaa. Valmiin säkkibetonin, joka kestää jäätymistä, pitäisi kohtuullisesti olla vähintään tuon lujuusluokan.
On aika ilmeistä, että sinulla ei ole mitään osaamista betonista, vaan esität vain sen, mitä olet oppinut koulukirjoista.
Amatööri en tiedä, työskentelen vain betonin kanssa päivittäin ja olen tehnyt sitä monien vuosien ajan. Olen päivittäin yhteydessä henkilöihin, jotka kehittävät betonireseptejä eri vaatimusten mukaisesti sekä ulkoympäristöihin, jäädytykseen että perustuksiin.
Olen myös päivittäin yhteydessä suunnittelijoihin, jotka luottavat kaikkeen olennaiseen tietoon betoniresepteistä niille, jotka oikeasti osaavat. He tekevät sen silmäänsä räpäyttämättä eikä se ole syy häpeään, sillä he puolestaan keskittyvät johonkin, jossa ovat oikeasti hyviä.

Nyt sekoitat luokkia. XF:llä ei ole mitään tekemistä suolauksen kanssa, ehkä tarkoitit XD:tä.
Mutta vastatakseni kysymykseesi - ei, en ole suunnittelija. Ei kuitenkaan tarkoita, ettenkö osaisi.
Jos ihmiset maksaisivat 1000 euroa, jos minut vuokrattaisiin ulos? Ei kaukana siitä, miksi se nyt olisi merkityksellistä.

• Tykkään
lassebrun
  • Laddar…
C C.Lundin sanoi:
On aika ilmeistä, että sinulla ei ole osaamista betonista, vaan kerrot vain kirjoista oppimiasi asioita, joita luit koulussa.
Amatööri en tiedä, työskentelen vain betonin parissa päivittäin ja olen tehnyt niin monia vuosia. Olen päivittäin yhteydessä ihmisiin, jotka kehittävät betonireseptejä eri vaatimusten mukaan, joita esiintyy ulkoilmassa, jäähdytyksessä ja perusrakenteissa.
Minulla on myös päivittäin yhteyttä suunnittelijoihin, jotka siirtävät kaikki olennaiset tiedot betoniresepteistä niille, jotka todella osaavat. He tekevät tämän silmää räpäyttämättä eikä häpeä siitä, koska he puolestaan tekevät jotain, missä ovat oikeasti taitavia.

Nyt sekoitat luokat. XF:llä ei ole mitään tekemistä suolauksen kanssa, ehkä tarkoitit XD.
Mutta vastatakseni kysymykseesi - ei, en ole suunnittelija. Se ei kuitenkaan tarkoita, etten osaisi.
Jos ihmiset maksaisivat 1000 euroa, jos minut vuokrattaisiin? Ei kovin kaukana, miksi se nyt olisi merkityksellistä.
Minulla on melko paljon osaamista betonista ja työskentelen päivittäin betonikysymysten parissa. Keskustelemamme asia ei ole täydelliset reseptit. Puhumme betonirakenteista, jotka altistuvat jäätymiselle. Suunnittelija määrää altistusluokat ja myös ilmanlisäaineet, jos on kyse jäätymisestä, koska ilmanlisäaineen ansiosta saadaan erilainen lujuusluokka suhteessa v/z-suhteeseen kuin ilman ilmanlisäainetta.

Okei, ymmärrän. Sinulla on päivittäin yhteys ihmisiin, jotka osaavat betonin. Mutta se ei tietenkään tarkoita, että sinä osaisit.

Ei, en sekoita mitään altistusluokkia. Mikä XF-luokka tulee olemaan, liittyy veden saatavuuteen ja siihen, onko käytössä liukkaudentorjunta-aineita vai ei. XF3 = korkea veden kyllästys ilman liukkaudentorjunta-aineita.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.