Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Loff1: Hei Olen miettinyt parasta ratkaisua kynnysteni suhteen. Ensimmäisessä ja kolmannessa kuvassa ajattelin laittaa suoran tasaisen kynnyslistan. Valitettavasti silloin jäävät raot karmien sivuille. Kuvassa 2 ajattelin tasolistaa, mutta mielestäni se näyttää rumalta päissä. Kuvissa 4 ja 5 (molemmat sisäänkäynti) ajattelin ottaa uritetun tasaisen kynnyksen. Onko muita ratkaisuja? Mitä
AndersS: Tässä valitsisin pyytää jonkun asiantuntevan paikalle arvioimaan mitä sinun pitäisi tehdä. Kuten Justus kirjoittaa, ei ole mitään kantavaa kattorakenteessa, vaan se on tuettu alhaalta.
e.andersson: Jatkan jankkaamista tässä keskustelussa ja toivon vastausta, on kulunut hieman aikaa ja olen alkanut taas tarkastella tätä asiaa. Kun poistin yhden porteista ja rakensin reikään, joka syntyi, ja asensin oven, huomasin, että yksi palkeista, se joka on eniten tiellä, näyttää olevan täysin löysä yhdessä päässä. Se on luultavasti löystynyt ja mahdollisesti joku kiinnitys on
Olaf3: Nyt se on tehty kuten kuvasin yllä ja siitä tuli erittäin hyvä. Pumpasimme palkit ylös niin paljon kuin uskon voivamme ilman, että vaaransimme vaurioita muualla, mikä tarkoittaa, että nyt se roikkuu vain ~ 2-3 cm aiemman 6 cm sijaan. Se on varmaan suorimmalta katto tässä talossa :) Kiitos hyvistä näkemyksistä
Asse_softberg: Käyn näitä ajatuksia läpi ja arvostaisin todella, jos muut jakaisivat ajatuksiaan/kokemuksiaan tästä asiasta.
anonafsir: [citat] Haluaisin mieluummin välttää pyöriä, jos mahdollista.
trasker: [citat] Tarkalleen! Kiitos, en oikein ymmärtänyt mitä tarvitsin, mutta juuri sellainen se on!
-MH-: Miten on mennyt knicklas, onko portaiden alainen tila sotkuinen siellä? Muuten se on todella hieno! Onko siellä halkeamia? Mietin vain, kun levy "roikkuu" hieman ylimmän suuren pinnan kohdalla.
Isakare: Olin keksinyt muutamia kiinnikkeitä ylös ja alas laatikossa/seinässä, joka kallistuu viistosti ylöspäin. Kun laatikko sitten kiinnitetään, painovoima auttaa painamaan sitä seinää vasten.
surris: Täytyy ja täytyy. Varmasti pärjää ilman, mutta miksi ei laittaisi slang när man ändå håller på... Ei tarvita enempää kuin 100mm jos et aio olla någon värme därute.
BORNER: Kiitos, Luugen! Luulen, että yritämme käyttää enemmän "klassisia" seinäkiskoja, jotka ruuvataan suoraan seinään ilman vaakakiskoa. Näin voimme mukauttaa kiskot hieman paremmin siihen, missä koolaukset sijaitsevat.
C.Lundin: Nyt en muista, mikä on max, mutta varmasti joku muu tietää. Sen sijaan 1:100 on min. Joten etureunan parvekkeen pitäisi olla 15 mm alempana ja niin ne on valmistettu. Parvekkeet asettuvat melkein aina hieman lisää, kun kaikki tuki poistetaan, mutta 20 mm lisää sinun parvekkeellasi kuulostaa vähän liialliselta. Se, että se on lasitettu, ei kuitenkaan vaikuta asiaan. Ei ole ihme, että
oskarsch: Oppitunti: on erittäin vaikeaa tehdä ovia massiivipuusta. Olen tehnyt useita ovia vanerista, mutta se on aivan erilaista. Tämä oli ensimmäinen kerta, kun yritin käyttää lamelliliimattua. Seuraavalla kerralla teen tarkemman tutkimuksen, sopisiko materiaali oveen/luukkuun vai ei. Kiitos kaikista selityksistä ja avusta!
