Gambino sanoi:
Herätän arvokkaan ketjun henkiin....

Miten portaikon kanssa menee 2 vuotta remontin jälkeen? Tuliko portaikosta hieman liukas epoksilla vai sekoititko jotain siihen?
He sekoittivat jonkinlaista värjättyä hiekkaa liukastumisen estoksi, toimii todella hyvin. Kuten kävelisi todella karkealla hiekkapaperilla suunnilleen.

Bumppaan ketjun.

Aion valaa portaat kotona tänä kesänä ja pohdin, pitäisikö jokaisella askelmalla olla kevyt kallistus ulospäin? Tämähän tekisi sen, että vesi valuisi helpommin pois askelmista. Mutta mitä te ajattelette? Onko mahdollista rakentaa muotti, joka hoitaa tämän, vai tehdäänkö se kun betonia tasoitetaan laudalla?

Minulla on melko suuri kaato portaissani. Se ei alun perin ollut tarkoituksena, mutta olen tyytyväinen, että siitä tuli sellainen. Muotti rakennettiin vaakasuoraksi, mutta kaato saatiin aikaan, kun betonia värisytettiin ja sitten viimeistelyn yhteydessä.

Kuulostaa järkevältä. Mutta jos betoni on melko kiinteää, pitäisi voida olla muotti, jossa on kaato.

Nyt minun täytyy kuitenkin järjestää portaan muoto. Nykyinen, väliaikainen on aivan hyödytön kävellä. Aivan liian loiva. Se seuraa rinteen kaltevuutta. Mutta minun täytyy miettiä sitä uudelleen. Tietääkö joku hyvää nettisivua, jolla voi laskea portaita, kun tietää nousukorkeuden ja joka antaa askelten määrän ja sopivan kaltevuuden?

T
Yleensä portaiden mittojen ottaa huomioon nousuaskelmat+askelmat+nousuaskelmat, jotta portaat olisivat miellyttäviä kulkea, ja sitten mukauttaa askelmakorkeuden/askelmat sen mukaan, mikä tuntuu hyvältä ja onko portaat avoimet vai ei. Myös sillä on merkitystä, ovatko ne ulkona vai sisällä, eli kuljetaanko kengillä vai ilman ja kannetaanko tavaroita jne.

On melko helppoa löytää paljon laskentakaavoja tai ehdotuksia etsimällä verkosta. Tämä tämä oli mielestäni melko mukava pohjamateriaali.

Itse aion valaa uuden portaan kellariin ja olen itse asiassa kierrellyt ja katsellut erilaisia ulkoportaita lähialueen vuokrataloissa sekä mitannut niitä vähän ja "testikävellyt", jotta saisin käsityksen siitä, mikä tuntuu hyvältä tai huonolta juuri meidän portaisiimme.

Miten on mennyt knicklas, onko portaiden alainen tila sotkuinen siellä? Muuten se on todella hieno! Onko siellä halkeamia? Mietin vain, kun levy "roikkuu" hieman ylimmän suuren pinnan kohdalla.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.