8 361 lukukertaa ·
10 vastausta
8k lukukertaa
10 vastausta
Asettaa suuria laattoja keittiön seinälle
Hei.
Aion laittaa 60x60 laattoja keittiöön. Noin 6m² laattaa yhteensä. Tähän menee 12 laattaa ja monia täytyy leikata sekä tehdä joitain reikiä pistorasioille.
Harkitsen tehdä sen itse, mutta onko vaikeaa näin suurilla laatoilla. Olen kokeillut kaakeloida keittiötä aiemmin pienillä laatoilla, ja se meni melko hyvin.
Jos teen sen itse, mitkä työkalut minun täytyy ostaa tätä varten ja mitkä työvaiheet minun tulee tehdä ja mitkä jättää tekemättä.
Olen saanut kiinteän hinnan laatoittajalta 5400kr, joten en tiedä onko se hyvä vai huono.
Aion laittaa 60x60 laattoja keittiöön. Noin 6m² laattaa yhteensä. Tähän menee 12 laattaa ja monia täytyy leikata sekä tehdä joitain reikiä pistorasioille.
Harkitsen tehdä sen itse, mutta onko vaikeaa näin suurilla laatoilla. Olen kokeillut kaakeloida keittiötä aiemmin pienillä laatoilla, ja se meni melko hyvin.
Jos teen sen itse, mitkä työkalut minun täytyy ostaa tätä varten ja mitkä työvaiheet minun tulee tehdä ja mitkä jättää tekemättä.
Olen saanut kiinteän hinnan laatoittajalta 5400kr, joten en tiedä onko se hyvä vai huono.
5400 ennen/jälkeen rot? Joka tapauksessa - sillä hinnalla ottaisin sen iloisesti, jos tunnet olosi epävarmaksi, siinä ei ole oikeastaan mitään ihmeellistä, mittaa vain huolellisesti. Mutta on mukavaa välttää säätäminen/ahdistus väärin mittaamisen jne. suhteen, kun kyse on niin pienistä summista, jos on kuitenkin epävarma.
Oikea leikkuri uudella/hyvällä terällä ja kuivat poranterät kulmahiomakoneeseen oikeassa koossa ovat vähimmäisvarusteet fixkammen lisäksi.
Asensin juuri 30x60 keittiöön, kesti noin 3 tuntia, mutta siinä oli vain yksi avaus ja 3 palaa, jotka piti leikata kulmahiomakoneella.
Olisin varmaan laskenut koko päivän, jos olisin tehnyt sen asiakkaalle.
Asensin juuri 30x60 keittiöön, kesti noin 3 tuntia, mutta siinä oli vain yksi avaus ja 3 palaa, jotka piti leikata kulmahiomakoneella.
Olisin varmaan laskenut koko päivän, jos olisin tehnyt sen asiakkaalle.
Niinpä, olenhan tehnyt kaiken muun talossa itse, joten jos en laittaisi vähän kaakelia keittiön seinälle, tuntuisi tyhmältä
mutta jos täytyy ostaa kalliita työkaluja, niin hinta on kuitenkin sama. Ehkä voisi vuokrata jonkin laitteen. Kun laittaa 60x60, niin pitääkö silloin käyttää kaakeliristiä eikä lankaa vai mitä?
60x60:llä et saa kovin monta saumaa...
Risti tai naru on melkein sama asia...
Mutta aseta ristit siten, että vain yksi pala työnnetään kahden laatan väliin, eikä neljän väliin kuten useimmat luulevat.
Missä asut?
Risti tai naru on melkein sama asia...
Mutta aseta ristit siten, että vain yksi pala työnnetään kahden laatan väliin, eikä neljän väliin kuten useimmat luulevat.
Missä asut?
Koska laatat ovat niin suuria, haluan tuskin lainkaan saumaa niiden väliin. Ehkä siinä tapauksessa ei kannata käyttää ristiä, koska silloin aukko muuttuu melko suureksi. Eniten mietin kuitenkin, miten ne pysyvät paikoillaan eivätkä liu'u alas. Ne ovat mielestäni erittäin raskaita.
Soitin Finjaan meidän 30x90x2 marmorilaattojen takia, jotka ovat naurettavan raskaita ja he suosittelivat "Allroundfix"-liimaansa, joka heidän teknisen osastonsa mukaan soveltuu parhaiten suurille laatoille ja sitä voi käyttää kuinka suurille laatoille tahansa. On kuitenkin tärkeää laittaa liimaa sekä seinälle ETTÄ laatalle, jotta se pysyy hyvin, niiden ohjeiden mukaan, jotka sain.
Kaikki toimi kahdessa kylpyhuoneessa täällä noiden ohjeiden avulla ja käytimme pieniä välikappaleita Tebolta, "Easy Level", jotka antavat 1.2 mm sauman ja tasoittavat laatat korkeudessa.
Kaikki toimi kahdessa kylpyhuoneessa täällä noiden ohjeiden avulla ja käytimme pieniä välikappaleita Tebolta, "Easy Level", jotka antavat 1.2 mm sauman ja tasoittavat laatat korkeudessa.
Klikkaa tästä vastataksesi