Stabbsson: [citat] Voiko märkätilalevyjä tasoittaa ja saumata tavalliseen tapaan? Ehkä lasikuitunauhalla ja märkätilatasoitteella?
huggan: 1. Kannattaa miettiä, minkä tason haluatte. Jos haluatte hienon toimiston, kipsilevy voi olla hyvä ratkaisu, mutta silloin kannattaa käyttää ilmarakoa ja teräsprofiileja (ei puuta) sekä tuulettaa lattian ja katon rajasta, jotta ilma voi kiertää, muuten voi tulla kosteuden kanssa ongelmia. Silikaattimaalilla ei kannata maalata, jos se ei ole alun perin käytössä. 2. Katso yllä oleva
Stefan N: Se on tasoitetta. Irrota löysät osat, sitten täytät kipsilaastilla ja viimeistelet tasoitekerroksella.
Marojo: Laitathan mielellään kuvan tuloksesta myöhemmin, näytti mielenkiintoiselta ratkaisulta.
Sir Duke: Seinästä tulee ohuempi. Joten nykyinen ikkunakarami on liian syvä.
Lulaua: Ei ongelmia liikkua siellä ylhäällä, yleensä mitoitettu hyötykuormalle 0,5kN/m2 + sisäkaton omapaino, jos sinulla lisäksi on sisäseinät alla, se auttaa. Olen liikkunut omilla ristikkoilla, jotka ulottuvat 9 m ilman mitään seiniä alla, eikä ongelmia ole ollut.
trasker: Hei, Ajattelin asentaa jonkinlaisen liukuoven (tai liukuovet, miten sen haluaa) takkahuoneen ja ulkopuolella olevan käytävän väliin. Olen miettinyt, että rakentaisin kaksi tai kolme osiota ja ripustaisin ne liukuovikiinnikkeisiin kattoon. Liukuovirakenteet päästävät yleensä enemmän ääntä läpi kuin perinteiset. Mutta haluan mahdollisimman hiljaisen rakenteen. Ajattelin rakentaa
jonaserik: Sitten sinun täytyy kuvitella, että seinä seisoo tuolla kannattimella ja jos alat lapioida pois jotain, se voi vajota. Tällainen työ vaatii paljon tietoa kantavuudesta, ja kattoon täytyisi varmasti laittaa paljon tukia, jotta mikään ei romahtaisi. Aiotko laittaa uuden lattian,
mexitegel: Tuli hyvä, ei mitään hajua ajankäytöstä - liian itsepäinen ja teen sellaista itse :D
GoC: Luulen, että se sijaitsee siellä kapillaarikatkaisukerrokseksi. 70-luvulla rakennettiin alieristettyjä laattoja. Joko kevytsoralla, jonka luultiin silloin olevan kapillaarikatkaisu, mutta joka ei sitä ollutkaan. Tietenkin tiedettiin, että kapillaarivoima piti katkaista. Mikä on muuten hyvä siihen, no, muovi tietysti. Joten se on täysin looginen rakenne rakentaa laatta maalle alieristetyn
corre: Riippuen pinnasta, mutta noin 20mm letkun yläpuolelle ink klinkers esim.
jonaserik: Poraa ylimääräinen reikä kiinnitystä varten juuri kohdasta, jossa hyllyn tuki on, niin siitä tulee vahva.
Boan: joo, tiedän kaiken, mitä voidaan laskea tarkasti, ja olen tehnyt laskelmia, mutta ajattelin, jos joku olisi nähnyt yksinkertaisen mallin. tulen lämmittämään maalämmöllä, joten ei niin paljon siltä osin, mutta kun ulkomitat rajoittuvat, niin paksummat seinät vaikuttavat suoraan negatiivisesti sisätilaan... mutta samalla on tyhmää, jos eristys on liian ohut... ajattelen, että sen