Meillä on talousrakennus, jossa on autotalli, versta, puuvaja jne. jota harkitsemme osittain sisustaa "vierasmajaksi". Se olisi noin 20 m² alakerros, sekä yhdellä tasolla yläkerrassa. Ei varsinaista keittiötä, mutta mieluiten juokseva (kylmä) vesi, jotta voi esimerkiksi keittää itselleen kupin teetä ja pestä itsensä, sekä kuivakäymälä. Rakennus on hyvässä kunnossa mutta eristämätön. Perinteinen puupaneeli, ikkunat ja mansardikatto.
Onko edes järkevää ajatella sisustamista, kustannusmielessä? Toki voimme hankkia erillisen mökin, mutta kun käytössä on "kuori", haluamme tutkia mahdollisuutta. Onko joku, joka voisi antaa arvioidun kustannuksen tästä? Jos annamme yrityksen tehdä kovan työn ja sitten maalaamme, laitamme lattiat jne. itse. Meidän tulee tietenkin pyytää tarjous, mutta olen kärsimätöntä sorttia enkä voi odottaa... ;)

F Femklöver sanoi:
Meillä on taloudellinen rakennus, jossa on autotalli, puutyöverstas, puuvaja ym., jota harkitsemme osittain sisustaa "vierasmökiksi". Silloin siitä tulisi noin 20 neliömetriä alhaalla, sekä parvi samalle pinta-alalle yläpuolella. Ei varsinaista keittiötä, mutta mielellään juokseva (kylmä) vesi, jotta voi esim. keittää kupin teetä ja peseytyä, sekä kuivakäymälä. Rakennus on hyväkuntoinen mutta eristämätön. Perinteinen, puuverhoilu, ikkunat ja mansardikatto.
Onko edes järkevää ajatella sen sisustamista, kustannusten kannalta? Tietenkin voimme hankkia erillisen mökin, mutta kun meillä on "kuori" käytettävissä, haluamme tutkia mahdollisuuden. Onko joku, joka voi antaa arvion tästä kustannuksesta? Jos annamme yrityksen tehdä karkean työn ja sitten itse maalaamme, asennamme lattiat jne. Meidän tulee tietenkin pyytää tarjous, mutta olen kärsimätöntä lajia enkä voi odottaa... ;)
Sinun on haettava rakennuslupa käyttötarkoituksen muutokseen taloudellisesta rakennuksesta asumiskäyttöön tarkoitettuun rakennukseen. Kun tilaa aiotaan käyttää asuntona, siihen liittyy toisenlaisia teknisiä vaatimuksia.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.